Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Resultaten 21 t/m 28 van 28

Onderwerp: Checklist bij aankoop tweedehandsmotor

Registratie
    Apr 2014
    Thanks
    0
    Wow als die motor voldoet aan de volledige lijst,dan hebt Ge Ne nieuwe denk ik

2. The Following User Says Thank You to erbro For This Useful Post:

Vortex2 (09-01-2018)

Registratie
    Dec 2015
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door erikbroux Bekijk Berichten
    Wow als die motor voldoet aan de volledige lijst,dan hebt Ge Ne nieuwe denk ik

Iets repareren is ook nie erg he. Daarom geen te hoge prijs geven, dan is er wat over voor 'correcties'. De verkoper begrijpt best ook dat de koper
    altijd een "risico" koopt, zelfs als hij of zij ervan overtuigd is dat hun artikel in perfecte staat is.

Registratie
    Aug 2016
    Thanks
    1
    goede informatie

maar er moet een wederzijds vertrouwen zijn tussen de verkoper en koper
    helaas zijn er mensen die het niet te nauw nemen met de gevolgen indien er iets mis gaat
    zo als ik heb voorgehad

Registratie
    Mar 2016
    Thanks
    239
    Lijstje gaat van pas komen, morgen zien voor een andere moto. Ik ken er de ballen van, gelukkig heb ik iemand bij me die er wel verstand van heeft
    Better to regret something you've done, than something you didn't do

VFR800 | Kawa ER6F

MEDEDELING VAN HET BESTUUR:
    De 2fast4u kalender voor 2019 staat online en de lidkaarten 2019 zijn te koop in de webshop.

6. The Following User Says Thank You to M&M For This Useful Post:

Imno (07-09-2016)

Registratie
    Mar 2005
    Thanks
    28
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pee Bekijk Berichten
    Een "warme" motor hoeft mi niet af te schrikken. Hoe zou je zelf zijn? Als je iets verkoopt is meestal dat er zeer weinig mee gereden, in algemeen zeer weinig gebruikt is geweest gedurende weken of maanden. Zou maar moeten lukken, er komt iemand kijken en die zou niet starten, voor iets stoms als een niet genoeg opgeladen bat bijvoorbeeld. Heb dus ook al geweest dat ik toch even verifieer. Door effe te laten draaien.Dat hoeft natuurlijk niet vlak ervoor te zijn, maar omstandigheden kunnen maken dat je niet anders kan.
    Niet iedereen is op alle vlakken even bij de pinken, even argwanend of gewiekst.
    Als je dit leest doe je dat dan net weer niet. Volgende keer als ik een motor verkoop laat ik hem dus niet vooraf draaien. Wat is dan het verschil? Is die dan beter?
    Ik vind persoonlijk dat je het geheel moet bekijken. Wat is de situatie, met wat voor iemand heb ik te doen, en dan alles bij elkaar leggen. Klopt het totale plaatje maw.
    Toch al wat tweedehands gekocht in mijn leven; motoren en andere; goedkoop en duurder, particulier en bij beroeps en eigenlijk nog nooit echt bedrogen geweest. Wat niet wil zeggen dat dat niet zou kunnen natuurlijk; alleen maar dat er wel veel degelijks te koop voor een redelijke prijs.
    Ik kan dit enkel maar beamen.

Al paar keer 2e hands iets verkocht en de fun'riders krijg je steeds over de vloer.
    Ik zal maar zwijgen over potentiële dieven

Als ik iets verkoop, heb ik meestal reeds een 2e motorfiets dat de huidige vervangt en doe ik het ritje mee. Hou van al mijn motorfietsen de historiek bij, onderhoudsbeurten en lijst met upgrades.
    Als koper een testrit wil, mag je mijns inziens alvast ts de 1500-3000€ cash vragen. Hebben ze dat geld niet eens bij, dat ze dan hun geluk maar ergens anders proberen. Bij een verhuurder, dien je vaak ook je creditcard voor 1500€ open te stellen.
    My talent outweighs my ambition

Registratie
    Mar 2005
    Thanks
    28
    de link naar die dropbox file werkt niet meer btw
    My talent outweighs my ambition

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    2971
    Ik zal em nog eens aan Imno vragen en op mijn server zetten.
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

De 2fast4u kalender voor 2019 staat online en de lidkaarten 2019 zijn te koop in de webshop.

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    2971
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vortex2 Bekijk Berichten
    de link naar die dropbox file werkt niet meer btw
    Er staan twee nieuwe links in de openingspost
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten