Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 t/m 20 van 25

Onderwerp: Van GSXF 750 katana naar cafe racer

Registratie
    Oct 2008
    Thanks
    11
    Pfff , dan hou ik me liever bezig met sproeiers en naalden . Ik heb gisteren mn naalden 1 stand hoger gezet . Als het nu is zou willen stoppen met regenen zou ik hem kunnen testen . Mijn motor draait stationair zeer goed (start zelfs koud zonder choke en blijft dan meteen draaien ) Volgas ook geen probleem , enkel het middengebied ben ik niet echt tevreden over . Daar durft hij al eens te stotteren , en dat moet er uit . Ik ga nu dit eens proberen en als dat nog niet goed is dan probeer ik het met iets grotere hoofdsproeiers . Nadien moet hij dan toch nog op de bank voor afstelling , maar het goed rijden en optrekken wil ik gewoon zelf doen tot dat goed is . Ook als hij warm staat , en ik sta even stil aan de lichten dan durft hij al eens haperen bij optrekken .

@ Janbros : Wat is jou mening aub ?

Registratie
    Jan 2011
    Thanks
    46
    ik zou zeggen iets te arm . ge kunt uw mengschroeven 1 volledige draai meer openzetten .dat zou hem onderin iets rijker maken het kan ook iets meer zijn maar dat kunt ge alleen ondervinden met proef rijden

Registratie
    Apr 2006
    Thanks
    241
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door racemuis Bekijk Berichten
    Proper gedaan en mooie sound.
    Alleen de kont vind ik iets minder, maar das mijn persoonlijke smaak.

Inderdaad. Bij ne café racer beeld ik mij altijd een ander kont in.
    I'll keep my guns, freedom & money ... You can keep the "change"!

Registratie
    Feb 2007
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 2freaky4u Bekijk Berichten
    Ik heb de oppervlakte gemeten van het gat in de luchtfilterbox en daarna berekend hoe groot de opening van de K&n luchtfilters mag zijn (iets minder dan 2mm over de hele omtrek). Daarvan ben ik begonnen en ondertussen is de opening van de K&n luchtfilters ongeveer dubbel zo groot.
    De moto rijd zeer goed en mijn bougies zijn iets zwarter dan koffie met melkkleur
    lang lang geleden had ik ook eens de luchtfilter eruit gesmeten en gewoon iets simpels dat nauwelijks weerstand bood (dacht ik toch) maar enkel diende om grof vuil tegen te houden over de trechters gespannen. moto ging ook op de testbank voor club-met race en toen tester dat hoorde van mijn filters hebben we ze er direkt af gehaald en het verschil was gigantisch (dacht ne pk of 10).

die K&N's hebben niet voor niks een bepaalde grootte, om genoeg lucht door te laten. dat gaan beperken tot 1/5de van zijn oppervlak is .... om het simpel te zeggen : gewoon dom. 't is alsof je zou zeggen "85pk is teveel, met een dikke 70 ben ik allang content"

Registratie
    Feb 2007
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marc b12 Bekijk Berichten
    Pfff , dan hou ik me liever bezig met sproeiers en naalden . Ik heb gisteren mn naalden 1 stand hoger gezet . Als het nu is zou willen stoppen met regenen zou ik hem kunnen testen . Mijn motor draait stationair zeer goed (start zelfs koud zonder choke en blijft dan meteen draaien ) Volgas ook geen probleem , enkel het middengebied ben ik niet echt tevreden over . Daar durft hij al eens te stotteren , en dat moet er uit . Ik ga nu dit eens proberen en als dat nog niet goed is dan probeer ik het met iets grotere hoofdsproeiers . Nadien moet hij dan toch nog op de bank voor afstelling , maar het goed rijden en optrekken wil ik gewoon zelf doen tot dat goed is . Ook als hij warm staat , en ik sta even stil aan de lichten dan durft hij al eens haperen bij optrekken .

@ Janbros : Wat is jou mening aub ?
    als het koud is en nog vlot starten en mooi draaien zonder choke denk ik dat de mengselschroeven gerust wat armer mogen.

en wat is stotteren ? als de de verbrandingsslagen duidelijker hoort is het te rijk. als het eerder inhouden is met minder lawaai, is het te arm.

Registratie
    Feb 2007
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door smolders luc Bekijk Berichten
    ik zou zeggen iets te arm . ge kunt uw mengschroeven 1 volledige draai meer openzetten .dat zou hem onderin iets rijker maken het kan ook iets meer zijn maar dat kunt ge alleen ondervinden met proef rijden
    mengesleschroeven hebben maar invloed tot max 1/4de gasopening

Registratie
    Oct 2008
    Thanks
    11
    Thanks Ik probeer dit even en laat wel iets weten .

Registratie
    Jun 2013
    Thanks
    3
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door janbros Bekijk Berichten
    lang lang geleden had ik ook eens de luchtfilter eruit gesmeten en gewoon iets simpels dat nauwelijks weerstand bood (dacht ik toch) maar enkel diende om grof vuil tegen te houden over de trechters gespannen. moto ging ook op de testbank voor club-met race en toen tester dat hoorde van mijn filters hebben we ze er direkt af gehaald en het verschil was gigantisch (dacht ne pk of 10).

die K&N's hebben niet voor niks een bepaalde grootte, om genoeg lucht door te laten. dat gaan beperken tot 1/5de van zijn oppervlak is .... om het simpel te zeggen : gewoon dom. 't is alsof je zou zeggen "85pk is teveel, met een dikke 70 ben ik allang content"
    Deze moto is niet af te stellen met k&n luchtfilters, je kan hier ook geen dynojet kit van kopen, want zij zeggen zelf dat het onmogelijk is met deze moto en deze carburateurs. Ik heb de filters er niet opgezet om meer pk te hebben, alleen omdat de originele luchtfilterbox niet meer past (met het nieuwe subframe) en natuurlijk omdat dit veel mooier is.

Ik ben nog maar 20 jaar oud en heb dus zeker nog geen groot budget om deze moto te maken... enkele rolletjes tape is veel goedkoper dan een hoop sproeiers en naalden wisselen of zelfs flatslide carburateurs kopen.

Ik ga de moto ook alleen maar gebruiken om te toeren, want ik rijd voor de rest met een zx6r (waar de pk's wel nodig zijn) op circuit. Enkele pk's meer of minder op de baan, maakt mij echt niet uit, je kan ze toch NOOIT volledig benutten (dat zou pas dom zijn).
    Laatst gewijzigd door 2freaky4u; 26-03-2015 om 15:22.

Registratie
    Oct 2008
    Thanks
    11
    Deze moto is niet af te stellen met k&n luchtfilters, je kan hier ook geen dynojet kit van kopen, want zij zeggen zelf dat het onmogelijk is met deze moto en deze carburateurs. Ik heb de filters er niet opgezet om meer pk te hebben, alleen omdat de originele luchtfilterbox niet meer past (met het nieuwe subframe) en natuurlijk omdat dit veel mooier is.
    Er bestaat zeker en vast een kit voor (tovami RF3158 ) http://www.tovami.com/documents/Kit-Suzuki.xls

Deze is stage 1 . De naalden zijn goed , maar je moet dan apart nog 4 sproeiers kopen . Bij mij zitten er nu 116 in , maar ik ga ze waarschijnlijk vervangen door maat 120 (zijn besteld ) Die sproeiers kosten 3€ /stuk als je ze besteld bij Roukema(even googlen) de kit kost wel 115€ , maar even mailen naar Tovami of ze de naalden en clipsen niet apart verkopen kost natuurlijk ook niks . Ik zal het resultaat van de mijne hier ook wel even neerzetten .Kan nog wel wat duren , want ik ga niet voor mijn plezier door de regen testen We hebben wel niet dezelfde carbs . Bij jou zijn dat mikuni's en de mijne zijn keihin carbs .

Registratie
    Feb 2005
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marc b12 Bekijk Berichten
    ik ga niet voor mijn plezier door de regen testen
    Mietje ...

Labels voor dit Bericht

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten