Resultaten 1 t/m 9 van 9

Onderwerp: Frankrijk - ItaliŽ 2015

Registratie
    May 2012
    Thanks
    45

Frankrijk - ItaliŽ 2015

In bijlage mijn vakantieroute voor dit jaar: Route des Grandes Alpes, Franse en Italiaanse Riviera, Italiaanse Alpen en Zwarte Woud.

Frankrijk - ItaliŽ 2015.jpg
    Bijgevoegde bestanden Bijgevoegde bestanden

Registratie
    Aug 2011
    Thanks
    3410
    Als ik je een tip mag geven dan zou ik zeker dat stuk vlak boven de Bodensee helemaal aanpassen.
    Op kaart lijkt het geweldig om daar heel de tijd helemaal langs het water te rijden maar........geloof me............it sucks.

Het krioelt daar van het volk, met vrijwel overal stapvoets verkeer tot gevolg. Het schiet he-le-maal niet op dus.

Verder is er ook nog eens niks speciaals te zien

Iets wijder rond gaat veel vlotter en is vaak zelfs nog mooier rijden ook
    In de garage: TRIUMPH Bonneville T-120 Black

Lifetime member of the "National SARCASM Society"

3. The Following User Says Thank You to Cowboy For This Useful Post:

mindgame (13-07-2015)

Registratie
    Apr 2013
    Thanks
    24
    Ik geef cowboy overschot van gelijk.Tenzij je persť het meer zelf wil zien,of er een dagje blijven,kan je dat beter mijden.

Je route loopt ook over de kesselbergstrasse,tussen de walchensee en kochelsee,die is tijdens weekends verboden voor moto's.Ik geef het maar mee hť.

Je komt ook in de buurt van de oberjoch maar pakt die niet mee.Zonde.Lolligste 5km dat ik ooit ben tegengekomen.Van oberjoch naar bad hindelang.

Soit,ik moei mij verder niet.Amuseer u
    Rare jongens die motards....

5. The Following User Says Thank You to WilfriedVA For This Useful Post:

mindgame (13-07-2015)

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    4073
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cowboy Bekijk Berichten
    Als ik je een tip mag geven dan zou ik zeker dat stuk vlak boven de Bodensee helemaal aanpassen.
    Op kaart lijkt het geweldig om daar heel de tijd helemaal langs het water te rijden maar........geloof me............it sucks.

Het krioelt daar van het volk, met vrijwel overal stapvoets verkeer tot gevolg. Het schiet he-le-maal niet op dus.

Verder is er ook nog eens niks speciaals te zien

Iets wijder rond gaat veel vlotter en is vaak zelfs nog mooier rijden ook
    Idd, was me met de satellietbeelden ook opgevallen tijdens mijn planning. Onder de Bodemsee in Zwitserland zijn ook wat bochtjes te vinden, maar ook vrij bevolkt en evenveel dorpscentra als een stuk boven de Bodemsee.
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

7. The Following User Says Thank You to E.M. For This Useful Post:

mindgame (13-07-2015)

Registratie
    May 2012
    Thanks
    45
    Bedankt voor de tips Het was mijn bedoeling om in 1 dag van MŁnchen naar de omgeving van Titisee te rijden, bij voorkeur zonder autostrade. Het meer leek mij wel leuk maar is blijkbaar absoluut te vermijden. Ik zal de route nog aanpassen op dat punt. Misschien omrijden en de Oberjoch meenemen, zoals voorgesteld? Ik weet niet of er nog aanraders zijn die enigszins op de route liggen? Bij het opstellen van de route had ik de indruk dat de omgeving van Friedrichshafen vrij verstedelijkt is.

Ik was op de hoogte van het rijverbod in de buurt van Kochel am See, wij passeren op donderdag

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    4073
    dit is een stuk ruwe planning van mijn Europa trip, met de twee opties, boven of onder de bodemsee.

Normaal zou ik die gpx zonder problemen delen, maar dit is vrij snel in elkaar geploeterd en zonder veel zekerheid dat het wel een ok traject is.
    Het traject onder Zwitserland is wel vrij bochtig uitgewerkt, maar zou ik persoonlijk zelf niet doen.

De boerewegskes boven de Bodemsee wel.
    De kleinste dorpkes eruit halen (google maps sattelite) en verbinden met de K's.

Focus niet op bochten ... focus op een snelle vlotte doorstroom, in dit stuk is sowieso al niet veel te beleven kwa bochtenfun, dus zie dat je er gewoon zo vlot mogelijk door kunt.
    Bij mijn routes kwam ik wel tot aan de bodemsee voor 1 overnachting.

bodemsee.jpg

Ik kan je wel de google maps link geven van mijn ruwe planning, zo kan je waar gewenst overtekenen.

https://www.google.com/maps/d/edit?m...cw&usp=sharing

edit: ik zie wel dat met de nieuwe maps een pak vd routes opeens anders lopen. (snelweg langs het zwarte woud bv).
    Laatst gewijzigd door E.M.; 13-07-2015 om 09:35.
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

Registratie
    Aug 2009
    Thanks
    570
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mindgame Bekijk Berichten
    Bedankt voor de tips Het was mijn bedoeling om in 1 dag van MŁnchen naar de omgeving van Titisee te rijden, bij voorkeur zonder autostrade. Het meer leek mij wel leuk maar is blijkbaar absoluut te vermijden. Ik zal de route nog aanpassen op dat punt. Misschien omrijden en de Oberjoch meenemen, zoals voorgesteld? Ik weet niet of er nog aanraders zijn die enigszins op de route liggen? Bij het opstellen van de route had ik de indruk dat de omgeving van Friedrichshafen vrij verstedelijkt is.

Ik was op de hoogte van het rijverbod in de buurt van Kochel am See, wij passeren op donderdag
    Oberjoch is zeker de moeite, maar veel druk en langzaam verkeer en het is er moeilijk inhalen. Bussen, mobilhomes, etc.. Al eens gefrustreerd een bus ingehaald op een plaats waar ik dat niet had moeten doen. Wat nochtans niet mijn stijl is, dus dat zegt al iets...

Registratie
    Apr 2013
    Thanks
    24
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mindgame Bekijk Berichten

Wij weten ook alleen maar dat langs de bodensee rijden tegenvalt omdat we ooit dachten dat het leuk zou zijn

Laatste keer ben ik een stukje erboven gepasseerd,iets boven van ravensburg en dat viel mij goed mee.Leuk rijden,ook qua bochten,geen paradijs maar gewoon leuk en niet teveel volk want iedereen zit aan dat meer.Dorpjes kom je natuurlijk wel tegen,er wonen nu eenmaal mensen,niks aan te doen.
    Rare jongens die motards....

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    679
    De bedoeling is toch om alleen te rijden dacht ik he?
    Dan zou ik persoonlijk de routes wat langer maken... nu zitten er tussen van <200km of net erover en dan ben je snel uitgereden vrees ik. Als er dan ook nog eens 5 rustdagen in je trip zitten ga je toch wel heel veel rust hebben, of dat is misschien net de bedoeling?

Wij rijden 300-350km per dag en dan zijn we nog elke namiddag rond 16-17u aan het hotel... nog meer dan tijd genoeg om te aperitieven.

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Vakantie 27/9 - 8/10 Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk, ItaliŽ, Frankrijk.
    Door stijnverm in forum Motorweekendjes en Reizen
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 25-11-2017, 02:35
  2. Reacties: 414
    Laatste bericht: 12-06-2017, 21:41
  3. 26-07-2015 2fast4u Ardennenrit 2015
    Door E.M. in forum OfficiŽle 2fast4u Events en Activiteiten
    Reacties: 316
    Laatste bericht: 20-08-2015, 21:31
  4. 2015 rondje frankrijk (vogezen), zwitserland, oostenrijk, tsjechiŽ, duitsland
    Door WilfriedVA in forum Motorvakantie en Reisverslagen
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 11-08-2015, 21:18
  5. Reacties: 13
    Laatste bericht: 10-07-2015, 14:51

Labels voor dit Bericht

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten