Resultaten 1 t/m 10 van 13

Onderwerp: ZX636 Hoofdzekering blijft springen.

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
    Registratie
    Jul 2015
    Thanks
    0

ZX636 Hoofdzekering blijft springen.

Hallo

Ik heb een groot probleem met men zx636 `06. De hoofdzekering blijft springen, soms na 4 bochten en soms maar pas na enkele minuten rijden. Had hem binnen gestoken in de winkel maar ze vonden er niets aan. Daar wou hij natuurlijk niet stilvallen. Hij raadde me aan er zelf achter te zoeken omdat het te duur kan worden aan werkuren.

Dus ben ik men regulator gaan uitmeten of die nog wel degelijk werkte. Zo'n tool heb ik niet maar heb de diodes doorgemeten en die geven het omgekeerde van de voorgeschreven waarden in de service-manual. (waar ∞ moet gemeten worden krijg ik vaste Ω-waarden, en omgekeerd, maar ik zal wel iets verkeerd doen waarschijnlijk? Als ik de tabellen omwisselden klopten de waarden wel ).

De + pool van de batterij was toen ik hem kocht volledig gecorodeerd (display begon plots te flikkeren). Dit is opgeschuurd en toen was dit probleem (display) opgelost. 2 circuitdagen later en hij viel stil op het rechte stuk in Carole Toen begon de miserie met de hoofdzekering.

Hetgene dat me begon op te vallen is dat hij enkel uitviel als ik gas lostte, altijd op het einde van een recht stuk op de moment dat ik wil remmen(toeval?). Ik krijg geen foutmeldingen zover ik kan zien in de Diagnose.

Er staat ook een Quickshifter op die eigenlijk momenteel niet gebruikt word en is voor omgekeerd schakelen en dat kan ik niet wisselen wegens men baanmotor (ik ga niet de ene normaal schakelen en de andere omgekeerd, daar komen vodden van ), dus da's iets voor later. Hij staat af maar ik weet niet of dit er iets aan doet.

Iemand nog een idee waar ik kan zoeken? Ben van plan een nieuwe batterij te kopen, kwestie van zeker te zijn. Heb men Kabelboom al volledig bekeken en zag er niet hopeloos uit, wel hier en daar tape gelost. Er is wel wat aan gesleuteld. maar vooral qua frame etc, niet direct elektrisch gestript ofzo (toch voor zover ik kan zien).
    Alvast sorry voor het lange bericht.

grtz Nito

Registratie
    Aug 2013
    Thanks
    692
    Mss dat deze thread kan helpen (heb hem niet terug doorgelezen, maar leek me vergelijkbaar probleem

https://www.2fast4u.be/threads/36570...ng-zx6r-spring
    Road: KTM Superduke 1290 R '19
    StuntBike: Honda CBR 600F4s (slightly Modified by RunnerX and G-Man Gerald)

Registratie
    Feb 2011
    Thanks
    73
    Mijne vorige 06 zx6r deed hetzelfde.

Het was de spanningsregelaar.

De weerstand-waarden klopten maar maakte toch kortsluiting in de diodes...

Bij mij is ie ook de eerste keer gesprongen op circuit na recht stuk bij indraaien.

Ook bij mij vooral als ze warm stond.

Herstelling viel mee, spanningsregelaar van zx6r is niet zo duur

Registratie
    Jun 2009
    Thanks
    0
    ik weet echt ni naar welke motodealers jullie gaan hoorale das toch gene uitleg zoek het zelf maar ??? gewoon slechte service noem ik da ,moest je een regulator nodig hebben je mag altijd een proberen heb er genoeg liggen

Registratie
    Feb 2011
    Thanks
    73
    Ik had mijne ook bij de dealer gebracht (niet merkgebonden, ramaekers), op kwartiertje had hij het gevonden, dus uw dealer zou dat toch ook vlot moeten vinden...

Registratie
    Jun 2009
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hennie Bekijk Berichten
    Ik had mijne ook bij de dealer gebracht (niet merkgebonden, ramaekers), op kwartiertje had hij het gevonden, dus uw dealer zou dat toch ook vlot moeten vinden...
    elk probleem is anders,dus is ni altijd vlug te vinden heb ooit 3 dagen gezocht naar iets dus! een dealer of garagisten hebben geen glazen bol ale ik toch niet,wij hebben alleen het grote voordeel van ervaring en kennis en komen vaak problemen tegen

Registratie
    Jul 2015
    Thanks
    0
    Tjah als em niet kortsluit bij hem is het natuurlijk ook moeilijk te vinden.
    Ik zal zelf nog eens grondig de spanningsregelaar testen, mischien die truc met het lampje uit de manual maar eens proberen. anders vervangen en toertjes rijden.

Alvast bedankt voor de hulp.
    Laatst gewijzigd door Nito; 19-07-2015 om 23:47.

Registratie
    Feb 2011
    Thanks
    73
    Is hij er niet mee gaan rijden dan?
    De dealer waar ik ga rijdt altijd een goed stuk.
    Op die manier kon hij onmiddellijk meten op het moment dat de zekering sprong.

Registratie
    Feb 2011
    Thanks
    73
    Als ik u was zou ik eens langs stunter gaan en een andere regulator proberen,zoals hij voorstelt.
    Int beste geval is het opgelost en anders ben je tenminste zeker dat het iets anders is.

Registratie
    Jul 2015
    Thanks
    0
    Ik zal Stunter nog een PB sturen vanavond. het knaagt aan men zenuwen niet te weten wat er mis mee is.
    Hij had er wel degelijk mee gereden, maar was bij zijn rit niet stilgevallen. Een parking is niet op circuit natuurlijk, en hij is niet ingeschreven dus dat maakt het er ook niet gemakkelijker op. Heb er ook al meer dan 20 min op gereden achter men hoek een doodlopend straatje op en af, toen was de zekering ook niet gesprongen. Geluk is voor lelijke mensen he

Gelijkaardige Onderwerpen

1. blok zx636 2003
    Door gsx r 600 nouwens in forum Gezocht
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 13-02-2014, 16:34
  2. Hoofdzekering zx6r spring
    Door Hennie in forum Sleutelhoek
    Reacties: 48
    Laatste bericht: 04-09-2013, 20:40
  3. Zx636 2004
    Door motoaddict88 in forum Te Koop: Andere
    Reacties: 0