Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 10 van 11

Onderwerp: Solo richting polen of fr/it

Registratie
    May 2015
    Thanks
    0

Solo richting polen of fr/it

Aangezien ik onverwacht bouwverlof heb (recent van job gewisseld) heb ik plots 3 weken te vullen..
    De vriendin kan geen vrijaf meer krijgen dus speel ik met de gedachte om alleen een grote tour te maken.
    Het plan is om met de er6n vrij goed geladen te baan op te gaan, en dus niet te veel kilometers te doen dagelijks.

optie A: richting krakow, op bezoek bij vrienden gaan. de vrienden zijn eerder excuus om is tot daar te bollen. terugrijden door tsjechiŽ
    Zijn er mensen die mooie routes kunnen aanraden doorheen duitsland, liefst waar gemakkelijk een overnachting te vinden valt.

Optie B: frankrijk door aangezien daar een paar vrienden een huisje huren, vervolgens monaco passeren om italie binnen te rijden om familie op de camping te bezoeken en dan terug afzakken.

Had graag al wat tijd gehad om te spelen met mijn nieuwe tomtom400 maar die is na 6 weken nog niet binnen.. verwacht hem wel eerstdaags.
    google maps zegt dat zonder snelwegen optie a een 2.8k km is, en optie B een 2.4k, ik ga er van uit dat leuke routes nog wel wat kilometers daar bij tikken.

Hoeveel kilometers is realistisch op een dag?
    Frankrijk italie zal wel gemakkelijk zijn om hotels te vinden, iemand ervaringen in duitsland/polen die een echte aanrader zijn?

het is allemaal voorlopig erg vaag dus alle tips en ideen zijn welkom!
    Kawasaki ER6N - Black&gold
    - living life in the fastlane -

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    4308
    Hoeveel km op een dag.
    Hangt puur af van je tempo, je ervaring en het soort wegen dat je doet (vooral het laatste).

Maar 350-500km is er wel steeds dik uit te halen.
    Als je drie weken onderweg bent, gaat je aantal km / dag waarschijnlijk wel op het einde naar beneden gaan.

Alhoewel het soms leuk is een paar maten te bezoeken, gaat het bij moto reizen meestal om het parcours zelf.
    En meestal zijn de dicht bevolktere gebieden echt geen fun om te rijden.

Kwa hotels kan het toeristische Frankrijk nu wel eens tegenvallen, wegens midden in het topseizoen.

Als je inspiratie zoekt.
    https://www.2fast4u.be/threads/35959...highlight=trip

Lees de thread eens door, staan ook wel tips in om de juist gebieden te vinden.

Ik zou niet te veel achter routes gaan zoeken.
    Je gaat waarschijnlijk niemand vinden die er ook 21 dagen op uit trok (gebeurt al niet zo veel), en dan nog eens naar dezelfde locatie als u.
    Zelf maken is de boodschap, t'is makkelijker dan je denkt, je steekt er enkel wel wat tijd in.
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)
    2013 Pixel Carpet (rainbow)

Braaaaaaaap braaaaaaap

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    680
    Kilomters per dag is zo afhankelijk van zoveel verschillende dingen...

Ik reed zaterdag van de Vogezen naar huis met enkel autosnelweg tussen Weismampach en Lummen, 580km in totaal. Een hele dag gevuld en heel blij dat we thuis waren, 38įC is niet altijd even aangenaam op de motor.

Dagritten in de Vogezen zelf schommelden tussen de 320 en 350km, allemaal kleine wegen. Dagen waren ook goed gevuld, wel langere stops genomen.

Meestal hou ik me aan 300-350km max voor dagritten, aanrijroutes en terug naar huis met stukken snelweg mogen tot 800km gaan (afhankelijk van de hoeveelheid autosnelweg)

Maar dat is mijn persoonlijke kijk erop, er zullen er ongetwijfeld zijn die liever meer km's maken op een dagrit, en anderen zullen er liever minder rijden.

Registratie
    Apr 2013
    Thanks
    24
    Twee weken terug omgeving Dresden geweest,beetje eronder eigenlijk,zwickau en chemnitz.Erg leuk rijden op de kleine wegen doorheen de velden,uitstekend asfalt,vrij bochtig,meestal goed overzicht,mooi panorama en geen mens te zien.Enig nadeel,er is ook nergens een tankstation te zien,goed op uw meterken letten en zeer vroeg op zoek gaan is daar dus de boodschap.
    Westen van TsjechiŽ is hetzelfde maar dan met iets minder goed asfalt.

De Bastei brug in Pirna is een bezoek waard.En ik geloof dat je nabij Chemnitz een concentratiekamp kan bezoeken (zelf nog niet geweest) moest dat je ding zijn.

Verder weet ik daar (nog) niks.
    Rare jongens die motards....

Registratie
    May 2012
    Thanks
    45
    Ik vertrek begin augustus naar Frankrijk en zal via de Route des Grandes Alpes ItaliŽ binnenrijden om uiteindelijk te eindigen in het Zwarte Woud. Zal iets van 14 dagen rijden en 5 rustdagen worden. Zal mijn route posten zodra ze af is, misschien kan je er wat inspiratie uit halen Wanneer vertrek je?

Registratie
    May 2012
    Thanks
    45

Registratie
    Aug 2011
    Thanks
    3487
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mindgame Bekijk Berichten
    Ik heb er mijn "tip" bij geschreven
    In de garage: TRIUMPH Bonneville T-120 Black

Lifetime member of the "National SARCASM Society"

8. The Following User Says Thank You to Cowboy For This Useful Post:

adventurer (14-07-2015)

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    680
    Ik de mijn ook...

Bodensee is ook zoiets wat ik zou vermijden, nooit geweest, maar het lijkt mij daar idd vrij druk...

Registratie
    May 2015
    Thanks
    0
    Het is uiteindelijk 5 dagen door duitsland geworden.
    Aangezien het een eerste meerdaagse trip was gaf het me toch niet veel vertrouwen om 1k+ km van huis weg te gaan.
    Per dag een 300 a 400km gereden, dat was wel meer dan voldoende, volgend jaar een iets grotere motor om wat comfortabeler te zitten.
    Wel heerlijke dagen door de bergen geknald!

Alleszins zal er deze winter wat planning aan te pas komen maar de ritten zullen zich nu rapper opvolgen!

Bedankt voor alle info.
    Kawasaki ER6N - Black&gold
    - living life in the fastlane -

Registratie
    Apr 2006
    Thanks
    241
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Allan Bekijk Berichten
    Ik de mijn ook...

Bodensee is ook zoiets wat ik zou vermijden, nooit geweest, maar het lijkt mij daar idd vrij druk...
    Mbodensee is groot hť, dus hangt af van welke kant ge zit. Normaal is de duitse het drukste, maar vorig jaar nog naar Friedrichshafen geweest dat aan het Bodensee ligt en was totaal niet druk.
    I'll keep my guns, freedom & money ... You can keep the "change"!

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Gelijkaardige Onderwerpen

1. ervaringen met reizen door de Baltische Staten, Polen, Zweden en Finland
    Door Cowboy in forum Motorvakantie en Reisverslagen
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 02-10-2016, 01:53
  2. AIM Solo
    Door Jurgens in forum Circuitrijden Algemeen
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 22-09-2015, 20:24
  3. Polen
    Door vdstefan in forum Motorvakantie en Reisverslagen