Pagina 1 van 13 123411 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 10 van 125

Onderwerp: R1200rs

Registratie
    May 2010
    Thanks
    1

R1200rs

Ik ben dit weekend gaan testrijden met de R1200RS , en ik ben er al helemaal zot van (mijn portefuille niet zo)

-Weet er iemand wat meer over deze moto, pro's en con's? (ik weet dat hij nog maar uit is, maar je weet hier nooit hé )
    -Is de boxer motor betrouwbaar ?
    -ik hoor hier en daar al eens dat deze motoren toch wel redelijk wat olie verbruiken, is dit ook zo? zoja, hoeveel is dit dan?
    -Is het onderhoud qua prijs te vergelijken met andere merken of is dit ook veel duurder?

Van al de opties die hierop zitten, wat is er nu eigenlijk ECHT interessant?
    ik zie hier staan :
    -RDC
    -Rijmodi Pro
    -Schakelassistent Pro
    -ESA Dynamics
    Maar wat het juist allemaal is, zijn ze bij bmw redelijk vaag over vind ik

Wat ik dan weer heel onlogisch vind, is dat als je het tourpakket neemt, dat je nog een de koffers appart moet kopen (je krijgt alleen voorbereiding voor de koffers op te zetten )

Registratie
    Aug 2013
    Thanks
    159
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VaTaR Bekijk Berichten
    Ik ben dit weekend gaan testrijden met de R1200RS , en ik ben er al helemaal zot van (mijn portefuille niet zo)
    Subscribed. Staat hier ook hoog op de wishlist.

-Weet er iemand wat meer over deze moto, pro's en con's? (ik weet dat hij nog maar uit is, maar je weet hier nooit hé )
    Dit WE = launch WE. Je bent de eerste die er mee rijdt. Heel veel reactie verwacht ik bijgevolg niet. De prijs is het grootste nadeel; 20k€ zal er niet ver naast zijn voor een volledig uitgerust exemplaar met all packs, koffers en navigatie. (Kwak Versys 1000 bv zal ongeveer 5k€ goedkoper zijn). Twee mogelijkheden; bij neerleggen of iets anders kopen, (of wachten op een occazie).

Van al de opties die hierop zitten, wat is er nu eigenlijk ECHT interessant?
    ik zie hier staan :
    -RDC
    -Rijmodi Pro
    -Schakelassistent Pro
    -ESA Dynamics
    Maar wat het juist allemaal is, zijn ze bij bmw redelijk vaag over vind ik
    - RDC = elektronische bandenspanningscontrole (mogelijks integratie met optionele Navigator V)
    - Rijmodi Pro = een extra "dynamic" mapping, naast de standaard "Road" en "Rain" om karakter van de motor en vering elektronisch aan te passen. Voel je dat ook echt?
    - Schakelassistent Pro = soort quickshifter, naar ik lees werkt dit alleen bij doorgassen. Mij lijkt dit niet interessant.
    - ESA dynamics = elektronisch instelbare vering (=ESA) die zich bovendien zelf aanpast aan de ondergrond dmv sensors (=dynamic). Dat vind ik een van de differentiators om (wel of niet) voor dit soort hoort technologische producten te kiezen. [/quote]Welke er interessant zijn moet iedereen voor zich uitmaken. Strategie van BMW is natuurlijk om je zoveel van hun mogelijke packs aan te smeren. De IMHO meest interessante opties (heated grips, centerstand, cruise control, ...) zitten (niet-)toevallig netjes verdeeld over die verschillende packs.

Wat ik dan weer heel onlogisch vind, is dat als je het tourpakket neemt, dat je nog een de koffers appart moet kopen (je krijgt alleen voorbereiding voor de koffers op te zetten )
    Zelfs de standaard kleur is een optie:
    2015-05-10 10 02 13.jpg

Zelf volg ik ook nog deze thread op AdvRider: http://advrider.com/forums/showthread.php?t=1013520
    Laatst gewijzigd door B4-40; 10-05-2015 om 10:20.

Registratie
    Apr 2004
    Thanks
    33
    Dat olieverbruik ligt grotendeels aan het inrijden,mijn boxer heeft nooit een druppel olie verbruikt en 72000km mee gereden op 2.5 jaar.

Registratie
    Oct 2013
    Thanks
    487
    Ik rijd graag met die boxermotoren, je moet alleen hun karakter weten appreciëren
    Onderhoud zal iets duurder uitvallen jah maar je hebt dan ook cardan, vloeistofgekoeld, ... Onderhoud van 40000km is het duurst, maar kan ni zeggen hoeveel want op mijne roadster staan er nu 35000 :-)
    Ivm koffers: kijk eerst effe rond welk soort koffer er te krijgen is bij bv wunderlich, touratech, hepco & becker...kan met hun houders/koffers goedkoper zijn. Is maar wat je nodig hebt.
    Opties die je wil kan je ook los nemen, ze goochelen allemaal met de meerwaarde bij herverkoop maar dat slaagt tegen. Enkel bij bmw-overname kan het een voordeel zijn maar dan moet je al een 'duurdere' nemen.

Registratie
    Nov 2008
    Thanks
    402
    heb gist nog een configuratie gedaan van de r1000rs incl het dynamic pakket dacht ik kwam op vijftienduizend en nog wat euro's dus waar die 20duizend van kot weet ik niet goed?
    als de schakel assistent bij BMW werkt zoals hij bij MV agusta werkt is het een absolute meerwaarde in elk toerental en elke versnelling soepel opschakelen zonder gas te lossen of koppeling te gebruiken net zo bij afschakelen daar moet je enkel je gas dichtdraaien en dan af zonder te koppelen.
    heerlijk rijden
    Laatst gewijzigd door Chr-Re-ie; 10-05-2015 om 10:36.
    Oude nickname = chris46R1

Hi, my name is DON CORLEONE i kill people for money but you, you are my friend i kill you for nothing!

Registratie
    Aug 2013
    Thanks
    159
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chris46R1 Bekijk Berichten
    heb gist nog een configuratie gedaan van de r1000rs incl het dynamic pakket dacht ik kwam op vijftienduizend en nog wat euro's dus waar die 20duizend van kot weet ik niet goed?
    vs.

De prijs is het grootste nadeel; 20k€ zal er niet ver naast zijn voor een volledig uitgerust exemplaar met all packs, koffers en navigatie
    Een "volledig uitgerust exemplaar met alle packs, koffers en navigatie" is 18k€ list price:2015-05-10 10 44 28.jpg Tel daar nog eens 700/800€ op voor de Motorrad Navigator V bij. Blijft er nog 1300€ voor de koffers zelf. Ik ken de prijs daar niet van maar durf er een 6pack op te verwedden dat ze duurder zullen zijn dan dat :-).

Ik besluit dus dat je met de typische BMW-korting net onder de 20k€ blijft. Het lijkt wel of ze er om doen ;-)

Natuurlijk moet je geen full-option model kopen. Maar andere merken bieden dan beter uitgeruste modellen voor die prijs. Keuzes die ieder voor zich dient te maken. Op mijn dromen zit geen beperking, daarna volgt meestal een reality check/shock 😒
    Laatst gewijzigd door B4-40; 10-05-2015 om 11:05.

Registratie
    Nov 2008
    Thanks
    402
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door B4-40 Bekijk Berichten
    vs.

Een "volledig uitgerust exemplaar met alle packs, koffers en navigatie" is 18k€ list price:2015-05-10 10 44 28.jpg Tel daar nog eens 700/800€ op voor de Motorrad Navigator V bij. Blijft er nog 1300€ voor de koffers zelf. Ik ken de prijs daar niet van maar durf er een 6pack op te verwedden dat ze duurder zullen zijn dan dat :-).

Ik besluit dus dat je met de typische BMW-korting net onder de 20k€ blijft. Het lijkt wel of ze er om doen ;-)

Natuurlijk moet je geen full-option model kopen. Maar andere merken bieden dan beter uitgeruste modellen voor die prijs. Keuzes die ieder voor zich dient te maken. Op mijn dromen zit geen beperking, daarna volgt meestal een reality check/shock 😒
    ligt eraan waarvoor je hem gaat gebruiken é.
    koffer en bijhorende koffersethouder zijn voor mij geen optie, ik heb een tomtom navigatie dus die knutsel ik daar wel op.
    middenbok op een sport tourder no way hangt alleen maar in de pad bij sportief bochten nemen, en zo zijn er nog wel van die zaken die voor mij echt niet hoeven. tis maar net wat je ervan verlangt.
    zoals ik reeds schreef, met de configuratie zoals ik de motor wil net over de 15duizend.

Hi, my name is DON CORLEONE i kill people for money but you, you are my friend i kill you for nothing!

Registratie
    Oct 2013
    Thanks
    487
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chris46R1 Bekijk Berichten
    zoals ik reeds schreef, met de configuratie zoals ik de motor wil net over de 15duizend.
    Een koopje dus

ps: er zit ook nog verschil tussen de dealers op vlak van overname/korting. Toen wij onze 800GT kochten kregen we bij 1 dealer 300€ extra korting (overname bonus) bovenop de reguliere korting, die kregen we bij de andere dealer niet (beide officiële bmw dealers uiteraard).
    Laatst gewijzigd door Senshiri; 10-05-2015 om 11:52.

Registratie
    Sep 2014
    Thanks
    260
    Onlangs eens prijs laten maken voor een S1000R, bleek ook ruim 2000 euro duurder te zijn dan catalogus. Blijkt dat ge toch wel "heel stom zou zijn", als ge de twee voornaamste optiepaketten er niet zou bijnemen volgens (en nu scheer ik ze even over één kam) de bmw-verkoper, dus rekent die ze er al maar bij op voorhand!
    Wat ben ik in godsnaam met 4 verschillende rijmodi/tractiecontroles, als er standaard al 2 op staan? En ik notabene in de verste verte niet zinnens ben om rondjes te gaan racen op het circuit? Maar als ge dat zegt, dan hebben ze het over de doorverkoop-waarde met of zonder opties…. beetje een omgekeerde wereld.
    Op het internet vind je méér dan genoeg BMW's, alleen jammer dat iedereen in de optie-val trapt waardoor je vaak meer betaald voor een occasie van 2 a 3 jaar oud, dan aan een nieuwe zonder alle toeters en bellen, dan krijg je je full-option fiets toch moeilijk verkocht denk ik!

Registratie
    Nov 2008
    Thanks
    402
    configuratie incl dynamic pack en schakelassistant pro. zit ik toch maar net boven de 15 duizend zonder korting van 3 a 7 %
    hieronder de link waar je zelf de configuratie kan maken;

http://www.bmw-motorrad.be/be/nl/ind...ml?process=vco

Pagina 1 van 13 123411 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten