Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 10 van 25

Onderwerp: Adventurer - 2016 Trip

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    679

Adventurer - 2016 Trip

Onze reis zit er al op dit jaar.
    11 dagen weg, 9 dagen gereden.

We zijn via de Vogezen en de Jura richting RDGA gereden om via een zijspoor in Susa richting Finale Ligure te geraken waar we twee dagen platte rust hielden.
    Op zondag van Finale naar het Gardameer gereden om daarna via de Gavia-Stelvio-Umbrail-Resia uit te komen in Oostenrijk waar we via de Silvretta en Lichtenstein een stuk door Zwitserland reden om via het Zwarte Woud terug huiswaarts te keren.

Dag 1 reden we naar La Bresse, pas tegen de middag vertrokken, dus een groot deel autosnelweg. Eens in Frankrijk wat kleinere wegen, en iedereen die Frankrijk kent weet dat je onderweg zo goed als niks tegenkomt als je uit de grotere dorpen blijft. Niet veel beleefd die dag.
    's Avonds een hapje gegeten in Gerardmer en daarna een filmke gekeken in onze verblijfplaats.

Les Chantenées - La Bresse - Simpel hotelletje in La Bresse, motoren mogen in de garage. Goed om te slapen, verder niets te beleven

Dag 2 van La Bresse via de Jura naar Evires, ten zuiden van het meer van Genéve.
    Aangezien we vorig jaar de Vogezen al deden niet teveel getreuzeld hier en enkel Balon d'Alsace meegenomen op weg naar de Jura.
    Onderweg een omleiding van +/-30km moeten rijden omdat een stuk van 100m centrum opgebroken was.. gelukkig niet zo erg want het was een mooi stukske.
    Van Saint-Hippolyte tot Pontarlier een schoon stukske langs het water gereden.
    Wederom weinig te vinden onderweg om te eten en dat ik op tijd moest tanken had ik gelukkig ook al door.
    B&B geboekt in Evires, en daar is ook al niet veel te zien, gelukkig nog één pizzeria gevonden die open was zodat we toch met een volle maag konden gaan slapen.

Les Trois Biches - B&B, kleine kamer, motoren staan onder een carport

Dag 3, eindelijk konden we aan het echte werk beginnen... we starten de RDGA met de Col de La Colombiére. Eén nadeel... regen
    Regenpakken aan en er maar door...
    In Beaufort wijken we even af van het traject om via Col du Prez richting het meer van Roselend terug op de route te geraken bij Col de Merrailet.
    Col de l'Iseran doen we spijtig genoeg in dikke bewolking maar toch genoten van deze pas.
    Col du Galibier laat ik links liggen en ipv daarvan ga ik via Col du Mont Cenis en het bijhorende meer richting Italie (Susa vallei) waar we overnachten. Gelukkig werd het weer beter toen we richting Italië reden...

Affittacamere-al-cantoun - SUPER, echt een aanrader. Bijhorend restaurant was TOP. Zelden zo'n lekkere tagliata di manzo gegeten. 72 euro voor twee personen, driegangen menu + fles wijn en spa. Motoren mochten in de garage. Hier kom ik zeker terug, de perfecte uitvalsbasis om de vallei van Susa te ontdekken met de motor, denk aan col de sommeiler, jafferau en col dell' assietta.

Laatst gewijzigd door adventurer; 30-06-2016 om 22:27.

2. The Following 5 Users Say Thank You to adventurer For This Useful Post:

B-Bart (01-07-2016),E.M. (30-06-2016),Leville (02-07-2016),Schussboelie (01-07-2016),snelle snip (01-07-2016)

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    679
    Dag 4, na een ommetje langs de Jafferau de grens met Frankrijk terug opgezocht via de SP216 (Melezet), vanaf hier komen we op de D11 in Frankrijk die ons over de col de l'Echelle naar Briancon brengt. Van daar is het terug over de gekende passen met als topper de col d'Izoard.
    Zeker met zo'n mooi weer prachtig om te rijden, na col de Vars kies ik om via de col de la Cayolle en col de la Couillole naar onze overnachtingsplaats in Rimplas te rijden. Col de La Bonette doen we dan wel een andere keer.

Hostellerie la Radonneur - Motoren staan buiten, maar toch veilig, prachtig zicht vanaf het terras...

Dag 5, we wijken weer af van de oorspronkelijke RDGA en schieten na Sospel Italië binnen waar ik over de kleinste bergwegen een rit gepland heb richting Finale Ligure, waar we twee dagen NIKS zijn gaan doen.
    Die kleine wegen zijn plezant, maar ik was toch content dat we die dag slechts 250km moesten rijden, aan snelheden van gemiddeld 35-40km/h schiet het niet erg op. Nog steeds vollebak zomer en de temperatuur kwam niet meer onder de 30° en daar kwam de volgende dagen geen verandering meer in... dus qua strandvakantie zaten we zeker goed.

Hotel San Giuseppe - Doorsnee kusthotel, motoren stonden wel achter een poort op de privéparking van het hotel.

Laatst gewijzigd door adventurer; 30-06-2016 om 22:27.

4. The Following 3 Users Say Thank You to adventurer For This Useful Post:

E.M. (30-06-2016),Schussboelie (01-07-2016),snelle snip (01-07-2016)

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    679
    Dag 8, op naar Torbole aan het Gardameer. Hier hebben we ons hart verloren en proberen we toch om het ander jaar even te passeren.
    Eerst een stuk autosnelweg, de péage werkt in Italië dan wel beter dan in Frankrijk, toch zal het nooit iets voor mij zijn. Toen we van de snelweg gingen had ik al ambras met de beambte ter plaatse... Ik had m'n vrouw haar kaart en m'n eigen kaart in de tanktas zitten en wilde gewoon voor ons beide betalen aan het (onbemande) poortje. Daar hadden we dus niet gerekend op een gefrustreerde beambte die dacht dat we met z'n tweeën wilde doorrijden toen 'm zag dat we naast ipv achter mekaar naar de betaalterminal reden. Krijg het dan maar eens uitgelegd dat ik gewoon twee keer wilde betalen... niks van, achter mekaar gaan staan, of Ik nu twee keer betaalde of niet... pfff, péages en ik.. het zal nooit iets worden
    Maar goed, eens van deze ellende af konden we terug gaan genieten. Die dag wel gemerkt dat het niet simpel is om de juiste afslag te nemen op een weg vol tunnels waar de GPS ontvangst telkens wegvalt. Natuurlijk net te laat voor de juiste afslag. Dan terug op de route proberen te geraken om uiteindelijk vast te rijden op een offroadafdaling waar ik enkel met een MTB vanaf zou gaan. Na wat rondjes te rijden werden onze GPS toestellen het moe en heb ik het maar opgegeven om dat kleine bergweggetje terug te vinden waar ik persé over wilde rijden.
    Rechtstreeks naar de griezelterassen van Tremosine gereden om daarna de Brasaschlucht te nemen en via Limone naar Torbole te rijden.

SeeLE - Torbole - duurder hotel, motoren met een lift naar de ondergrondse garage - ontbijt met bubbels.

Laatst gewijzigd door adventurer; 30-06-2016 om 22:28.

6. The Following 3 Users Say Thank You to adventurer For This Useful Post:

E.M. (30-06-2016),Schussboelie (01-07-2016),snelle snip (01-07-2016)

Registratie
    Aug 2011
    Thanks
    3410
    Mooi verslag van een duidelijk goed bevallen reis
    In de garage: TRIUMPH Bonneville T-120 Black

Lifetime member of the "National SARCASM Society"

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    679
    Dag 9, voor mij de belangrijkste dag van onze vakantie. In 2014 hebben we de Gavia in strontweer moeten rijden en ik hoop sindsdien dat ik 'm een keer met mooi weer kan doen... en dit jaar hebben we geluk, alweer een zonnige dag vandaag!!
    Eerst via Torbole en Lago di Ledro naar de Crocedomini, heerlijk hoe mooi die onbekende passen kunnen zijn...
    Na de Crocedomini is het eindelijk de beurt aan de Gavia, ik heb ervan genoten, ideaal weer en heerlijk sturen daar! Na de Gavia rijden we door naar de Umbrail en maken we een ommetje naar de top van de Stelvio. (omdat we toch in de buurt zijn)
    Via de Umbrail rijden we naar Resia die we deze keer eens over de kleinere wegen langs de linkerkant doen, het kerkske laten we deze keer voor wat het is. Na het meer nemen we afscheid van Italië en rijden we naar ons hotel in Kappl.

Kapplerhof - motorvriendelijk hotel, onthaal met schnaps en de motoren slapen in de garage

Laatst gewijzigd door adventurer; 01-07-2016 om 20:16.

9. The Following User Says Thank You to adventurer For This Useful Post:

snelle snip (01-07-2016)

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    679
    Dag 10, vanaf Kappl gaat het over de Silvretta richting de Furkajoch. Omdat we een hotelovernachting in Kappl geboekt hadden kregen we een pasje waarmee we gratis over de Silvretta mochten rijden. (scheelde toch 2 keer 15€)
    De Silvretta op zich is prachtig, op een gegeven moment zagen we een zijweggetje en daar zijn we even van het asfalt gegaan, we rijden toch met een allroad voor iets he...
    De Furkajoch is ook wel een mooie, maar de verbinding tussen de Silvretta en de Furka vond ik wat tegenvallen, te druk.. en het ging er niet echt vooruit. Toch wennen als je dagen aan een stuk vlot kon doorrijden op verkeersarme wegen...

Na de Furkajoch viel alles tegen... Lichtenstein deed ik enkel om aan te vinken, maar het stuk door Zwitserland was echt een tegenvaller. Zo zie je maar dat je altijd nog kan bijleren. Wat er op de kaart goed uitzag was in werkelijkheid een ellendig stuk om te rijden. Wat waren we content toen we de Duitse grens passeerden.
    In Duitsland hielden we halt in Vörhenbach voor onze laatste overnachting.

Zum Oschen - Typisch Duits hotelletje, motoren mochten in de garage. Niks op aan te merken.

Dag 11, tijd om naar huis te gaan. Nog 600km voor de boeg, dus het mag vooruit gaan.
    Ik heb gekozen om grotendeels de B500 te volgen tot in Baden Baden om daar een stuk snelweg te nemen tot aan het Pfalzerwald. Daar deden we het stuk richting Elmstein om niet veel verder terug de snelweg op te gaan richting Limburg.
    Van de B500 had ik meer verwacht, het eerste stuk was vrij druk met op momenten tamelijk wat vrachtverkeer. Toegegeven, het laatste stuk was plezanter, maar om daar te genieten van de bochten moet het al snel gaan... sneller dan ik eigenlijk wil rijden...
    Het stuk Pfalzerwald rond Elmstein vond ik ook maar zozo... eigenlijk vond ik het niet zo erg dat ik vorig jaar de plannen Pfalzerwald heb laten vallen om naar de Vogezen te rijden.

Het is, op de mindere twee laatste dagen na, een topvakantie geweest voor ons.
    Geluk gehad met het weer, op één dag na perfect motorweer gekregen en de dag dat het regende viel het eigenlijk nog wel mee.

Routes zal ik posten in de GPS sectie.
    Laatst gewijzigd door adventurer; 01-07-2016 om 08:29.

11. The Following 2 Users Say Thank You to adventurer For This Useful Post:

Schussboelie (01-07-2016),snelle snip (01-07-2016)

Registratie
    Apr 2004
    Thanks
    5053
    Nice!!

Registratie
    Feb 2013
    Thanks
    21
    Ferm verslagje en reis

B Guest
    Mooi reisje