Pagina 3 van 13 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 t/m 30 van 125

Onderwerp: R1200rs

Registratie
    Jul 2009
    Thanks
    28
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cowboy Bekijk Berichten
    Op zich is dat misschien raar inderdaad.
    Zeker aangezien er tegenwoordig een hoop demomodellen beschikbaar zijn.

Langs de andere kant herinner ik mij inderdaad een tijd (ergens vroege Middeleeuwen geloof ik ) waar dit de normale gang van zaken was.

Ofwel vond je een vriend(in) die gek genoeg was (of veel vertrouwen had) om zijn/haar motor eens te lenen om hem te proberen, ofwel kon je i het beste geval "proefzitten" (zoals tegenwoordig op het Motorsalon veel gebeurd) en was de rest van de aankoop gebaseerd op vroegere ervaringen met andere vergelijkbare modellen en .............. de "looks" van de machine.

Wat testrijden betreft zijn we dus (gelukkig maar) veel meer verwend tegenwoordig
    Ik heb indertijd de Speed Triple ook van een collega overgekocht zonder dat ik deze (of het model) nog maar van ver gezien had. Laat staan een testrit mee gedaan.
    Ik heb er nog geen seconde spijt van gehad.
    Loud pipes don't save lives, doctors do!

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3304
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chrieke Bekijk Berichten
    Ik heb indertijd de Speed Triple ook van een collega overgekocht zonder dat ik deze (of het model) nog maar van ver gezien had. Laat staan een testrit mee gedaan.
    Ik heb er nog geen seconde spijt van gehad.
    Same hier met de SX (maar dan nieuw).

't was nu ook wel niet dat ik dat zou kunnen gedaan hebben zonder rijbewijs
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

za 24 augustus: 2fast4u Clubavond

Registratie
    Aug 2009
    Thanks
    99
    Heb een prijsofferte laten maken voor een grijze R1200RS (kleur assorti met de rijder).
    Gezien de kwaaltjes vroeg ik om de mogelijkheid om het stuur van de R1200R erop te zetten. Zou relatief simpel moeten zijn aangezien de stuurklemmen daarop voorzien zijn (zijn dezelfde) en alle kabels lang genoeg zijn.

Offerte binnen:
    Ombouw stuur R1200RS naar R1200R: €554,00

Waarschijnlijk moet er een mekanieker van Duitsland komen in een Rolls-Royce om dat te monteren met gouden werkgerief.
    "A man who stands for nothing will fall for anything" Malcolm X

History: Bandit 1200N, Honda XL1000 Varadero, Suzuki SV1000S, KTM 990 Adventure, KTM 990 Adventure R, KTM 1190 Adventure, Honda CB500X.

Present: BMW RNineT Scrambler aka The Hipster

Registratie
    Aug 2011
    Thanks
    3116
    Dat is inderdaad een serieus bedrag.

Langs de andere kant rekenen ze waarschijnlijk de prijs van het stuur maar mogelijk ook extra voor het verlengen of aanpassen van bepaalde kabels die op het stuur uitkomen. Daar dan nog eens de werkuren bij en de teller begint te tikken natuurlijk
    In de garage: TRIUMPH Bonneville T-120 Black

Lifetime member of the "National SARCASM Society"

Registratie
    May 2015
    Thanks
    65
    Amai, dat is duur voor het stuur te vervangen.
    Maar zoals Cowboy zei, zal het de prijs + ombouw kabels zijn.

Nog 2 nachtjes slapen en ik heb hem

Nog even een reactie hier op het "boxer" gevoel.
    Ik moet zeggen, sinds ik een paar keer met een watergekoelde 1200GS heb gereden, is het boxergevoel veel minder dan de luchtgekoelde.
    Dus gewoon eens met bollen en je zal zien, het is anders.

Ik heb inderdaad hem besteld zonder test te rijden, kon niet op die moment, wegens geen moto beschikbaar om dat te doen.
    Op het salon er uitvoering gaan opzitten en de zithouding was goedgekeurd. Kon met de voetjes aan de grond en goed voor mijn rug.
    Dus beslist om hem maar direct te bestellen. Gingen toch naar het salon om "iets" te bestellen.

In maart/april bericht gekregen van de verkoper dat ik zeker geen spijt moet hebben. Hij heeft hem toen gaan testrijden in Portugal dacht ik, en het stuurt héél goed. De verkoper weet ook héél goed hoe ik rij en wat ik wil. Want ik wou ooit een 1200GS kopen en hij zei, nee ga eens met de 1200R gaan rijden. Ik zei ben je zot, ik wil een GS, maar toch gedaan. En kijk ik reed er veel beter met dan de GS. Dat was dus echt de moto voor mij. En hij heeft die moto al besteld voor mij, voor ik zelf bij hem ging bestellen. Zo zeker was hij .

Allé kan niet wachten tot het zaterdag is, vandaag dan voor de laatste keer met "Sofie" naar het werk gereden.
    To boldly go where no tasmanian has gone before ...

Registratie
    Aug 2009
    Thanks
    99
    @Tazke: wrijf het er maar eens goed in! Prettig weekend in het vooruitzicht dus.

@ cowboy en Tazke: volgens de verkoper zijn de kabels lang genoeg, dus aan die aanpassing zal het niet liggen. Ik neem wel aan dat de omschakeling van de stuurgestuurde (is dat een nieuw woord?) elektronica tijd en kennis vraagt, maar het is toch een bittere pil.

Soit, ik heb nog tijd om na te denken.

History: Bandit 1200N, Honda XL1000 Varadero, Suzuki SV1000S, KTM 990 Adventure, KTM 990 Adventure R, KTM 1190 Adventure, Honda CB500X.

Registratie
    Apr 2004
    Thanks
    4496
    Heb je de prijs van de losse onderdelen op offerte?
    Lijkt me relatief makkelijk zelf te doen...
    Ik weet wel dat indertijd de handvatverwarming van de BMW F650CS Scarver in het stuur ingebouwd was.
    Een stuur mét verwarming kostte € 100 meer dan één zonder, puur het stuur op zich.
    En dan moest je nog half de moto open gooien om alles aan te sluiten.

Registratie
    Aug 2009
    Thanks
    99
    Met de volledige sturing van de boordcomputer (incluis cruise en dergelijke) lijkt het mij niet aangewezen om daar zelf aan te beginnen.

Daarbovenop rijst de vraag ivm garantie.

Registratie
    Apr 2004
    Thanks
    4496
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door De Max Bekijk Berichten
    Met de volledige sturing van de boordcomputer (incluis cruise en dergelijke) lijkt het mij niet aangewezen om daar zelf aan te beginnen.
    Die sturing en controls zitten normaal gezien toch gewoon in de control units die je in zijn geheel van het stuur af kan halen?
    Daar zou ik me niet te veel zorgen over maken maar dat ben ik natuurlijk.
    Uiteindelijk is het aan jou om voor jezelf risico tegen meerprijs tegen potentieel gemak af te wegen.

Registratie
    May 2015
    Thanks
    65
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door De Max Bekijk Berichten
    @Tazke: wrijf het er maar eens goed in! Prettig weekend in het vooruitzicht dus.

@ cowboy en Tazke: volgens de verkoper zijn de kabels lang genoeg, dus aan die aanpassing zal het niet liggen. Ik neem wel aan dat de omschakeling van de stuurgestuurde (is dat een nieuw woord?) elektronica tijd en kennis vraagt, maar het is toch een bittere pil.

Soit, ik heb nog tijd om na te denken.
    Ja van tijd ben ik een slecht vel
    To boldly go where no tasmanian has gone before ...

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten