Resultaten 1 t/m 6 van 6

Onderwerp: Griekenland

Registratie
    Jul 2012
    Thanks
    56

Griekenland

Is er al ooit eens iemand naar Griekenland gereden? Ervaringen zijn welkom.

Snel gepland :

BelgiŽ-Ancona : 3 dagen (dag 1 tot de Oostenrijkse grens via autostrade, daarna de alpen over zonder grote autosnelwegen, via de Stelvio)
    Ancona-Igoumenitsa : 1 dag (ferry)
    5 dagen door Griekenland via enkele historische lokaties
    Patras-Ancona : 1 dag (ferry)
    Ancona-BelgiŽ : 3 dagen

Iemand ervaring met het motorrijden in Griekenland? Met de (huur)auto ginder al ettelijke kilometers afgelegd, en ken de Griekse rijstijl zo wat.

Registratie
    Jul 2008
    Thanks
    3602
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cberreke Bekijk Berichten
    Is er al ooit eens iemand naar Griekenland gereden? Ervaringen zijn welkom.

Snel gepland :

BelgiŽ-Ancona : 3 dagen (dag 1 tot de Oostenrijkse grens via autostrade, daarna de alpen over zonder grote autosnelwegen, via de Stelvio)
    Ancona-Igoumenitsa : 1 dag (ferry)
    5 dagen door Griekenland via enkele historische lokaties
    Patras-Ancona : 1 dag (ferry)
    Ancona-BelgiŽ : 3 dagen

Iemand ervaring met het motorrijden in Griekenland? Met de (huur)auto ginder al ettelijke kilometers afgelegd, en ken de Griekse rijstijl zo wat.
    Ik heb in een heel ver verleden 5 jaar in Griekenland gewoond, maar met de motor heb ik er nooit gereden. Ik hoorde van Antropos dat hij na zijn laatste vakantie in Chalkidiki ook veel goesting had om eens met de motor naar het noorden van Griekenland te gaan omdat hij onder den indruk was van de wegen daar.

Ik herinner me van vroeger vooral gladde wegen, vooral als het net wat geregend had. En ja, die rijstijl he Ik hou er wel van, maar je moet inderdaad in het begin wat wennen...

Naar wat voor soort ervaringen ben je op zoek? Ken je het binnenland wat? Welke historische locaties heb je in gedachten? Vergina, Delphi (zeker een bezoekje brengen aan Arachova), Arta? Waar ga je oversteken naar de Peloponessos? Via Korinthe? Of via Antirio? Wanneer zou je gaan?

In elk geval, als je ooit hulp nodig hebt van iemand die Grieks spreekt, dan laat je't maar weten.
    Straat: BMW S1000R 2017
    Circuit: Honda CBR600rr 2008
    Garage: Cagiva Raptor 650ie 2007 (puzzle edition)

.

Registratie
    Jul 2012
    Thanks
    56
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tam-Ara Bekijk Berichten
    Ik heb in een heel ver verleden 5 jaar in Griekenland gewoond, maar met de motor heb ik er nooit gereden. Ik hoorde van Antropos dat hij na zijn laatste vakantie in Chalkidiki ook veel goesting had om eens met de motor naar het noorden van Griekenland te gaan omdat hij onder den indruk was van de wegen daar.

Ik herinner me van vroeger vooral gladde wegen, vooral als het net wat geregend had. En ja, die rijstijl he Ik hou er wel van, maar je moet inderdaad in het begin wat wennen...

Naar wat voor soort ervaringen ben je op zoek? Ken je het binnenland wat? Welke historische locaties heb je in gedachten? Vergina, Delphi (zeker een bezoekje brengen aan Arachova), Arta? Waar ga je oversteken naar de Peloponessos? Via Korinthe? Of via Antirio? Wanneer zou je gaan?

In elk geval, als je ooit hulp nodig hebt van iemand die Grieks spreekt, dan laat je't maar weten.
    Heb zowat 15 jaar elk jaar in Griekenland op vakantie geweest. Voor mijn ex waren dat strandvakanties, voor mij eerder culturele...

Delphi heb ik dus al gedaan, maar staat toch terug op het lijstje.

Bedoeling is om naar Meteora te rijden (de kloosters), dan Delphi, Thoricus, Sounia, Athene, Korinthos, Epidaurus, Argos, Mycene, Olympia, en dan Patras.

Ik ken het binnenland in die mate, dat ik weet dat je er altijd welkom bent, dat als je er iets gaat eten, je je bord niet mag leegeten, of dat ge nog een extra bord voorgeschoteld krijgt (op = niet genoeg), dat de mensen daar nog gemeend vriendelijk zijn, enz...

Mijn vraag is eerder gericht naar ervaringen met de ferry, B&B's, de doorgang naar ItaliŽ, enz...

griekenland trip 2.jpg
    Laatst gewijzigd door Cberreke; 24-10-2015 om 16:08.

Registratie
    Jul 2008
    Thanks
    3602

Griekenland

De ferry van Ancona tot Igoumenitsa heb ik al genomen met de auto. Was met Superfast Ferries en het duurde geloof ik 22u. Op voorhand reserveren uiteraard en je neemt best een kajuit zodat je fatsoenlijk kan slapen.

B&B in Griekenland: vraag gewoon naar "domatio" en je vindt wel iets, persoonlijk zou ik dat niet op voorhand boeken, maar hangt wat af van wanneer je gaat.

Op 3 dagen naar Ancona is wel te doen, maar kijk goed uit wanneer de ferry vertrekt, want je moet er wel effe van te voren zijn en ik herinner me dat we in Ancona best wel veel tijd verspeeld hebben met langs het ticket office te gaan, maar dat was bijna 20 jaar geleden dus ondertussen is dat misschien wel vlotter geworden. Maar het blijven Italianen he

Persoonlijk zou ik ook niet naar beneden rijden van Meteora richting Athene. Daar heb je volgens mij niks aan, is vooral industrieel gebied van Meteora richting Lamia en verder naar beneden. En van Sounio terug omhoog richting Pireaus en Korinthe, dat zou ik al helemaal afraden, veel te druk! Blijf zo ver mogelijk weg van de drukte in en rond Athene. Ik zou eerder richting noorden van Griekenland gaan, dan naar Meteora, dan richting Arta/Karpenisi/Arachova/Delphi en oversteken in Antirio om dan nog een stuk Peloponessos te doen. Pilio is ook heel mooi (schiereiland onder Volos)...

Verdorie, ik krijg goesting om naar Griekenland te gaan

.

Registratie
    Jul 2012
    Thanks
    56
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tam-Ara Bekijk Berichten
    De ferry van Ancona tot Igoumenitsa heb ik al genomen met de auto. Was met Superfast Ferries en het duurde geloof ik 22u. Op voorhand reserveren uiteraard en je neemt best een kajuit zodat je fatsoenlijk kan slapen.

B&B in Griekenland: vraag gewoon naar "domatio" en je vindt wel iets, persoonlijk zou ik dat niet op voorhand boeken, maar hangt wat af van wanneer je gaat.

Op 3 dagen naar Ancona is wel te doen, maar kijk goed uit wanneer de ferry vertrekt, want je moet er wel effe van te voren zijn en ik herinner me dat we in Ancona best wel veel tijd verspeeld hebben met langs het ticket office te gaan, maar dat was bijna 20 jaar geleden dus ondertussen is dat misschien wel vlotter geworden. Maar het blijven Italianen he

Persoonlijk zou ik ook niet naar beneden rijden van Meteora richting Athene. Daar heb je volgens mij niks aan, is vooral industrieel gebied van Meteora richting Lamia en verder naar beneden. En van Sounio terug omhoog richting Pireaus en Korinthe, dat zou ik al helemaal afraden, veel te druk! Blijf zo ver mogelijk weg van de drukte in en rond Athene. Ik zou eerder richting noorden van Griekenland gaan, dan naar Meteora, dan richting Arta/Karpenisi/Arachova/Delphi en oversteken in Antirio om dan nog een stuk Peloponessos te doen. Pilio is ook heel mooi (schiereiland onder Volos)...

Verdorie, ik krijg goesting om naar Griekenland te gaan
    Mijn idee was om in Griekenland idd. op voorhand B&B's te boeken. Ik neem zowieso ook een tent mee, in case of...
    Naar wat ik gezien heb, kan je geen ferry boeken zonder kajuit?

Wat de route betreft, da's maar wat Google geeft hť. Die ligt niet vast. Sounio wil ik absoluut geraken, en Athene centrum eigenlijk ook. Ik dacht daar in de buurt ergens een B&B te nemen, en met de bus Athene in. De laatste keer ik in Athene was, heb ik veel tijd gespendeerd in het Nationaal Museum, waardoor mijn bezoek aan de Acropolis zich beperkt heeft tot de site zelf, en niet het bijhorende museum. Ik wil deze keer het museum ook zien.

Registratie
    Jul 2008
    Thanks
    3602

Griekenland

Heb je dit ondertussen gedaan?

Ik hoorde net van Santi.nl dat zij een transport van motoren naar Griekenland gaan doen in 2018 voor 450Ä euro. Je moet dan nog wel een vlucht boeken richting Thessaloniki.

.

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten