Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 t/m 17 van 17

Onderwerp: Piepende stofring

Registratie
    Feb 2007
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door B-Gone Bekijk Berichten
    kan mijn gedacht zijn maar uw wiel draait niet echt vlot
    een ketting vreet vermogen, dus neen dat wiel kan niet vlot draaien.

Registratie
    Oct 2009
    Thanks
    11
    dat het nie draait gelijk een velowiel dat weet ik hoor maar mijn achterwiel draait toch iets vlotter naar mijn gedacht oftewel gebruik ik meer force
    if you obey all the rules
    you miss all the fun

racen is net gelijk kleuren ge moet binnen de lijntjes blijven

kawasaki z1000 '07
    yamaha r6 '99 circuit -> 01/09/18 killed in action
    suzuki gsxr750 k5 circuit -> if you're not braking or krank the throttle ,you're waisting time

Registratie
    Mar 2006
    Thanks
    2
    [F
    Laatst gewijzigd door scorpio; 16-01-2015 om 17:13.

Registratie
    Mar 2014
    Thanks
    963
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door scorpio Bekijk Berichten
    Hij krijgt zijn wiel nauwelijks rond met de hand.
    Nu niet overdrijven hé In de video is het natuurlijk niet duidelijk, maar ik was maar onhandig met één hand m'n wiel aan het duwen terwijl ik met de andere m'n gsm vast hield, en ondertussen naar m'n gsm aan het kijken. Ik zette dus niet veel kracht. Het wiel draait niet echt stroef, vind ik, maar het zou volgens mij wel iets soepeler mogen.

Hoe meer ik erover nadenk, hoe meer ik ervan overtuigd ben dat dit niet aan het wiel zelf ligt, maar ergens aan de ketting of het tandwiel. Bij tijd en goesting zal ik dit wel eens testen door de ketting van het tandwiel te halen en zo aan het wiel te draaien. Maar ik rij nu al bijna 2 jaar zo met die moto rond, en dat wiel heeft altijd zo gedraaid. Het is er ondertussen niet erger op geworden dus ik ga er voorlopig niet echt van wakker liggen. Maar ik ga het wel iets nauwlettender opvolgen nu.
    '99 SV650 (sold) => '03 SV1000 S (sold) => '06 CBR1100XX (crashed ) => '08 ZZR1400 (crashed ) => '15 MT09 Tracer

Registratie
    Mar 2014
    Thanks
    963
    Snel even gegoogled naar "motorcycle rear wheel doesn't spin freely". Nogal wat mensen hebben dat "probleem", en het lijkt zo een van die onderwerpen te zijn waar je 2 kampen hebt, namelijk "da's niet normaal, dat moet vrij rond draaien" en "da's normaal, niks van aantrekken"

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door some guy on some forum
    The rear wheel should not spin freely. It's attached to the rear sprocket, attached to the chain, attached to the forward sprocket, attached to the transmission. And so on.

If it actually spun freely, I'd be scared. The fact that it doesn't is OK. All that stuff is going to cause some drag, even in neutral. There's also going to be some drag from the brake pads. They're designed that way.
    Feit dat de tandwielen en de ketting op mijn moto zwaarder zijn dan die op de meeste andere moto's zal er misschien ook iets mee te maken hebben? Achja, dat wiel was uiteindelijk niet het onderwerp van deze thread Maar bedankt voor alle reacties, ben weer wat wijzer geworden
    '99 SV650 (sold) => '03 SV1000 S (sold) => '06 CBR1100XX (crashed ) => '08 ZZR1400 (crashed ) => '15 MT09 Tracer

Registratie
    Apr 2013
    Thanks
    24
    Afgaande op de video moet ik zeggen dat ik nog nooit wielen heb gehad die beter ronddraaiden.Ook nog nooit problemen mee gehad.

Ik ben dus van het 'niks van aantrekken' kamp
    Rare jongens die motards....

Registratie
    Feb 2007
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door scorpio Bekijk Berichten
    Enfin ik rijd daar toch niet mee. Wat een ander doet moet hij weten
    bok uwen achterkant eens op en draai eens aan uw wiel en film dat ook eens

zoals gezegd in de quote : ketting en halve boite draait ook mee, waarschijnlijk in koude olie. als dat wiel inderdaad vrij zou ronddraaien hebt ge echt wel een probleem !

Labels voor dit Bericht

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten