Resultaten 1 t/m 9 van 9

Onderwerp: expansievat honda cbr900RR fireblade 1995

Registratie
    Aug 2006
    Thanks
    12

expansievat honda cbr900RR fireblade 1995

betreft expansievatje van blade is helemaal leeg en toch krijgt hij koeling ,radiator zit vol maar expansievatje niet en als ik wil bijvullen krijg ik amper 100ml in expansievatje en blijft steken in hals van expansievat ,moet ik hem misschien ergens ontluchten dan ?? mvg jim

Registratie
    Feb 2013
    Thanks
    47
    Normaal staat er een streepje/aanduiding op het vatje tot waar je maximum mag vullen. Lukt dat niet dan? Moet zeker niet propvol zijn.
    Langs waar vul je? Schroefdopje?

3. The Following User Says Thank You to CBR_dude For This Useful Post:

dj46 (20-07-2015)

Registratie
    Aug 2006
    Thanks
    12
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Flip848 Bekijk Berichten
    Normaal staat er een streepje/aanduiding op het vatje tot waar je maximum mag vullen. Lukt dat niet dan? Moet zeker niet propvol zijn.
    Langs waar vul je? Schroefdopje?
    probeer bij te vullen bij expansievatje met rubberen dekseltje, want bij radiatordop krijg ik niks bij ,zit helemaal vol tot bovenaan radiator maar expansievatje is helemaal leeg ?? mvg

Registratie
    Jun 2009
    Thanks
    256
    Bij warme motor, motor laten draaien en eens met de hand koelslangen dichtknijpen en even zo houden, zou zich dan moeten ontluchten ...als nodig.
    Zo deed ik het bij mijn bmw's K100.
    at the crack off dawn you can hear him turn the motor on (marc cohn)
    bandit1250 + fxdwg + r1150gs
    wolfrider

6. The Following User Says Thank You to wolfrider/toerbaard For This Useful Post:

dj46 (21-07-2015)

Registratie
    Feb 2007
    Thanks
    0
    er valt niks te onluchten want het koelsysteem is vol.

het expansievat dient enkel voor wat zijn naam al zegt : om de expansie (volume-toename) van het opwarmende water op te vangen : in de radiatordop zit een overdrukklep, deze gaat open en water uit het koelsysteem loopt in het vat. als het blok weer afkoeld vermindert het volume weer en zuigt het weer water aan uit het vat.

min-max op het vat is niet zo belangrijk, zolang er maar een ietsiepietsie in zit bij koud blok is het ok, alleen heb je dan weinig reserve over een langere periode omdat er altijd wat verdampt. doe je er meer in dan max, zal het teveel gewoon eruit geduwd worden via de overloop.

8. The Following 2 Users Say Thank You to janbros For This Useful Post:

CrotchRocket (20-07-2015),dj46 (21-07-2015)

Registratie
    Aug 2006
    Thanks
    12
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door janbros Bekijk Berichten
    er valt niks te onluchten want het koelsysteem is vol.

het expansievat dient enkel voor wat zijn naam al zegt : om de expansie (volume-toename) van het opwarmende water op te vangen : in de radiatordop zit een overdrukklep, deze gaat open en water uit het koelsysteem loopt in het vat. als het blok weer afkoeld vermindert het volume weer en zuigt het weer water aan uit het vat.

min-max op het vat is niet zo belangrijk, zolang er maar een ietsiepietsie in zit bij koud blok is het ok, alleen heb je dan weinig reserve over een langere periode omdat er altijd wat verdampt. doe je er meer in dan max, zal het teveel gewoon eruit geduwd worden via de overloop.
    alvast bedankt voor die info ,jij kent er blijkbaar wel iets van :-)morgen alles nog is goe checken dan want denk da het expantievatje lek is want als ik motor start en ik wil langs hals van expansievatje vullen omdat radiator vol zit krijg ik amper 100 ml in da vatje want da blijft precies vast steken in de hals ,dus betekent toch dat koelvloeistof rondt gaat maar terwijl lekt het ergens vanonder koelvloeistof; snap het ni goed?? want als ik rijdt komt temperatuurmeter ni over het midden en als ik in stad rijdt loopt hij ietsje warmer dan het middelste streepje maar ni warmer?? mvg jimmy
    Laatst gewijzigd door dj46; 21-07-2015 om 01:14.

Registratie
    Aug 2006
    Thanks
    12
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wolfrider Bekijk Berichten
    Bij warme motor, motor laten draaien en eens met de hand koelslangen dichtknijpen en even zo houden, zou zich dan moeten ontluchten ...als nodig.
    Zo deed ik het bij mijn bmw's K100.
    you info morgen ook wel eens toepassen ,misschien da het wel helpt want heb ook de indruk da er precies lucht in systeem zit ofwel is expansievat zo lek als een zeef mvg jimmy

Registratie
    Jul 2005
    Thanks
    1353

12. The Following User Says Thank You to dirjax For This Useful Post:

dj46 (21-07-2015)

Registratie
    Aug 2006
    Thanks
    12
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dirjax Bekijk Berichten
    alvast bedankt met deze manual ,het koelingsysteem wordt al pakje duidelijker nu mvg jim

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Honda Fireblade & SP
    Door E.M. in forum Supersport / Racebikes
    Reacties: 12
    Laatste bericht: 22-03-2017, 22:06
  2. Reacties: 10
    Laatste bericht: 27-07-2015, 23:26
  3. Reacties: 6
    Laatste bericht: 19-12-2014, 20:31
  4. honda cbr900rr sc28 fireblade 1993
    Door Steven De Ruyver in forum Te Koop: Andere
    Reacties: 0