Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 2345
Resultaten 41 t/m 42 van 42

Onderwerp: Opaalkust + westhoek: welke routes en bezienswaardigheden?

Registratie
    Mar 2014
    Thanks
    76
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door B-Bart Bekijk Berichten
    Wij hebben zo één van onze eerste motorreizen naar Jersey gedaan.
    In een paar dagen tot Saint-Malo. Daar overnachten. Volgende ochtend de boot op naar Jersey. Daar 1 dagje motorrijden gedaan. 1 dagje rust. Nog een half dagje rijden en dan terug de boot op.
    Heeft echt wel zijn charme om ne keer nen boot te nemen. En hoewel Jersey zo dicht bij de Franse kust ligt, is het echt wel op en top Engeland. Heel gek dat je zo snel een cultuurshock krijgt.
    Merci voor de tip B-Bart. Ik heb het even opgezocht en Saint Malo ligt toch op een 630km (autostrade) van Gent dus dat zou inderdaad over een paar dagen te doen zijn. Ik heb het gevoel dat +/- 200km binnenbanen voor mijn duo toch wel het maximum is. Het comfort op de moto speelt een rol maar het is toch ook vooral het "vervelen". Als er tussen Gent en Saint Malo voldoende bezienswaardigheden/activiteiten zijn dan is dat te doen.

Ook het inpakken van de motorbagage is om onnozel van te worden op dergelijke "iedere nacht ander hotel" reizen. Dus ik zoek meestal een centrale plaats/hotel om van daaruit korte dagtrips te doen. Bvb Caen ligt heel centraal om Honfleur, Utah beach, Saint Mere Eglise, Carentan, enzovoort... te bezoeken. En in Caen kan je eens een dagje rondwandelen. Je hoeft dan niet elke morgend gans madam haar toilet terug in te pakken :-).

Ik ben nog alternatieven aan het bekijken. Zoals bvb naar Calais-Folkestone met Eurotunnel en dan in Zuid-Engeland en misschien Wales leuk gebied te vinden. Zowel voor mij als voor de duo.

Als je nog duo-uitstappen hebt dan hoor ik het graag. Misschien moet ik daar een topic over openen "motorroutes voor duo" .

2. The Following User Says Thank You to stgro For This Useful Post:

msxx (12-12-2017)

Registratie
    Aug 2009
    Thanks
    570
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stgro Bekijk Berichten
    De bijhorende routes heb ik wel nog ergens liggen. Ik zet ze online of stuur ze door als ik thuis ben.

Het is inderdaad ideaal duo-gebied:

Geen haarspeldbochten (haarspeldbochten met duo vind ik meh).

Vrij snelle mooie banen met open bochten

De b&b is een aanrader alsook de bunker (ligt op 5 min van de B&B). Is echt indrukwekkend.

Cap griz nez en blanc nez is ook leuk voor de duo om eens af te stappen.
    Daaronder heb je leuke dorpjes om door te rijden. Het hangt allemaal wat af van wat de duo gewoon is qua afstanden en type motor natuurlijk. Kheb de mijne al goe getraind ondertussen

Mijn volgende duo-rit gaat trouwens naar Normandië.
    Super!

Mijn duo is op zich wel wat gewend, maar ik heb de neiging om wat te overdrijven in dagafstanden en dergelijke. 600km op een dag is niet voor elke duo geschikt Ze is dus wel wat gewend... maar we gaan het wat terugschroeven, zodat het voor iedereen leuk blijft. 300km per dag is genoeg. En liefst wat relaxter met mooi uitzicht.
    Daar vul je geen dag mee, dus een uitstap links of rechts, of nog een 'nabrander-ritje' als solo erbij kan dat oplossen. Die bunker ga ik zeker op de lijst zetten! B&B liefst met avondeten of met resto's op loopafstand.

Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 2345

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Westhoek routes
    Door De Max in forum Motorvakantie en Reisverslagen
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 16-07-2014, 01:34
  2. motorrit in de westhoek
    Door sété74 in forum Motorroutes Maken
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 13-03-2011, 14:53
  3. GPS Locaties Westhoek WOI
    Door T_2_The_Bar in forum GPS Routes