Pagina 1 van 6 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 10 van 51

Onderwerp: kettingroest….

Registratie
    Sep 2014
    Thanks
    260

kettingroest….

20160221_123650_resized.jpg

Zo zag m'n ketting er vanochtend uit toen ik terugkwam van een ritje!
    Ik smeer ze steeds met S100 (die droge witte spray), maar nu heb ik maar eens wat dikke vette spray over de roest gespoten!
    Ze staat nochtans in een goed verluchte garage, maar tegenwoordig steeds kletsnat bij dit weer als ik 's ochtends de garage in ga.
    Zou ik de ketting moeten vervangen? Spuiten jullie ook corrosie-bescherming op de ketting?
    Dit is het eerste jaar dat de moto binnen staat, en het eerste jaar dat ik dit voorheb!

Registratie
    Oct 2009
    Thanks
    11
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mig1 Bekijk Berichten
    20160221_123650_resized.jpg

Zo zag m'n ketting er vanochtend uit toen ik terugkwam van een ritje!
    Ik smeer ze steeds met S100 (die droge witte spray), maar nu heb ik maar eens wat dikke vette spray over de roest gespoten!
    Ze staat nochtans in een goed verluchte garage, maar tegenwoordig steeds kletsnat bij dit weer als ik 's ochtends de garage in ga.
    Zou ik de ketting moeten vervangen? Spuiten jullie ook corrosie-bescherming op de ketting?
    Dit is het eerste jaar dat de moto binnen staat, en het eerste jaar dat ik dit voorheb!
    zal komen door het gestrooide zout van de laatste dagen +het natte weer, zal wel al geweest zijn van voor je vertrok
    over de roest spuiten gaat hem niet doen verdwijnen, zal wel het verder roesten tijdelijk vertragen
    nee ketting moet ge nu nog niet vervangen,
    mss eens proberen al het zout van de banen is binnen enkele weken van uw ketting eens goed te kuisen en eventueel met een beetje glaspapier of staalborstel de meeste roest te verwijderen en dan terug goed invetten (met staalborstel niet tussen uw rollekes wrijven kwestie van de dichtingrubbertjes niet te beschadigen)
    if you obey all the rules
    you miss all the fun

racen is net gelijk kleuren ge moet binnen de lijntjes blijven

kawasaki z1000 '07
    yamaha r6 '99 circuit -> 01/09/18 killed in action
    suzuki gsxr750 k5 circuit -> if you're not braking or krank the throttle ,you're waisting time

3. The Following User Says Thank You to B-Gone For This Useful Post:

Mig1 (21-02-2016)

Registratie
    Oct 2013
    Thanks
    487
    Ik had blijkbaar hetzelfde, remschijven zijn ook rijkelijk voorzien van die roest. Nooit eerder gehad op de andere moto's...

Registratie
    Mar 2006
    Thanks
    156
    Remschijven kuis ik hier elke week, anders gaan ze 'vastroesten'. S100 is een goed product maar moet je gedurende de winter herhalen, en ik heb de indruk dat bijregenweer en hogere snelheden het product stilletjes aan eraf gaat. Ik heb nu voor de eerste maal tectyl voor de winter gebruikt en dat blijft zeer goed zitten. Volgend weekend ga ik hem volledig kuisen met petroleum en daarna met een goede schampoo om hem in te leveren bij de dealer. Ik ben curieus hoe hij onder de tectyl gaat uitkomen ;-)
    Proud member of AfricaTwin.org.

Registratie
    Oct 2013
    Thanks
    487
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maniakske Bekijk Berichten
    Remschijven kuis ik hier elke week, anders gaan ze 'vastroesten'. S100 is een goed product maar moet je gedurende de winter herhalen, en ik heb de indruk dat bijregenweer en hogere snelheden het product stilletjes aan eraf gaat. Ik heb nu voor de eerste maal tectyl voor de winter gebruikt en dat blijft zeer goed zitten. Volgend weekend ga ik hem volledig kuisen met petroleum en daarna met een goede schampoo om hem in te leveren bij de dealer. Ik ben curieus hoe hij onder de tectyl gaat uitkomen ;-)
    Wel ik ga dat nu ook maar beginnen doen. Zal diene tectyl 'ns opzoeken want ik heb idd veel regenweer gehad.
    Specifieke methode voor de remschijf te kuisen? Me dunkt moet ge met produkten daar toch voorzichtig zijn?
    Laatst gewijzigd door Senshiri; 21-02-2016 om 17:11.

Registratie
    Mar 2006
    Thanks
    156
    Zoek op amberkleurige tectyl, ik bestel dat in nederland via toolstation. Kost 7,99€, als je wil kan je er eentje overkopen om te proberen? Koffie incl. ;-)
    Remschijven poets ik met gewone autoschampo en tandenborstel, werkt bij mij het beste.

8. The Following User Says Thank You to maniakske For This Useful Post:

Senshiri (21-02-2016)

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    4073
    Zoek op amberkleurige tectyl, ik bestel dat in nederland via toolstation. Kost 7,99€, als je wil kan je er eentje overkopen om te proberen? Koffie incl. ;-)
    Remschijven poets ik met gewone autoschampo en tandenborstel, werkt bij mij het beste.
    Reinigt ge die nie best met brake cleaner ?
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

Registratie
    Mar 2006
    Thanks
    156
    Als je dat onderhoud vind ik dat niet nodig om breakecleaner te gebruiken. Vind dat persoonlijk iets te agressief ;-). Ik gebruik de autoschampoo van de colruyt, werkt goed en is ook nog is goedkoop ;-)

Registratie
    Aug 2012
    Thanks
    137
    Als je dat onderhoud vind ik dat niet nodig om breakecleaner te gebruiken. Vind dat persoonlijk iets te agressief ;-). Ik gebruik de autoschampoo van de colruyt, werkt goed en is ook nog is goedkoop ;-)
    Waarvoor denkte da breakcleaner aka remmenreiniger dient?

Ge gaat toch ni met autoshampoo remschijven kuisen zeker?
    Voor : CB250RS '83, CB500 (25kw) '99, Yzf600r thundercat '04, Tiger 1050 '07

Nu : FZ1 '08 (For Sale)

Registratie
    Sep 2014
    Thanks
    260
    Ik kuis de remschijven nooit, dan doen de rempads wel voor mij, en de brakecleaner gebruik ik voor mijn ketting te reinigen.

Pagina 1 van 6 1234 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten