Resultaten 1 t/m 7 van 7

Onderwerp: Stella Alpina

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    446

Stella Alpina

Iemand al ervaring met het treffen "Stella Alpina"?

Jaarlijks op de tweede zondag van juli vindt dit evenement plaats.
    Ik denk eraan om volgend jaar m'n route op dat weekend daar te laten passeren.

Registratie
    Feb 2015
    Thanks
    0
    Het evenement zelf ben ik nog niet geweest. Col de Sommeiller ben ik wel al geweest (en beklommen).
    Prachtig landschap en de Col de Sommeiller zelf valt eigenlijk ook nog goed mee. Dus puur rijden gezien is het goed te doen, op eender welke motor zelfs. Ik heb die gedaan zonder enige offroad (of gravel) ervaring. Op m'n XT1200Z toen.

Heb zelf ook het idee van daar nog eens een keer langs te gaan, dan ook tijdens het evenement.
    Al is er rond de Col zelf bar weinig te beleven. Vergelijk het met een motor treffen van 2 dagen, een hoop tentjes, wildkamperen,...

Beneden staat het dan vol tentjes (rond dat huisje)
    Laatst gewijzigd door DinX; 02-08-2015 om 17:17.

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    446
    Heb elders gelezen dat de Col de Sommeiler enkel op weekdagen toegankelijk zou zijn, en tijdens het treffen als uitzondering tijdens het weekend.

Nu komt het treffen slecht uit, tweede zondag van juli is niet echt de periode dat wij willen reizen.

Denk dat ik 'm ook maar eens gewoon door de week ga doen in juni ergens.

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    446
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door adventurer Bekijk Berichten

Nu komt het treffen slecht uit, tweede zondag van juli is niet echt de periode dat wij willen reizen.

Denk dat ik 'm ook maar eens gewoon door de week ga doen in juni ergens.

Ondertussen drie jaar verder en de motor staat vertrekkensklaar. Morgen ben ik ermee weg.
    Eerst tot ergens in de buurt van Martigny en dan vrijdag naar Al Cantoun in Chiomonte.
    In 2016 al eens verbleven en het eten is daar zo goed dat ik het niet kon laten liggen.

Andere overnachtingen zijn niet geboekt en zullen in een tentje gebeuren. Toch wel spannend... ik plan normaal gezien elke dag mooi op voorhand.... Ben benieuwd of het allemaal vlekkeloos zal gaan verlopen.
    2015 Yamaha XTZ 1200 SuperTénéré - 2018 Tiger 800XRx

Registratie
    Jul 2008
    Thanks
    3447
    Ach, en als het niet vlekkeloos verloopt, dan is dat ook onderdeel van het avontuur, toch?

Geniet ervan!
    Straat: BMW S1000R 2017
    Circuit: Honda CBR600F4i 2005 & CBR600rr 2008
    Garage: Cagiva Raptor 650ie 2007 (puzzle edition)

MEDEDELING VAN HET BESTUUR:
    De 2fast4u kalender voor 2019 staat online en de lidkaarten 2019 zijn te koop in de webshop.

6. The Following User Says Thank You to Tam-Ara For This Useful Post:

adventurer (04-07-2018)

Registratie
    Apr 2004
    Thanks
    4345
    Ik ben er vorig jaar naar boven gereden, de donderdag of de vrijdag voor het eigenlijke Stella Alpina weekend.
    ‘t Was pittig maar te doen. Ze hadden toen wel pas den paar dagen van tevoren de pas sneeuwvrij gemaakt voor de KTM Adventure Rally.

De sfeer in het kamp daar leek me wel zeer ontspannen en laidback, de meesten zijn daar echte motards, mensen voor wie motorrijden een manier van leven is.
    Allroads en Adventure bikes zijn naar verluid wel niet zo heel graag gezien tijdens de Stella Alpina, of toch niet in grote getallen.

In de buurt is er wel zat veel te rijden!
    Met onder andere de deels onverharde maar goed berijdbare Col de Finestre (Giro ‘18) en de fantastische Jafferau!!

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    446
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
    Allroads en Adventure bikes zijn naar verluid wel niet zo heel graag gezien tijdens de Stella Alpina, of toch niet in grote getallen.

Allroads en Adventure bikes zijn daar in de meerderheid... denk dat we wel over 90% mogen spreken. Had echt niet de indruk dat deze motoren niet graag gezien werden. Zelfs motoren als een Goldwing, R1200RT, Harley Davidson, Vespa en ZX10-R werden geduld.

Top event! Dat dan weer wel...

Verslagje en foto's volgen nog wel
    Laatst gewijzigd door adventurer; 09-07-2018 om 01:04.
    2015 Yamaha XTZ 1200 SuperTénéré - 2018 Tiger 800XRx

9. The Following User Says Thank You to adventurer For This Useful Post:

Schussboelie (09-07-2018)

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten