Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 t/m 20 van 30

Onderwerp: Gehoorschade dmv turbulentie

Registratie
    Feb 2010
    Thanks
    163
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dancas Bekijk Berichten
    Ik heb onlangs nog nieuwe zachte custom oordoppen laten maken met de strafste filter, maar zonder het gewenste resultaat.

Het beste resultaat heb ik nog steeds met de ear soft fx oordoppen met een demping van -39db. De hoogste bescherming die er te vinden is. Deze doppen beschermen tamelijk goed tegen alle geluiden, maar nog steeds klinkt het gebulder van de turbulentie oorverdovend.

Ik snap er ook niks van dat enkel ik hier last van heb. Anderen die tijdens een rit meerijden gebruiken nooit oordoppen en hebben totaal geen last.
    De laatste keer had ik zelfs mousse doppen in, watten in mijn helmmuts gestoken, kinstuk in de helm, helmsok rond de helm.... en nog werd ik gek van het geluid.

Misschien toch maar eens testrijden met een naked of een andere hobby zoeken....
    sommigen zijn gewoon gevoeliger aan geluid als anderen.
    Ik kan ook nooit lang in luide muziek staan, of ik moet oordoppen insteken.
    Als ik zelf elektrische gitaar speel steek ik soms oordoppen in...

Dit terwijl sommigen in een rijdende discotheek kunnen rondrijden (en nog steeds goed blijven scoren om gehoortesten).

Je moet ook oppassen dat je niet teveel tussen je oren en de helm propt, als je té veel contact maakt tussen oorschelp en helm kan het juist geluid versterken.
    Andere hobby zou ik alvast niet overwegen, ander type moto (compleet naked, of touring met groot scherm) daarentegen is altijd mogelijk.
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Registratie
    Jun 2009
    Thanks
    256
    Ook last van oorsuizen ( tinnitis ? ) sinds begin jaren '90 al.
    Onstaan na oorontsteking ?? nooit meer weg gegaan + zeer lang gereden zonder oordoppen in mijn beginjaren , geen goed idee en zal er ook geen goed aan gedaan hebben.
    Ouder worden doet er ook geen goed aan , gehoor gaat zowiezo achteruit....
    Al kan selectief doof zijn ook zijn voordelen hebben.....
    Wat Koeno zegt kan ik beamen.
    Op de bandit naked geen last.
    Op de harley chopper geen last.
    Op de bmw GS last van lawaai met origineel scherm en met verhoogd scherm.
    Als ik er alles af haal nog last, er staat een plaatje op de kop voor het dashboard en dat fungeert als windgeleider denk ik.
    Als ik recht ga staan.....lawaai weg.
    at the crack off dawn you can hear him turn the motor on (marc cohn)
    bandit1250 + fxdwg + r1150gs
    wolfrider

Registratie
    Jul 2016
    Thanks
    0
    Volgende week krijg ik de kans om met een bandit te rijden. Hier zitten totaal geen kuipen op die turbulentie kunnen veroorzaken.
    Hopelijk is dit de oplossing. Dan kan ik tijdens het verlof eens gaan kijken voor een GSX-S1000.

Bedankt voor het advies. Ik ben eens benieuwd.

Registratie
    Apr 2016
    Thanks
    19
    Ik had zelf ook minder last op een naked bike (er6n) dan op mijn huidige er6f,
    volgende moto ga ik toch goed test rijden hoor.

Registratie
    Sep 2008
    Thanks
    139
    Welke motor heb je nu?
    Hoe groot ben je?

Ik heb jaren FJR gereden met een iets verhoogd scherm en zat dan mooi windstil. Nu met de GS Adventure is het zelfs nog beter. Ben 1,87m. 160 km/u, kinstuk van de Nolan helemaal naar boven en het hoofd blijft mooi stil. Geen turbulentie.

Het is dus echt kiezen tussen 2 extremen: OF naked OF een veranda voor je neus. En met veranda bedoel ik echt een groot scherm, dus geen scherm zoals op een KTM Adventure of SMT staat of op een Versys en consorten. Tussenin is vaak echt zoeken naar een oplossing, maar als je zo snel last hebt van oorsuizingen, zou ik toch richting de 2 extremen gaan. Nie voor niks dat een BMW RT, FJR, GTR, Pan, ... zoveel gebruikt wordt voor lange afstand.
    Ducati Multistrada 1200 Enduro '16
    (ex BMW R1200 GSA '11)
    (ex Yamaha FJR 1300 k6)
    (ex Suzuki Bandit 650N k7)

Registratie
    Jun 2016
    Thanks
    39
    Dus lange stuk op autosnelweg is af te raden?

Probeer een noise cancelling hoofdtelefoon van Seinnheiser.

Registratie
    Jul 2016
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door B-Bart Bekijk Berichten
    Welke motor heb je nu?
    Hoe groot ben je?

Ik heb jaren FJR gereden met een iets verhoogd scherm en zat dan mooi windstil. Nu met de GS Adventure is het zelfs nog beter. Ben 1,87m. 160 km/u, kinstuk van de Nolan helemaal naar boven en het hoofd blijft mooi stil. Geen turbulentie.

Het is dus echt kiezen tussen 2 extremen: OF naked OF een veranda voor je neus. En met veranda bedoel ik echt een groot scherm, dus geen scherm zoals op een KTM Adventure of SMT staat of op een Versys en consorten. Tussenin is vaak echt zoeken naar een oplossing, maar als je zo snel last hebt van oorsuizingen, zou ik toch richting de 2 extremen gaan. Nie voor niks dat een BMW RT, FJR, GTR, Pan, ... zoveel gebruikt wordt voor lange afstand.
    Ik rijd met een cbr1000rr en ben 1,70m.

Zelf heb ik nooit met iets anders gereden, dus heb ook geen ervaring met andere modellen.
    Mijn plezier in het motor rijden zit vooral in de korte ritjes richting ardennen of s'avonds na het werk eens goed uit te waaien.
    Langere afstanden doe ik altijd met de motor op de remorque.
    Daarom lijkt een naked me wel iets. Tenminste als mijn probleem hiermee opgelost is.
    Stom eigenlijk dat ik altijd maar op zoek ben geweest naar betere gehoorbescherming, zonder bij het eigenlijke probleem stil te staan.
    Maar vooraleer ik dit forum ontdekte, was windruis of turbulentie voor mij hetzelfde.

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3490
    Ik zou de optie gehoorbescherming toch niet volledig wegcijferen.

Ik hoor turbulentie amper met de mijne, ik voel dat gewoon aan mijn helm, omdat die nerveuze windschokken krijgt.
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

8 maart 2020: 2fast4u Zeelandrit: wie komt af?

Registratie
    Sep 2008
    Thanks
    139

Eerlijk gezegd vrees ik ervoor dat een naked de oplossing zou zijn. Als je zo gevoelig bent voor oorsuizingen, denk ik dat gewoon windgeruis al genoeg gaat zijn om het probleem te veroorzaken. Turbulentie maakt het gewoon nog extra erg.

Niets houd je tegen om eens een dagje een ander type motor te testen he. Als je van de dealer niks meekrijgt, kan je misschien ergens huren? Kan je eens een naked testen en een tourmachien.
    Ducati Multistrada 1200 Enduro '16
    (ex BMW R1200 GSA '11)
    (ex Yamaha FJR 1300 k6)
    (ex Suzuki Bandit 650N k7)

Registratie
    Jan 2016
    Thanks
    101
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dancas Bekijk Berichten
    Mijn huidige motor is trouwens een cbr1000rr met double bubble scherm wat dit fenomeen kan verklaren.
    Stock schem al eens geprobeerd?
    ’13 CBR125R’16 CBR500R

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Gehoorschade door met de moto te rijden?
    Door Abi in forum Motorrijden en Lichamelijke Kwaaltjes
    Reacties: 471
    Laatste bericht: 01-04-2011, 06:05

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten