Pagina 2 van 16 EersteEerste 1234512 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 t/m 20 van 152

Onderwerp: antwoord politie mbt dragen hemd op de moto!!

Registratie
    Jul 2012
    Thanks
    58
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Riko Bekijk Berichten
    Maar heb voor deze mails nog andere mails gekregen, en die waren niet zo positief mbt het dragen van een 'hemd'
    Dus ge onthoudt enkel wat u uitkomt?

Registratie
    Jul 2012
    Thanks
    58
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Toermenneke Bekijk Berichten
    Wat betreft die polizei & kledij, ergens in 1992 (dus vorige eeuw) reed ik met mijn Cbr600F, en deed dat niet ze reglementair .
    Een "zwaantje" deed mij stoppen, met de vraag waarom ik "mijn voertuig niet onder controle had, door het voorwiel niet op het wegdek te houden" , ik heel beleefd tegen "het zwaantje" . Van het moment dat U beschermende kledij, ipv een lichtblau hemdje met korte mouwkes, (was toen zo) zal dragen, mag u mij aanspreken over mijn al dan niet goed /slecht motorrij gedrag, ik droeg toen een lederen 2-delig motorpak van het merk Lookwel. En ben toen rustig maar kordaat verder gereden, nooit iets van gehoord.
    Zever... regel is pas in voege van in 1 september 2011

Registratie
    Feb 2015
    Thanks
    561
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cberreke Bekijk Berichten
    Zever... regel is pas in voege van in 1 september 2011
    Gene zever, welke regel ?
    Het licht aan het einde van de tunnel, was de koplamp van den trein!
    4 cilinders zijn teveel voor de moto en te weinig voor de auto.

Registratie
    Feb 2010
    Thanks
    163
    Volgens de letter van de wet is dat dikken BS

De letter zegt namelijk :

Artikel 36. Valhelm - beschermende kleding

Bestuurders en passagiers van motorfietsen dragen handschoenen, een jas met lange mouwen en een lange broek of een overall, alsook laarzen of bottines die de enkels beschermen.

Een "jas" is geen hoodie of trui, anders hadden ze dat wel een "jas" genoemd...

Laarzen of bottines zijn GEEN pantoffels, en als er geen beschermstukken voor de enkels inzitten zijn ze ook niet in orde voor de letter van de wet.
    Wat is beschermen? Met welke keuring gaat ge dat aanduiden? Juist dat vragen ze niet.
    Dus is er weinig op te zeggen.

Is volgende een vest of een hoodie?
    658497-010.jpg
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Registratie
    Feb 2015
    Thanks
    561
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk Berichten
    Wat is beschermen? Met welke keuring gaat ge dat aanduiden? Juist dat vragen ze niet.
    Dus is er weinig op te zeggen.

Is volgende een vest of een hoodie?
    658497-010.jpg

Ikke Ikke Ikke, mag ikke t zeggen .............euhmmmmmmm een broek

Het licht aan het einde van de tunnel, was de koplamp van den trein!
    4 cilinders zijn teveel voor de moto en te weinig voor de auto.

Registratie
    Apr 2010
    Thanks
    323
    Moet toch steeds lachen met die eeuwige discussies over beschermende kledij op de motor. Uit ondervinding weet ik dat degelijke beschermkledij en een rugbeschermer wel degelijk zijn nut hebben. Wil je in een hemdje, pyjamabroek rondrijden, dan is dat voor mij geen enkel probleem hoor. Enkel wanneer je eens door de één of andere reden tegen de vlakte gaat zal je het wel begrijpen waarom. En spijt komt steeds te laat. 😉

Registratie
    Sep 2008
    Thanks
    139
    En nu nog nen agent vinden die de moeite doet om een motorrijder in korte mouwen of zonder handschoenen te laten stoppen. Ik zie ze bij warm weer DAGELIJKS rondrijden. In de week nog ene op sportmachien in de klassieke teensletsen, korte broek en marcelleke. Madam achterop in gelijkaardige kledij. En da reed gewoon door het stadscentrum. Ga me nie zeggen dat die nog geen enkele flik was gepasseerd.

Vind alleen dat er bij ongeval zonder behoorlijke kledij altijd duidelijk die vermelding gemaakt moet worden door de politie op hun verslagskes en dat die mensen dan niet meer mogen rekenen op tussenkomst van ziekteverzekering. En de weken dat ze dan thuis zitten van t werk: gewoon GEEN loon.

Ik zou echt gene goeie politieker zijn.
    Ducati Multistrada 1200 Enduro '16
    (ex BMW R1200 GSA '11)
    (ex Yamaha FJR 1300 k6)
    (ex Suzuki Bandit 650N k7)

8. The Following 2 Users Say Thank You to B-Bart For This Useful Post:

Riko (22-07-2016),Tam-Ara (22-07-2016)

Registratie
    Apr 2004
    Thanks
    4577
    Een "jas" is geen hoodie of trui, anders hadden ze dat wel een "jas" genoemd...
    Ik vind dat je toch wel heel kort door de bocht gaat.
    Een jas is volgens mij geen wettelijk omschreven begrip en hoe men iets noemt heeft doorgaans meer te maken met hoe iets er uit ziet dan met de functie.
    Ik ken hoodies en hemden die meer jas zijn dan sommige "echte" jassen.

En als je het dan toch zo letterlijk wil spelen wat die beschermende kledij betreft uit het door jou geciteerde wetsartikel, tegen wat moet die beschermen? Zonnebrand? Muggen?
    En als ze moet beschermen bij ongevallen, in welke mate?
    Zelfs een houthakkershemd beschermt meer dan zonder mouwen te rijden.

Het is gewoon een slecht geschreven wet wat meteen ook de zeer beperkte toepassing ervan verklaart.
    De wet zo letterlijk en vooral eng lezen zal je bij die toepassing zeker niet helpen.

Registratie
    Jul 2012
    Thanks
    58
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
    Ik vind dat je toch wel heel kort door de bocht gaat.
    Een jas is volgens mij geen wettelijk omschreven begrip en hoe men iets noemt heeft doorgaans meer te maken met hoe iets er uit ziet dan met de functie.
    Ik ken hoodies en hemden die meer jas zijn dan sommige "echte" jassen.

En als je het dan toch zo letterlijk wil spelen wat die beschermende kledij betreft uit het door jou geciteerde wetsartikel, tegen wat moet die beschermen? Zonnebrand? Muggen?
    En als ze moet beschermen bij ongevallen, in welke mate?
    Zelfs een houthakkershemd beschermt meer dan zonder mouwen te rijden.

Het is gewoon een slecht geschreven wet wat meteen ook de zeer beperkte toepassing ervan verklaart.
    De wet zo letterlijk en vooral eng lezen zal je bij die toepassing zeker niet helpen.
    Wie zegt dat ik die toepas?

Ik repliceerde enkel op het feit dat er ene beweerde dat ge volgens de letter in uwe pyjama moogt rondrijden, en dat dat niet klopt...

Want, ene op ne SYM125 (motorfiets) in 't stadscentrum (max snelheid 50km/u) is verplicht een helm, een jas, lange broek, botten of botinnen te dragen... terwijl daarnaast ne snotter van 16 met zijne bromfiets klasse B (max 45 km/u) daar in zijn speedozwembroekske en helm, zonder verdere verplichtingen mag verdersnorren?

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    551
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dirjax Bekijk Berichten
    Tegenwoordig vanalles te vinden, hemden, hoodies, en de meesten zijn ce gekeurd.
    Volgens de letter van de wet mag je met verhoogde pantoffels en je pyama met lange pijpen/mouwen op de weg als je daarbij nog je tuinhandschoenen en een ce gekeurde helm draagt
    Hier sluit ik me toch bij cberreke aan...

Ik vrees dat uw bewering niet klopt.. verhoogde pantoffels of Allstars beschermen de enkels niet en als ge pech hebt kunnen ze u daar voor opschrijven.

Net als met een trainingspakske op de moto kruipen, een trainingsvest heeft dan wel lange mouwen, maar hier weer, als ge pech hebt....

Dat vest waar de TS het over heeft, mag dan wel geen jas zijn, ik denk niet dat ze daar problemen van gaan maken als je dit zou dragen met de protectoren erin.
    Laatst gewijzigd door adventurer; 22-07-2016 om 14:11.

Pagina 2 van 16 EersteEerste 1234512 ... LaatsteLaatste

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Discussie A2-moto's en antwoord GOCA
    Door Agguyo in forum Off-Topic
    Reacties: 78
    Laatste bericht: 08-05-2014, 20:42
  2. Moto crashke op Island of Man - politie in de fout of niet ?
    Door Thinluni in forum Filmpjes, Foto's en Moppen
    Reacties: 44
    Laatste bericht: 17-01-2014, 17:19
  3. genen helm dragen kan gevolgen hebben hé
    Door habit in forum Filmpjes, Foto's en Moppen
    Reacties: 12
    Laatste bericht: 21-11-2006, 21:39
  4. Helm dragen?
    Door Speedieke in forum Motorkleding en Helmen
    Reacties: 41
    Laatste bericht: 04-11-2006, 19:52
  5. anonieme politie moto