Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 t/m 19 van 19

Onderwerp: Start probleem Honda VF750C

Registratie
    Jun 2005
    Thanks
    8
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door smolders luc Bekijk Berichten
    nieuwe bougies plaatsen . mijne gebuur had zijn cbr600f ook laten warm draaien op choke daarna stil gelegd . 10 minuten later willen we vertrekken en hij start niet meer . gelukkig had hij nog zijn oude bougies van voor het onderhoud liggen we hebben die er in gedraaid en hij starte direct .een motor moet na dat hij gestart is zo vlug mogelijk van de choke af want bij het opwarmen word het mengsel te rijk wat nefast is voor de bougies

Hoi Luc en Co.,

Gisteren nog even bij een Honda dealer onderdelen voor een onderhoudsbeurt gaan halen (oliefilter/carburator reiniger/bougies/olie Castrol power rs 4t 10w40).
    Luchtfilter is K&N...dus niet vervangen.
    Daar even mijn probleem situatie uitgelegd en zij denken onmiddellijk aan oude benzine, dus benzinetank verwijderen en ledigen gevolgd door carburators drainen en carburator opnieuw vullen met mengsel van goede benzine + carburator reiniger.
    Dit een nachtje laten inwerken op alle sproeiers... dit mengsel opnieuw drainen en benzinetank terug erop met goede benzine.
    Uiteraard gevolgd door nieuwe olie/olie filter en bougies.
    Hopend dat dit allemaal gaat helpen bij de eerst volgende start!!
    Houd jullie tegen dinsdag op de hoogte.

THANKS EVERYONE

Registratie
    Jun 2005
    Thanks
    8
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eddyw Bekijk Berichten
    Hoi Luc en Co.,

Gisteren nog even bij een Honda dealer onderdelen voor een onderhoudsbeurt gaan halen (oliefilter/carburator reiniger/bougies/olie Castrol power rs 4t 10w40).
    Luchtfilter is K&N...dus niet vervangen.
    Daar even mijn probleem situatie uitgelegd en zij denken onmiddellijk aan oude benzine, dus benzinetank verwijderen en ledigen gevolgd door carburators drainen en carburator opnieuw vullen met mengsel van goede benzine + carburator reiniger.
    Dit een nachtje laten inwerken op alle sproeiers... dit mengsel opnieuw drainen en benzinetank terug erop met goede benzine.
    Uiteraard gevolgd door nieuwe olie/olie filter en bougies.
    Hopend dat dit allemaal gaat helpen bij de eerst volgende start!!
    Houd jullie tegen dinsdag op de hoogte.

THANKS EVERYONE
    Vandaag de onderhoud werkzaamheden afgerond, nu start de motor vlot maar van het moment dat ik de benzinekraan op "open" zet loopt de benzine via de overloop darm over het blok en dreigt de motor stil te vallen, dus nu weer te veel benzine!!! wat is dit nu weer ???
    Als dit moet gebeuren terwijl je rijd... dan ben je eraan voor de moeite!!!

Registratie
    Feb 2011
    Thanks
    73
    Vlotternaald hangt vast misschien?

Bij het lezen van het hele verhaal zou ik de carburator toch eens loshalen en degelijk reinigen of laten reinigen.

4. The Following User Says Thank You to Hennie For This Useful Post:

Eddyw (13-07-2016)

Registratie
    Aug 2013
    Thanks
    640
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hennie Bekijk Berichten
    Vlotternaald hangt vast misschien?

Bij het lezen van het hele verhaal zou ik de carburator toch eens loshalen en degelijk reinigen of laten reinigen.

Maar toch eens een stom vraagske:
    Zijt ge zeker dat ge de naftkraan op de stand "open" hebt gezet, en niet op de stand "prime"?

Ben er niet mee aan't lachen, heb het ooit zelf meegemaakt
    Road: KTM Superduke 1290 R '19
    StuntBike: Honda CBR 600F4s (slightly Modified by RunnerX and G-Man Gerald)

6. The Following User Says Thank You to SuperDuke08 For This Useful Post:

Eddyw (13-07-2016)

Registratie
    Feb 2007
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SuperDuke08 Bekijk Berichten

Maar toch eens een stom vraagske:
    Zijt ge zeker dat ge de naftkraan op de stand "open" hebt gezet, en niet op de stand "prime"?

Ben er niet mee aan't lachen, heb het ooit zelf meegemaakt
    prime wil niet zeggen "laat de carbu's overlopen" he

carbu's kuisen, vlotters kontroleren en afstellen.

en waarom er nog steeds mensen zijn die geloven dat die "toevoeg-kuis-middelen voor benzine" een goed idee zijnn is mij een raadsel. Al die produkten zijn uitgevonden om "van-niets-wetende-mensen" geld uit hun zakken te kloppen, want het enige dat die denken is "voor 10 euro wil ik dat wel eens proberen", is goedkoper dan hem naar de garagedealer te brengen.

in dit geval : het vuil komt misschien wel los , maar daarmee is het nog steeds niet weg ...
    Laatst gewijzigd door janbros; 13-07-2016 om 07:42.

8. The Following User Says Thank You to janbros For This Useful Post:

Eddyw (13-07-2016)

Registratie
    Jun 2005
    Thanks
    8
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door janbros Bekijk Berichten
    prime wil niet zeggen "laat de carbu's overlopen" he

carbu's kuisen, vlotters kontroleren en afstellen.

en waarom er nog steeds mensen zijn die geloven dat die "toevoeg-kuis-middelen voor benzine" een goed idee zijnn is mij een raadsel. Al die produkten zijn uitgevonden om "van-niets-wetende-mensen" geld uit hun zakken te kloppen, want het enige dat die denken is "voor 10 euro wil ik dat wel eens proberen", is goedkoper dan hem naar de garagedealer te brengen.

in dit geval : het vuil komt misschien wel los , maar daarmee is het nog steeds niet weg ...
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1. PRIME ?? zijn 3 standen op de kraan "OFF" - "OPEN" - "RESERVE"

2. van dat product bij doen heb ik mij misschien laten wijsmaken door de Honda dealer(daar ook aangekocht, Deco Pro Carburat 18€)

3. heb al verscheidene moto's gehad en altijd het onderhoud gedaan... maar bij deze ben ik helemaal de draad kwijt.
    heb verscheidene Magna's gehad en al verschillende helemaal gedemonteerd om de kader opnieuw te lakken enz... maar herinner mij nog als gisteren geleden wat een geklooi dat het was om die carburator er terug tussen te krijgen(V4 in combinatie met zeeeer weinig ruimte)

4. maar naar de dealer gaan na het verlof en de volle mep maar betalen...SHT!!!

Registratie
    Feb 2011
    Thanks
    73
    De keuze tussen klooien of de volle mep betalen is aan u natuurlijk.
    Op een moto die ik niet dagelijks nodig heb zou ik voor klooien gaan.

Ivm die toevoegmiddelen: ik geloof wel dat het een bepaalde preventieve werking kan hebben bij bv jaarlijks of halfjaarlijks gebruik, maar het zijn geen wondermiddelen die u carb opeens in een nieuwstaat brengen.
    Laatst gewijzigd door Hennie; 13-07-2016 om 12:26.

Registratie
    Jun 2005
    Thanks
    8
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hennie Bekijk Berichten
    De keuze tussen klooien of de volle mep betalen is aan u natuurlijk.
    Op een moto die ik niet dagelijks nodig heb zou ik voor klooien gaan.

Ivm die toevoegmiddelen: ik geloof wel dat het een bepaalde preventieve werking kan hebben bij bv jaarlijks of halfjaarlijks gebruik, maar het zijn geen wondermiddelen die u carb opeens in een nieuwstaat brengen.

-Op 25/07 de carburators binnen gebracht bij de Honda dealer voor nazicht, bij het ter plaatse openen van de vlotter kamers leek alles zeer netjes vanbinnen dus de fout moet ergens zitten in een niet goed afsluitende naald of ....

-Ondertussen het vacuum ventiel/kraantje gecontroleerd dat tussen de benzine tank aanvoerleiding zit en de carburators(dat er geen benzine naar de carburators kan lopen bij het niet draaien van de motor) en dit sluit perfect af zonder vacuum en opent bij vacuum.

-Dus afwachten wat nieuws er uit de bus komt van de Honda dealer.

Registratie
    Jun 2005
    Thanks
    8
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eddyw Bekijk Berichten
    -Op 25/07 de carburators binnen gebracht bij de Honda dealer voor nazicht, bij het ter plaatse openen van de vlotter kamers leek alles zeer netjes vanbinnen dus de fout moet ergens zitten in een niet goed afsluitende naald of ....

-Ondertussen het vacuum ventiel/kraantje gecontroleerd dat tussen de benzine tank aanvoerleiding zit en de carburators(dat er geen benzine naar de carburators kan lopen bij het niet draaien van de motor) en dit sluit perfect af zonder vacuum en opent bij vacuum.

-Dus afwachten wat nieuws er uit de bus komt van de Honda dealer.

Gisteren de carburators terug geïnstalleerd en... jawel dit maal werkt alles normaal.
    Enkele geoxideerde sproeiers/naalden in de carburator door het enkele jaren stil staan(herstelkosten 75 Euro).

Probleem opgelost.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Gelijkaardige Onderwerpen

1. start probleem zxr 750j1
    Door kawaZ1000 in forum Sleutelhoek
    Reacties: 11
    Laatste bericht: 16-03-2010, 23:42
  2. Hopeloos *na-winter-start-probleem*
    Door filleke69 in forum Sleutelhoek
    Reacties: 17
    Laatste bericht: 10-04-2008, 13:23
  3. probleem met elec start drukknop