Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 10 van 12

Onderwerp: dilemma: BMW R1100RT / R1150RT vs Honda vrf800 vtec

Registratie
    Oct 2015
    Thanks
    6

dilemma: BMW R1100RT / R1150RT vs Honda vrf800 vtec

ik zou graag tegen deze zomer voor grote A gaan en ben van plan om ofwel een Honda vrf800 vtec of een bmw R1100RT / R1150RT ik wil comfortabel zitten en zou voor dagelijks te gebruiken zijn ze zullen ook allebei uitgerust zijn met koffers top/side ik raak er niet aan uit mensen die ervaringen hebben of eventueel kennis kunnen toelichten ivm onderhoud, betrouwbaarheid, verbruik, optrekken, gemak, ...
    Dank bij voorbaat!
    Laatst gewijzigd door Nils De Pauw; 23-02-2016 om 22:26.

Registratie
    Aug 2014
    Thanks
    643
    Zelf testen is het beste. Aangevuld met ervaringen van anderen. Dat laatste kan ik betreffende de genoemde modellen niet, maar anderen hier ongetwijfeld wel. Succes met de keuze.

3. The Following User Says Thank You to estrenuo For This Useful Post:

Nils De Pauw (23-02-2016)

Registratie
    May 2015
    Thanks
    71
    Het zijn wel twee heel verschillende motoren... Testen is zeker de boodschap...
    Hoewel de r1500rt wel cool klinkt...
    Motorgeschiedenis: Honda CM125 Custom, Yamaha XJ900S Diversion, Suzuki DR800 Big, Yamaha XJR1200, BMW R1150GS, Suzuki RV125 Van Van + Yamaha Majesty 400 + Kawasaki Versys 650, BMW R1200GS (=huidige) + CBR600F4i (circuit)

5. The Following User Says Thank You to Smullie For This Useful Post:

Registratie
    Jul 2013
    Thanks
    431
    Welk budget had je trouwens in gedachten?

Als je een motor zoekt voor woon-/werkverkeer, met kofferset, onderhoudsvriendelijke cardan, waarbij gewicht geen probleem is en waar je bij wijze van spreken geen omkijken naar hebt, overweeg dan ook maar de Honda Pan European ST1100 of 1300.
    Geschikt voor alles tussen reizen en dagelijks fileverkeer in en op circuit gaat 'ie ook aardig mee!
    Voor extra gemoedsrust/veiligheid onderweg, het gecombineerde DCBS-remsysteem is vrijwel onovertroffen.

De ouwere BMW RT's zijn daarmee vergeleken tractoren, "blauwen doemp" inclusief
    Rijden blijken die daarentegen wel degelijk goed te doen, al moet je voor 't Telelever vering-gevoel zijn.

7. The Following User Says Thank You to Nightwing For This Useful Post:

Registratie
    Oct 2015
    Thanks
    6
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nightwing Bekijk Berichten
    Welk budget had je trouwens in gedachten?

Als je een motor zoekt voor woon-/werkverkeer, met kofferset, onderhoudsvriendelijke cardan, waarbij gewicht geen probleem is en waar je bij wijze van spreken geen omkijken naar hebt, overweeg dan ook maar de Honda Pan European ST1100 of 1300.
    Geschikt voor alles tussen reizen en dagelijks fileverkeer in en op circuit gaat 'ie ook aardig mee!
    Voor extra gemoedsrust/veiligheid onderweg, het gecombineerde DCBS-remsysteem is vrijwel onovertroffen.

De ouwere BMW RT's zijn daarmee vergeleken tractoren, "blauwen doemp" inclusief
    Rijden blijken die daarentegen wel degelijk goed te doen, al moet je voor 't Telelever vering-gevoel zijn.
    budget is vrij beperkt rond de 3-4k euro ik heb nog nooit eerder dieper op die pan european ingegaan omdat ik die niet zo mooi vond op eerste zicht ga ik dadelijk eens doen

Registratie
    Oct 2015
    Thanks
    6
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Smullie Bekijk Berichten
    Het zijn wel twee heel verschillende motoren... Testen is zeker de boodschap...
    Hoewel de r1500rt wel cool klinkt...
    sorry had me mistypt bedoelde r1150rt

Registratie
    Jul 2007
    Thanks
    330
    R1150RT
    http://www.kapaza.be/nl/motos/bmw-r1...-104525245.htm

het ziet er niet maar het rijd verdekke wreed goed ( en jawel ook bochtjes )
    enkel hopen dat het ABS het blijft volhouden want die pompen kosten u 1500 a 2000 als ze vervangen moeten worden ( of al vervangen geweest is )

de VFR is uiteraard pakken sportiever maar 3000 a 4000 inclu kofferset gaat geen makkelijke worden voor een deftig exemplaar denk ik.
    vtec gaat u wel meer kosten aan onderhoud ( denk één vd lastigste moto's om kleppen te stellen en dat kost €€ uiteraard )

11. The Following User Says Thank You to NATAS For This Useful Post:

Nils De Pauw (25-02-2016)

Registratie
    Feb 2010
    Thanks
    217
    Ik vind het enorm verschillende motoren,
    de ene meer toerbuffel, de ander veel sportiever...

Ik heb met een VFR 800 uit 2000 gereden... was vrij zuinig en eigenlijk vrij sportief...
    bij mijn vfr had ik ook zijkoffers, maar deze waren niet in stijl met de motor... (http://www.koenonline.be/jGallery2/c...n/_MG_5646.jpg)

De eerste vtec's kan je blijkbaar beter vermijden, volgens veel motorrijders was het inschakelen/uitschakelen van de vtec te abrupt...
    is bij de latere modellen aangepakt...

Als je eentje zonder vtec neemt is het automatisch zonder abs...
    neem dan het 2000 of 2001 model... deze waren zuiniger als de 98 of 99 modellen...

Betrouwbaarheid van mijn vfr kan ik omschrijven als:
    Dik in orde... Ook mijn garagist was lyrisch over de VFR 800 uit 2000 of 2001....
    Trekt vrij vlot op, 't is natuurlijk geen puur sang racer en met 110pk en 82nm koppel is het natuurlijk geen "beest"...
    is eigenlijk een beetje zwaar gebouwd, maar een puur plezier qua rijgedrag... zeer stabiel ook op hogere snelheden, en vlot de bocht in te werpen...
    Mijn vrouw vond het achter op de vfr best aangenaam (veel plek, geen smal zadeltje, genoeg plek om te verzitten).
    Enkel opstappen met de koffers vond ze niet gemakkelijk...

De bmw zal volgens mij een pak comfortabeler zijn, zoiezo...
    Waarschijnlijk een veel betere bescherming tegen de elementen en aangenamere zitpositie voor langere tochten...
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

13. The Following User Says Thank You to Koeno For This Useful Post:

Registratie
    Aug 2011
    Thanks
    3373
    Zowel motoren (karakter) als zithouding als rijbeleving zijn totaal verschillend op deze 2 motoren.

Zeker zelf uittesten want één van de twee gaat je sowiso meer aanspreken dan de andere

Vtec = (dacht ik) wel bij de duurdere vogels qua onderhoud
    In de garage: TRIUMPH Bonneville T-120 Black

Lifetime member of the "National SARCASM Society"

15. The Following User Says Thank You to Cowboy For This Useful Post:

Registratie
    Oct 2015
    Thanks
    6
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk Berichten
    Ik vind het enorm verschillende motoren,
    de ene meer toerbuffel, de ander veel sportiever...

Ik heb met een VFR 800 uit 2000 gereden... was vrij zuinig en eigenlijk vrij sportief...
    bij mijn vfr had ik ook zijkoffers, maar deze waren niet in stijl met de motor... (http://www.koenonline.be/jGallery2/c...n/_MG_5646.jpg)

De eerste vtec's kan je blijkbaar beter vermijden, volgens veel motorrijders was het inschakelen/uitschakelen van de vtec te abrupt...
    is bij de latere modellen aangepakt...

Als je eentje zonder vtec neemt is het automatisch zonder abs...
    neem dan het 2000 of 2001 model... deze waren zuiniger als de 98 of 99 modellen...

Betrouwbaarheid van mijn vfr kan ik omschrijven als:
    Dik in orde... Ook mijn garagist was lyrisch over de VFR 800 uit 2000 of 2001....
    Trekt vrij vlot op, 't is natuurlijk geen puur sang racer en met 110pk en 82nm koppel is het natuurlijk geen "beest"...
    is eigenlijk een beetje zwaar gebouwd, maar een puur plezier qua rijgedrag... zeer stabiel ook op hogere snelheden, en vlot de bocht in te werpen...
    Mijn vrouw vond het achter op de vfr best aangenaam (veel plek, geen smal zadeltje, genoeg plek om te verzitten).
    Enkel opstappen met de koffers vond ze niet gemakkelijk...

De bmw zal volgens mij een pak comfortabeler zijn, zoiezo...
    Waarschijnlijk een veel betere bescherming tegen de elementen en aangenamere zitpositie voor langere tochten...
    zeer goede info had ook al in gedachten gehouden dat de vfr duurder ging zijn daar de vtec naart schijnt een van de meeste gecompliceerde motoren is in die periode en ketting overbrenging dus ga ik ook zeker in gedachte houden. eigenlijk zou ik dus ook op de onderhoudsfacturen moeten kijken of de abs vervangen is om deze kost de eerste jaren te vermijden?
    dank u voor de update!

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Gelijkaardige Onderwerpen

1. haaksleutel honda vfr vtec
    Door smolders luc in forum Gezocht
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 25-11-2014, 09:37
  2. honda vfr 800 vtec
    Door kris van aken in forum Te Koop: Andere
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 21-08-2013, 20:35
  3. Honda VFR Vtec