Pagina 2 van 22 EersteEerste 1234512 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 t/m 20 van 212

Onderwerp: KTM 1290 Superduke GT

Registratie
    Oct 2009
    Thanks
    11
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NATAS Bekijk Berichten
    moet toch toegeven dat ik na de SA1290 telkens blij ben weer op de superduke te zitten.
    qua comfort...ja ge mist een windscherm, verder zit ik daar even relaxed op.

dat zou net de kracht van de GT moeten worden, speelfactor van de superduke met het comfort van de SA.

als ik dan de SD met de SA nu vergelijk....zou mij niet verbazen dat ze er in slagen.

maar effe iets anders,

naar het schijnt ( naar het schijnt zeg ik ) zou de GT enkel full power naar belgie komen

zou wel de doodsteek zijn want bovenop de forse prijs mag je dan ook nog € 2500 inschrijving dokken.

nuja, geen idee of het klopt de dealer die het vertelde moest zelf toegeven dat ze van ktm nog maar weinig info hadden gekregen.
    is toch sinds dit jaar dat alle nieuwe motoren die boven 78kw zitten nu aan de volle pot worden ingeschreven, dus geen papieren meer met lagere vermelding, niet?? behalve diegene die reeds bij de dealers stonden
    if you obey all the rules
    you miss all the fun

racen is net gelijk kleuren ge moet binnen de lijntjes blijven

kawasaki z1000 '07
    yamaha r6 '99 circuit -> 01/09/18 killed in action
    suzuki gsxr750 k5 circuit -> if you're not braking or krank the throttle ,you're waisting time

Registratie
    Oct 2014
    Thanks
    0
    Op 't salon eens grondig die GT gaan bekijken se ;-)
    Momenteel nog niet veel over te vinden op 't net, al wel deze pagina: https://www.facebook.com/superdukeGT. De Motorsite heeft al wat online. Het novembernummer van Motoren en Toerisme heb ik gemist :-(
    Nieuwtjes welkom, prachtige bike!!

Registratie
    Aug 2011
    Thanks
    3464
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door B-Gone Bekijk Berichten
    is toch sinds dit jaar dat alle nieuwe motoren die boven 78kw zitten nu aan de volle pot worden ingeschreven, dus geen papieren meer met lagere vermelding, niet?? behalve diegene die reeds bij de dealers stonden
    Zo had ik het ook begrepen maar heb nog niemand gesproken die de laatste weken een motor heeft ingeschreven (met meer dan 78KW) dus ik wacht ook op officiële bevestiging
    In de garage: TRIUMPH Bonneville T-120 Black

Lifetime member of the "National SARCASM Society"

Registratie
    Jul 2007
    Thanks
    331
    kan best zijn....maar diezelfde dealer kan wel nu nog steeds de SD leveren......beperkt vermogen
    voor de GT zal hem dat waarschijnlijk niet lukken

nogmaals, hijzelf wacht op definitieve blabla vanuit Oostenrijk

Registratie
    Aug 2013
    Thanks
    896
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door B-Gone Bekijk Berichten
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cowboy Bekijk Berichten
    Zo had ik het ook begrepen maar heb nog niemand gesproken die de laatste weken een motor heeft ingeschreven (met meer dan 78KW) dus ik wacht ook op officiële bevestiging
    Heum, bij mijn weten is er in de Belgische wetgeving niets veranderd.
    Dat wil imho zeggen dat zolang de constructeur / invoerder een op 100pk gehomologeerde versie aanbiedt, je deze nog steeds als dusdanig in België kan inschrijven.

De enige verandering is dat de franse beperking tot 100pk per 1 januari van dit jaar is afgeschaft, waardoor de kans bestaat dat de constructeurs / invoerders het niet meer nuttig vinden om van hun nieuwe pk-bommen een 100pk-versie te laten homologeren. In dat geval kan je die dus enkel met full-power papieren aankopen en inschrijven.
    Road: KTM Superduke 1290 R '19
    StuntBike: Honda CBR 600F4s (slightly Modified by RunnerX and G-Man Gerald)

6. The Following User Says Thank You to SuperDuke08 For This Useful Post:

CrotchRocket (11-01-2016)

Registratie
    Oct 2009
    Thanks
    11
    ik was zaterdag bij een yamahadealer en hoorde zijn gesprek met andere klant die naar het salon wou gaan kijken naar de nieuwe FJR
    da kan dus goed zijn dat hem dat vertelde om de FJR dat hem in stock staan had kwijt te geraken
    if you obey all the rules
    you miss all the fun

racen is net gelijk kleuren ge moet binnen de lijntjes blijven

kawasaki z1000 '07
    yamaha r6 '99 circuit -> 01/09/18 killed in action
    suzuki gsxr750 k5 circuit -> if you're not braking or krank the throttle ,you're waisting time

Registratie
    Aug 2011
    Thanks
    3464
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SuperDuke08 Bekijk Berichten
    Dat wil imho zeggen dat zolang de constructeur / invoerder een op 100pk gehomologeerde versie aanbiedt, je deze nog steeds als dusdanig in België kan inschrijven.
    Dat klopt inderdaad

Alleen....................... blijft de vraag waarom een constructeur / invoerder nog moeite zou doen om een 100pk gehomologeerde versie uit te brengen voor een zeer beperkt deel van de markt als België
    In de garage: TRIUMPH Bonneville T-120 Black

Lifetime member of the "National SARCASM Society"

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    4247
    Dat klopt inderdaad

Alleen....................... blijft de vraag waarom een constructeur / invoerder nog moeite zou doen om een 100pk gehomologeerde versie uit te brengen voor een zeer beperkt deel van de markt als België
    Omdat, als em er 1000€ extra voor zou vragen, wij als consument nog steeds 1000€ uitsparen ....
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)
    2013 Pixel Carpet (rainbow)

Braaaaaaaap braaaaaaap

Registratie
    Jul 2010
    Thanks
    871
    Vraag is hoeveel van die motorfietsen ze nu verkopen? En hoeveel ze minder zouden verkopen als ze alleen full-powers zouden aanbieden? Wat is dan de verloren winst-marge door de minderverkoop, en hoeveel kost homologatie van een model?

Natuurlijk, een slimme invoerder houdt er ook rekening mee dat elke verkochte motorfiets meetelt voor het markaandeel, voor onderhoud zorgt, etc. En dat een beperkt-vermogen versie aanbieden ook klanten kan aantrekken, genomen dat andere fabrikanten de moeite niet doen.

Dat gezegd zijnde is de SDGT voor mij zo één van die motorfietsen die mijn tikker sneller doen slaan. En daarvoor hoeft het volledige vermogen er niet eens te zijn (als het koppel maar overvloedig aanwezig blijft).
    Be strong & be kind

11. The Following User Says Thank You to Leville For This Useful Post:

CrotchRocket (11-01-2016)

Registratie
    Apr 2010
    Thanks
    323
    Net contract gehad met Ktm en blijkt dat de Gt niet op laag vermogen te krijgen is. Wel is men bezig de hoge Biv te compenseren met bv. Standaard zijtassen in de prijs. Zaterdag weet ik er het fijne van, want afspraakje gemaakt met de dealer voor een offerte. 😊

13. The Following 2 Users Say Thank You to racemuis For This Useful Post:

Cowboy (11-01-2016),SuperDuke08 (11-01-2016)

Pagina 2 van 22 EersteEerste 1234512 ... LaatsteLaatste

Gelijkaardige Onderwerpen

1. KTM 1290 Superduke R
    Door hubke01 in forum Supernaked, Naked en Street Bikes
    Reacties: 776
    Laatste bericht: 14-02-2021, 14:07
  2. Quikshifter superduke 1290 2014-2016
    Door nicksillis in forum Sleutelhoek
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 04-09-2019, 18:22
  3. voorstelling van de KTM 1290 SUPERDUKE GT
    Door 2fast4u.be in forum Meet en Greet