Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 11 t/m 20 van 48

Onderwerp: gymkhana op regelmatige basis beoefenen. Waar?

Registratie
    Jan 2015
    Thanks
    204
    Ik zie dit ook wel zitten

We moeten dat gewoon eens proberen en zien wat het geeft

Registratie
    Apr 2012
    Thanks
    134
    Om op vriendschappelijke basis wat te gaan "spelen" hoeft er natuurlijk niet al teveel organisatie bij te komen. Een terrein ergens van een fabriek of grootwarenhuis (toestemming van de eigenaar is voldoende) en wat flessen/kegeltjes volstaan om ons te amuseren. En van daaruit kunnen we misschien wel verder zien of we dat nog (vaak) herhalen of dat het bij die ene keer blijft. Is eens iets anders dan een toerrit en we zijn toch met onze hobby bezig, en het kan de rijvaardigheid en dus de veiligheid enkel maar ten goede komen. Wie zou er mee doen? Lijstje? En zet er misschien bij uit welke omgeving je bent, zodat we in de mate van het mogelijke zo centraal mogelijk een plaats kunnen zoeken.

Registratie
    Aug 2013
    Thanks
    152
    Ik wil dit toch wel minstens 1 keer proberen. Je mag mij al noteren bij de geinteresseerden.

PS. op het event voor 10j 2f4u werd hier ook al mee ge-experimenteerd.
    https://www.2fast4u.be/threads/39788...48#post1145548

Registratie
    May 2014
    Thanks
    24
    Ik was al van plan om gymkhana te beoefenen met mijne CB500. En nu heb ik ook een camionet om hem te vervoeren. Wel liefst ergens in Limburg.

Registratie
    Jul 2006
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the riding man Bekijk Berichten
    Om op vriendschappelijke basis wat te gaan "spelen" hoeft er natuurlijk niet al teveel organisatie bij te komen. Een terrein ergens van een fabriek of grootwarenhuis (toestemming van de eigenaar is voldoende) en wat flessen/kegeltjes volstaan om ons te amuseren. En van daaruit kunnen we misschien wel verder zien of we dat nog (vaak) herhalen of dat het bij die ene keer blijft. Is eens iets anders dan een toerrit en we zijn toch met onze hobby bezig, en het kan de rijvaardigheid en dus de veiligheid enkel maar ten goede komen. Wie zou er mee doen? Lijstje? En zet er misschien bij uit welke omgeving je bent, zodat we in de mate van het mogelijke zo centraal mogelijk een plaats kunnen zoeken.
    als er iemand bij is die goede tips kan geven ben ik hier akkoord mee, maar er is een verschil tussen uw oefeningen vlug kunnen doen en uw oefeningen juist doen met een techniek waar je op straat ook iets aan hebt

stom voorbeeld: op de politiedag in Antwerpen was er daar ook eene die gymkhana deed en ik vond zijn kijktechniek al zeker ni denderend en voor een aantal oefeningen zette hij zen stationair toerental hoger, je moet zelf met een constante gas kunnen rijden, ni met "de trucen van de foor"

Registratie
    Jul 2006
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door B4-40 Bekijk Berichten
    Ik wil dit toch wel minstens 1 keer proberen. Je mag mij al noteren bij de geinteresseerden.

PS. op het event voor 10j 2f4u werd hier ook al mee ge-experimenteerd.
    https://www.2fast4u.be/threads/39788...48#post1145548
    idd en dat terrein heeft heel weinig volk gezien

als er hier een datum en plaats uitkomt wil ik ook wel graag afkomen

en je kan altijd is een screening gaan volgen ook hé, das toch van de verniet

http://www.stameducation.be/combi-screening

Registratie
    Apr 2012
    Thanks
    26
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WilfriedVA Bekijk Berichten
    ... en de geluidsoverlast ook beperkt is wegens geen snelheid...
    Dat lijkt me eerder af te hangen van hoe hoog je hem in de toeren jaagt. Aangezien gymkhana in lage versnellingen gedaan wordt lopen die toeren al sneller op, en dus ook de decibels.
    When in doubt, lean more.

Open your mind, freedom's a state.

Registratie
    Aug 2013
    Thanks
    152
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door podo Bekijk Berichten
    en je kan altijd is een screening gaan volgen ook hé, das toch van de verniet
    Hoeft niet per se verniet wat mij betreft. Vrije tijd is schaars dus 't moet vooral de moeite zijn.

Ik mijn zeer korte carriere (2j) heb ik elk jaar een voortgezette rijopleiding gedaan bij VOCB (betalend) en deelgenomen aan DVM in Antwerpen (gratis). Persoonlijk zie ik dit dus als mogelijke aanvulling daarop.

Dat van die constant gas is trouwens een treffende opmerking. Worstel daar zelf ook mee 😣
    Laatst gewijzigd door B4-40; 24-05-2015 om 13:22.

Registratie
    Apr 2012
    Thanks
    134
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door B4-40 Bekijk Berichten
    Hoeft niet pe se verniet wat mij betreft. Vrije tijd is schaars dus 't moet vooral de moeite zijn.
    Die screenings zijn zeer zeker de moeite!

Registratie
    Apr 2013
    Thanks
    24
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ErrEs Bekijk Berichten
    Dat lijkt me eerder af te hangen van hoe hoog je hem in de toeren jaagt. Aangezien gymkhana in lage versnellingen gedaan wordt lopen die toeren al sneller op, en dus ook de decibels.
    LOL

Ja,tuurlijk,je kan ook een boel lawaai maken terwijl je gewoon blijft stilstaan

Maar met normale mensen zal zo'n gymkhana toch beduidend minder lawaai veroorzaken dan een race op,pakweg,francorchamps.Of,om het bij openbare weg te houden,de 'races' rond doel of in de eifel.

Ik heb in nederland eens een wedstrijdje gezien,en hier ook eens zo'n screening dat men in het begin van 't jaar al eens organiseert,zoiets waarover hierboven sprake van is.Beiden veroorzaakten toch echt niet veel lawaai hoor.
    Op youtube staan overigens ook wel wat filmpjes.

Het blijft wel gemotoriseerd en dus lawaaieriger dan een fluitende vogel.Dus er hoeft maar 1 zure appel in de buurt te wonen en je hebt 't vlaggen.
    Rare jongens die motards....

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten