Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 10 van 27

Onderwerp: info motorreis naar corsica

Registratie
    Jan 2011
    Thanks
    46

info motorreis naar corsica

hallo ik weet dat het nog veel te vroeg is om over de vakantie 2017 te beginnen .maar we zijn aan het aftasten wat mogelijk zou kunnen zijn . en iemand van ons groepje stelde Corsica voor en alles wat ik daar van weet is dat napoleon daar vandaan komt . dus we zijn op zoek naar info over hotels , ferry , routes . wat moeten we zeker gezien hebben , en allerhande voorstellen . dank u voor de eventuele info

Registratie
    Nov 2009
    Thanks
    2
    Ik ben ook al aan het plannen om een vakantie 2017 met de moto naar Corsica te gaan.
    Ik ga dat hier van heel dichtbij volgen

2006 Yamaha FJR 1300

Registratie
    Jul 2008
    Thanks
    3638
    Is Moshi daar vorig jaar niet naartoe geweest met de motor?
    Straat: BMW S1000R 2017
    Circuit: Honda CBR600rr 2008
    Garage: Cagiva Raptor 650ie 2007 (puzzle edition)

.

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    488
    Ik ben er in 2012 geweest.

Wij deden de overtocht met een nachtboot van "Corsica Ferries" vanaf Toulon.
    Voordeel van de nachtboot is dat je geen dagtijd verliest en dat je een hotelovernachting uitspaart.
    Boeken doe je best vroeg genoeg, en dan is het nog raadzaam om enkele dagen te vergelijken, de prijzen variëren nogal.

Ook interessant, en wellicht onze volgende manier om tot op het eiland te geraken is de overtocht via Genua met Mobylines.
    Daar kan je 's avonds de boot op, slapen in de kajuit en 's morgens varen. Tegen de middag zou je dan op het eiland aankomen.

Ik denk dat ik op die manier een betere nachtrust zal genieten, slapen op een varend schip is niet echt iets voor mij.

SNCF hebben ze ons afgeraden, wegens kans op stakingen...

Het eiland zelf is prachtig, maar dat wist je al neem ik aan.

Ik heb even geleden voor vrienden nog eens een paar wegen aangestipt als aanraders, misschien heb je er iets aan...

- D80 Cap Corse. Best te rijden in tegenwijzerzin, zo rij je aan de kustkant, fermste uitzicht en
    op de wegen aan de rotskant ligt soms wel wat steenpuin. Wij kwamen van de boot en
    reden onmiddellijk de Cap… heel mooi tijdens de ochtenduren.
    - D81 van Saint Florent naar L’ille Rousse. Zeer mooie stuurweg in the middle of nowhere.
    - D81 van Calvi naar Porto
    - D84 in het binnenland richting Corte. Dwars door de rotsen.

- D963 buurt van Poggiola, binnenland, ruwere wegen, dieren op de weg, bergen, mooie
    uitzichten.

- Col de Bavella, D268 vanaf Zonda.

- Eigenlijk kan je niet veel mis doen daar, denk dat de wegen daar speciaal voor motorrijders aangelegd zijn.
    - Pleintje van Saint Florent is gezellig om wa te eten, twee keer daar geweest en telkens stond
    heel da pleintje vol motoren.
    - Eigenlijk is de hele westkust mooi, en als je het binnenland in rijdt wordt het rustiger,
    grimmiger en krijgt ge hier en daar wa varkens/koeien voor uw wielen. Oostkant vond ik wa
    minder.
    Haute Corse vond ik persoonlijk ook mooier dan Corse Sud….

Routes in bijlage...

Wij verbleven in hotels, ik weet niet of dit de bedoeling is voor jullie als groep? Wellicht is het voor jullie interessanter om een bungalow op een camping te huren? Ik heb ergens een reisverslag gelezen van een groep die ergens op zo'n camping verbleven, en dat leek me ook wel fijn.

Als je toch een hotel zou overwegen, wij verbleven in onderstaande hotels.

- http://www.hotelserenada-algajola.com/
    Algajola
    Heel mooi hotel, garage voor de motoren.
    Ontbijten doe je zo goed als op het strand, plezant wakker worden daar.
    Algajola zelf is een klein, rustig dorpje met gezellige restaurantjes.

- http://www.hotel-lesflotsbleus.com/
    Porto
    Kleine garage voor de moto. Niet altijd plaats genoeg.
    Gezellig dorpje.
    Wij hebben in Porto een dag rust genomen. Aan de haven kan je met verschillende boten
    een boottocht boeken.
    Ze varen naar de Golf van Girolata en langs het natuurreservaat van Scandola.
    Wij vonden het wel de moeite, zeker met zo’n powerboot!
    http://www.france-voyage.com/frankri...-porto-242.htm

- http://beach.hotel.pagesperso-orange.fr/
    Propriano.
    Kamers iets minder, grote garage voor de moto.
    Propriano kan je vergelijken met Blankenberge, wat drukker, meer uitgaansleven.
    Voor ons de minst aangename plek van de drie. Qua strand zit je daar wel goed....

Ik vond het een topvakantie.
    Wij reden elke dag 200-300km, vertrokken onmiddellijk na het ontbijt en waren altijd in de namiddag terug aan het hotel. Op die manier konden we er ook een beetje een strandvakantie van maken.

Veel plezier!
    Bijgevoegde bestanden Bijgevoegde bestanden
    Laatst gewijzigd door adventurer; 20-03-2016 om 12:18.
    2015 Yamaha XTZ 1200 SuperTénéré - 2018 Tiger 800XRx
    A.S.Moto

5. The Following 3 Users Say Thank You to adventurer For This Useful Post:

Cowboy (20-03-2016),Jan quequin (15-03-2018),Schussboelie (20-03-2016)

Registratie
    Jan 2011
    Thanks
    46
    wat ik wel gevonden heb via de Relais motard site zijn de motorvriendelijke hotels .
    http://relais-motards.com/
    http://relais-motards.com/relais-motards-corse
    langs deze site heb ik ook mijn hotel van dit jaar in de pyreneeen gevonden

Registratie
    Jan 2011
    Thanks
    46
    @ allan dank u voor de reactie . deze info is hetgeen we zoeken daar staat alles in wat we nodig hebben .op welk tarief mogen we rekenen voor de ferry . ik hoor daar prijzen van 76€ tot 250€ en de beste vertrekplaats van de ferry .nog eens bedankt voor de reactie . laat de info maar komen dan kunnen we eind dit jaar alles op tafel leggen en onze reis op basis van de verkregen info plannen

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    488
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door smolders luc Bekijk Berichten
    @ allan dank u voor de reactie . deze info is hetgeen we zoeken daar staat alles in wat we nodig hebben .op welk tarief mogen we rekenen voor de ferry . ik hoor daar prijzen van 76€ tot 250€ en de beste vertrekplaats van de ferry
    Hoeveel we juist kwijt waren voor de ferry weet ik niet meer, maar op de sites kan je zien hoeveel de overtochten (en kajuiten) kosten op datum..

https://nl.corsicaferries.com/

http://www.mobylines.nl/
    (blijkbaar is die night formule waarover ik het had vanuit Livorno ipv Genua)

De beste vertrekplaats kies je adhv de aanrijroute en hoe jullie die willen rijden...
    Als je veel tijd hebt en via "route des grandes alpes" ofzo wil rijden kan het perfect via Toulon..
    Wij reden over de snelweg naar Toulon, met één overnachting, en dat is minder interessant met de peages... daarom dat ik volgende keer via Italië wil gaan.
    Die night formule spreekt mij ook aan....
    A.S.Moto

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    488
    Nog een belangrijke tip!

Neem zelf spanbanden mee om de motor te verankeren als je met Corsicaferries reist... Op een paar touwen na vonden wij daar niets om onze motor vast te zetten.. Gelukkig had ik zelf wat spanriempjes mee...

Het is wel een heel gedoe om die boot op te rijden, het moet allemaal rap rap gaan met die mannen... gelukkig mogen de motoren eerst binnenrijden.
    A.S.Moto

Registratie
    Jul 2007
    Thanks
    322
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tam-Ara Bekijk Berichten
    Is Moshi daar vorig jaar niet naartoe geweest met de motor?
    neen, Sicilië is Moshi geweest.

Registratie
    Apr 2004
    Thanks
    4444
    Is msxx daar ook niet geweest?

Top post trouwens Allan!

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten