Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 t/m 20 van 28

Onderwerp: Checklist bij aankoop tweedehandsmotor

Registratie
    Jun 2009
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door McDaddy Bekijk Berichten
    Ik heb nog nooit nen occasie testgereden en nog maar 1 x een probleempje gehad. Na 3 dagen De drijfstang over en onder garantie gemaakt. Iets wat de verkoper niet kon weten op voorhand.
    wij laten geen test ritten meer toe,waarom omdat er int verleden enkele lullen da voor serieuze kopers da om zeep hebben geholpen,da kwamen ze bij een dealer wa testrijden om dan particulier enen te kopen en verleden jaar nog een ongeval gehad en die kerel had achteraf gezien geen geld kwam gewoon is proberen met voor mij een serieuze finaciele kater ,wij geven een jaar garantie en ik ben daar ook heel correct in en das meestal genoeg om de klanten te overtuigen

Registratie
    Oct 2008
    Thanks
    155
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door McDaddy Bekijk Berichten
    Ik heb nog nooit nen occasie testgereden en nog maar 1 x een probleempje gehad. Na 3 dagen De drijfstang over en onder garantie gemaakt. Iets wat de verkoper niet kon weten op voorhand.
    Wij zaten ook met een minuscuul klein gaatje in de leiding van de koeling. Kon je onmogelijk weten als verkoper en zien als koper. Stunter heeft ons toen uit de nood geholpen. Op zich klein mankement, maar 't kan ook serieus anders verlopen.
    Licensed to chill.
    Non Semper Arcum Tendit Apollo.
    2fast4u @ Facebook : https://www.facebook.com/2fast4u.be?ref_type=bookmark

Registratie
    Aug 2011
    Thanks
    3003
    Bedankt voor het opnieuw delen Imno

Veel mensen zullen zeker nuttige tips vinden in deze erg uitvoerige lijst
    Bike history: GSX-F 750, RF-900, R1, V-Max, CBR 1100xx, ZZR 1400, Tiger Explorer, SMT, Tiger 800XCx.
    Present
    : Tiger Explorer XCa & Bonneville T-120

Cowboy is my middle name.........
    Lifetime member of the "National SARCASM Society"

Registratie
    Jul 2007
    Thanks
    319
    mooie lijst, maar ge vergeet 1 punt.....check vooral of ge iemand bijhebt die weet hoe alles moet zijn en werken

Registratie
    Dec 2015
    Thanks
    0
    Een "warme" motor hoeft mi niet af te schrikken. Hoe zou je zelf zijn? Als je iets verkoopt is meestal dat er zeer weinig mee gereden, in algemeen zeer weinig gebruikt is geweest gedurende weken of maanden. Zou maar moeten lukken, er komt iemand kijken en die zou niet starten, voor iets stoms als een niet genoeg opgeladen bat bijvoorbeeld. Heb dus ook al geweest dat ik toch even verifieer. Door effe te laten draaien.Dat hoeft natuurlijk niet vlak ervoor te zijn, maar omstandigheden kunnen maken dat je niet anders kan.
    Niet iedereen is op alle vlakken even bij de pinken, even argwanend of gewiekst.
    Als je dit leest doe je dat dan net weer niet. Volgende keer als ik een motor verkoop laat ik hem dus niet vooraf draaien. Wat is dan het verschil? Is die dan beter?
    Ik vind persoonlijk dat je het geheel moet bekijken. Wat is de situatie, met wat voor iemand heb ik te doen, en dan alles bij elkaar leggen. Klopt het totale plaatje maw.
    Toch al wat tweedehands gekocht in mijn leven; motoren en andere; goedkoop en duurder, particulier en bij beroeps en eigenlijk nog nooit echt bedrogen geweest. Wat niet wil zeggen dat dat niet zou kunnen natuurlijk; alleen maar dat er wel veel degelijks te koop voor een redelijke prijs.

Registratie
    Jul 2010
    Thanks
    609
    Los van bovenstaande - terechte - opmerking:

Je kan als koper vragen om hem op voorhand nog niet te starten. En eens je er bent proberen om te zien waar de motorfiets normaal staat. Kwestie van eens naar de vloer te kijken (sporen olie kunnen wijzen op olielekken).

Registratie
    Mar 2013
    Blog Entries
    1
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pee Bekijk Berichten
    Een "warme" motor hoeft mi niet af te schrikken. Hoe zou je zelf zijn? Als je iets verkoopt is meestal dat er zeer weinig mee gereden, in algemeen zeer weinig gebruikt is geweest gedurende weken of maanden. Zou maar moeten lukken, er komt iemand kijken en die zou niet starten, voor iets stoms als een niet genoeg opgeladen bat bijvoorbeeld. Heb dus ook al geweest dat ik toch even verifieer. Door effe te laten draaien.Dat hoeft natuurlijk niet vlak ervoor te zijn, maar omstandigheden kunnen maken dat je niet anders kan.
    Niet iedereen is op alle vlakken even bij de pinken, even argwanend of gewiekst.
    Als je dit leest doe je dat dan net weer niet. Volgende keer als ik een motor verkoop laat ik hem dus niet vooraf draaien. Wat is dan het verschil? Is die dan beter?
    Ik vind persoonlijk dat je het geheel moet bekijken. Wat is de situatie, met wat voor iemand heb ik te doen, en dan alles bij elkaar leggen. Klopt het totale plaatje maw.
    Toch al wat tweedehands gekocht in mijn leven; motoren en andere; goedkoop en duurder, particulier en bij beroeps en eigenlijk nog nooit echt bedrogen geweest. Wat niet wil zeggen dat dat niet zou kunnen natuurlijk; alleen maar dat er wel veel degelijks te koop voor een redelijke prijs.
    Het feit dat de moteur warm is kan duiden op het feit dat deze in koude toestand zeer moeilijk te starten is en de verkoper dit eventueel probeert te verdoezelen.
    2010 Kawa Z750 (sold) - 2012 Triumph Sprint GT (sold) - 1994 Suzu DR650 (wrecked -> sold)
    1995 Suzu Dr650 (blown engine - sold)
    2009 Yama FZ6N S2 (wrecked - current)
    2009 KTM 990 Adventure (current)

Registratie
    Apr 2004
    Thanks
    4383
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Putmaikel Bekijk Berichten
    Het feit dat de moteur warm is kan duiden op het feit dat deze in koude toestand zeer moeilijk te starten is en de verkoper dit eventueel probeert te verdoezelen.
    Ik heb even het belangrijkste woord in heel die zin aangeduid...

Registratie
    Dec 2015
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Putmaikel Bekijk Berichten
    jomo dat hadden we begrepen hoor. Ik wil maar zeggen voor tzelfde geld heb je te maken met een onzeker of ietwat zenuwachtig iemand en mankeer je een goede occasie omwille van een richtlijn.

Zelf ben ik niet overtuigd dat neofieten echt geholpen zijn met deze richtlijn , die, alle mensen door mekaar genomen, mi, meer niet duiden op het iets te verbergen hebben, dan wel.

Registratie
    Jan 2007
    Thanks
    0
    Ik zou er nog bijzetten : remschijven bekijken op barstjes en of ze nog recht zijn (laatste te kontroleren door te rijden/remmen, kromme remschijven gaan vibratie geven in remhendel). Remschijven zijn nu eenmaal niet goedkoop
    Tracer GT

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten