Pagina 21 van 22 EersteEerste ... 111819202122 LaatsteLaatste
Resultaten 201 t/m 210 van 211

Onderwerp: KTM 1290 Superduke GT

Registratie
    Aug 2009
    Thanks
    447
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fredjeuh Bekijk Berichten
    De motor is voor het eerst ingeschreven in 2018 maar zou hoogst waarschijnlijk nog een 2017 model zijn .
    Aleja als ik hun stockverkoop bekijk dat zijn ook nog allemaal modellen van 2017 dus als er bv iemand pas volgend jaar hier eentje van koopt staat er op papier 2019 terwijl het 2017 model is .
    2017 modeljaar idd.

Maar die waren in februari allemaal al verkocht, GT’s dus.

Er zijn er precies een paar weer ingeruild, benieuwd wat ze gekocht hebben

Registratie
    May 2009
    Thanks
    0
    Zijn jullie er content van ? Ik ben wel aan de grote kant, dus misschien dat ik er verlaagde steps ga opzetten ivm uitsparingen benzinetank... Tijdens de proefrit had ik er geen last van maar zag toch dat mijn knie naar buiten gedrukt werd tijdens het schakelen.

Registratie
    Aug 2009
    Thanks
    447
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kette Bekijk Berichten
    Zijn jullie er content van ? Ik ben wel aan de grote kant, dus misschien dat ik er verlaagde steps ga opzetten ivm uitsparingen benzinetank... Tijdens de proefrit had ik er geen last van maar zag toch dat mijn knie naar buiten gedrukt werd tijdens het schakelen.
    Mijn bevindingen staan hier al op de laatste paar pagina's

Tot nu toe 11.500km mee gereden. Probleemloos kan ik wel zeggen. Tevreden? Dat begint met wat je van een motor verwacht.

Het is een polyvalente motor met de nadruk op sportiviteit. Dus in die zin minder veelzijdig dan een allroad, maar dat weet je van tevoren. Dat uit zich in souplesse van vering en zitpositie.

Jij bent de man van 1m94 welke ook op MF en Advrider de vraag rondom lange benen gesteld heeft? Je moet een sportieve zitpositie nastreven, plots heb je dan veel ruimte. Wil je redelijk rechtop zitten dan kom je wat knel te zitten. Gebruik hem waarvoor hij gemaakt is en je hebt geen probleem
    Ten opzichte van een allroad krijg je vervolgens een grote grondspeling en meer stabiliteit terug.

Het enige wat me wat stoort is de tendens naar onderstuur, maar met de juiste bandenkeus (hoe sportiever hoe beter bij de machine passend) lijkt dat opgelost.

Registratie
    May 2009
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
    Mijn bevindingen staan hier al op de laatste paar pagina's

Tot nu toe 11.500km mee gereden. Probleemloos kan ik wel zeggen. Tevreden? Dat begint met wat je van een motor verwacht.

Het is een polyvalente motor met de nadruk op sportiviteit. Dus in die zin minder veelzijdig dan een allroad, maar dat weet je van tevoren. Dat uit zich in souplesse van vering en zitpositie.

Jij bent de man van 1m94 welke ook op MF en Advrider de vraag rondom lange benen gesteld heeft? Je moet een sportieve zitpositie nastreven, plots heb je dan veel ruimte. Wil je redelijk rechtop zitten dan kom je wat knel te zitten. Gebruik hem waarvoor hij gemaakt is en je hebt geen probleem
    Ten opzichte van een allroad krijg je vervolgens een grote grondspeling en meer stabiliteit terug.

Het enige wat me wat stoort is de tendens naar onderstuur, maar met de juiste bandenkeus (hoe sportiever hoe beter bij de machine passend) lijkt dat opgelost.
    Scherp, dat ben ik inderdaad ;-)
    Ik kom van een 1190 adv en zoek bewust wat sportiever dus is zeker wel ok.
    Ik kijk het even aan en monteer anders een adaptieve set of iets lagere steuntjes als het echt zou gaan storen.

Lees op die advrider heel veel negatiefs ook over ktm, maar heb met mijn 1190 nooit problemen gehad, subliem blok. Bandenkeuze is altijd heel persoonlijk en kan een motor inderdaad sterk beïnvloeden. Op een gt horen naar mijn mening sportieve banden, anders kan je beter een toermachine kopen.

Registratie
    Aug 2009
    Thanks
    447
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kette Bekijk Berichten
    Scherp, dat ben ik inderdaad ;-)
    Ik kom van een 1190 adv en zoek bewust wat sportiever dus is zeker wel ok.
    Ik kijk het even aan en monteer anders een adaptieve set of iets lagere steuntjes als het echt zou gaan storen.

Lees op die advrider heel veel negatiefs ook over ktm, maar heb met mijn 1190 nooit problemen gehad, subliem blok. Bandenkeuze is altijd heel persoonlijk en kan een motor inderdaad sterk beïnvloeden. Op een gt horen naar mijn mening sportieve banden, anders kan je beter een toermachine kopen.
    Persoonlijk of niet, maar ik heb met de Angel GT (= af fabriekband) heel veel ervaring en met de GT loopt hij teveel naar buiten in een bocht. Ik rijd 'op de voorband', ik smijt daar nogal mee. Het voelt dan toch wat beperkend als je veel onderstuur hebt dus daar was ik niet zo gelukkig mee. Dat ligt mijns inziens niet aan die band, want daar had ik al zeven sets van versleten op een andere machine, naar volle tevredenheid.

Die negatieve ervaringen over de KTM deel ik ook niet, maar bij mij is er ook niets kapot gegaan, dus ja...

Registratie
    Aug 2009
    Thanks
    447
    In 2019 is de Superduke GT voorzien van wezenlijk verbeterde vering. Althans, de werking. De hardware bleef volledig hetzelfde. Verder hebben ze de tractiecontrole veel fijngevoeliger gemaakt, de hardware bleef volledig hetzelfde.

Wat wil het geval??

Deze software is nu gratis te krijgen (niet gratis te plaatsen, werkuren te betalen) op reeds rondrijdende 'oudere' GT's

Zaterdag laat ik de mijne uitrusten met de nieuwste software. Ben zeer benieuwd, want hét kritiekpunt voor mij is juist de tractiecontrole. Deze grijpt nu in 'happen' in terwijl dit veel fijnzinniger moet en kan.
    En de demping kan nu niet altijd volgen, dat schijnt veel beter geprogrammeerd te zijn met de update.

7. The Following User Says Thank You to msxx For This Useful Post:

Schussboelie (17-05-2019)

Registratie
    Apr 2004
    Thanks
    4414
    Ben benieuwd!

Registratie
    Aug 2009
    Thanks
    447
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
    Ben benieuwd!
    Volgende week ga ik een paar dagen rijden, daarna zal ik een update posten

10. The Following User Says Thank You to msxx For This Useful Post:

keke1983 (17-05-2019)

Registratie
    Nov 2008
    Thanks
    180
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door msxx;1268404 [U
    In 2019 is de Superduke GT voorzien van wezenlijk verbeterde vering.[/U] Althans, de werking. De hardware bleef volledig hetzelfde. Verder hebben ze de tractiecontrole veel fijngevoeliger gemaakt, de hardware bleef volledig hetzelfde.

Wat wil het geval??

Deze software is nu gratis te krijgen (niet gratis te plaatsen, werkuren te betalen) op reeds rondrijdende 'oudere' GT's

Zaterdag laat ik de mijne uitrusten met de nieuwste software. Ben zeer benieuwd, want hét kritiekpunt voor mij is juist de tractiecontrole. Deze grijpt nu in 'happen' in terwijl dit veel fijnzinniger moet en kan.
    En de demping kan nu niet altijd volgen, dat schijnt veel beter geprogrammeerd te zijn met de update.
    das volgens mij niet erg moeilijk, kheb destijds op een 2015 model gereden, amai mijn kl.t.n letterlijk en figuurlijk..
    khad den indruk dat ze de vering vergeten waren..
    Dan werkt de vering op de S1000XR veel en veel beter
    Oude nickname = chris46R1

Hi, my name is DON CORLEONE i kill people for money but you, you are my friend i kill you for nothing!

Registratie
    Aug 2009
    Thanks
    447
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chr-Re-ie Bekijk Berichten
    das volgens mij niet erg moeilijk, kheb destijds op een 2015 model gereden, amai mijn kl.t.n letterlijk en figuurlijk..
    khad den indruk dat ze de vering vergeten waren..
    Dan werkt de vering op de S1000XR veel en veel beter
    Gelukkig heb ik al een 2017 model en geen 2015 van de eerste reeks

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten