Pagina 3 van 16 EersteEerste 12345613 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 t/m 30 van 152

Onderwerp: antwoord politie mbt dragen hemd op de moto!!

Registratie
    Feb 2009
    Thanks
    12
    zie maar eens naar de outfit vanaf 1:15

Registratie
    Jul 2005
    Thanks
    1320
    Vergeef mij dat ik de wet eenmaal gelezen heb, mijn conclusies hierrond getrokken en deze niet meer letter voor letter ken
    Ik haalde het voorbeeld pyama aan omdat dit wel degelijk onder de wet zou vallen, een bovenstuk heet dan ook een jas, en met lange mouwen en broek kan dit volledig "legaal" door de beugel.
    Laarzen of bottines die de enkel beschermen, ik ken genoeg stoffen exemplaren die dat ook doen (tegen wat maakt niet veel uit, tegen priemende blikken misschien?)

Wie mij kent weet beter dan dat ik dit zal proberen, en wie mijn boodschap leest ziet ook dat je er enkel het schertsende deel uit haalt om op te vitten.

Jammer.

3. The Following 4 Users Say Thank You to dirjax For This Useful Post:

B (22-07-2016),Mig1 (22-07-2016),Schussboelie (22-07-2016),Tam-Ara (22-07-2016)

Registratie
    Sep 2014
    Thanks
    260
    Ik denk dat men met "enkelbescherming" slechts bedoeld dat deze bedekt moet zijn, geen enkele agent zal je beboeten als je een semi-stevige lederen Allstar draagt.
    Het is ook allemaal relatief. Als je met je Allstar en jeans op je Vespa of je weekendcruiser rustig rondtoert ben je misschien evengoed beschermd als dat je volledig ingepakt tegen illegale snelheden kilometers afhaspelt op de snelweg en dergelijke...
    Ik bezondig me er ook wel eens aan dat ik in jeans rijdt als ik enkel 5 km verder een ijsje ga eten bij deze temperaturen, ik weet dan dat ik niet te snel maar defensief moet rijden.
    De wet is er natuurlijk voor onze bescherming, maar als ja van je motor afdondert ben je veel meer met kont-, knie- en heupprotectoren dan met een enkelbescherming, die alleen helpt als je zijdelings van je motor afvalt, terwijl de eerste helemaal niet verplicht is en de laatste wel.
    Ergens moet je het toch voor jezelf doen, en de wet (die vatbaar is voor interpretatie) volgen op een manier waarop jij, als verstandige volwassene, denkt dat die U voldoende beschermt.
    Ik ben er van overtuigd dat onze kleinkinderen een helm zullen moeten dragen als ze naar het toilet moeten, want als de voorganger langs de pot gepist heeft, bestaat er reëel slipgevaar! En jullie zullen hiermee lachen, maar velen zullen mij over 20 jaar als een criminele hooligan beschouwen als ik zonder helm ga pissen!

5. The Following User Says Thank You to Mig1 For This Useful Post:

estrenuo (23-07-2016)

Registratie
    Sep 2008
    Thanks
    139
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hunter Guy Bekijk Berichten
    zie maar eens naar de outfit vanaf 1:15

Wel, die robocop beschermstukken dragen een paar van mijn kameraden ook als ze wa gaan modderploeteren of als t warm is.
    Ik heb da vorig jaar geweigerd lom te kopen omdat het naar mijn mening enkel beschermt tegen breuken en niet tegen schaafwonden. Je armen en zij zullen nog altijd zwaar gehavend zijn bij een val. Daarom heb ik mij toen een doorwaaipakske van Rev'it aangeschaft en was daar bij +30° wree content van. Had er wel een zwaardere rugbeschermer bij gekocht want da mousse geval da erin zit, kunnen ze beter gewoon helemaal eruit laten.

En die wetten zijn er uiteindelijk gekomen om de randdebielen tegen zichzelf te beschermen. OF het hen beschermt, hangt alleen nog af van de goesting van onze blauwe vrienden, maar het geeft hen in ieder geval eindelijk een wettelijke basis om toch iets af te dwingen. Beschermende kledij is de gordel van de motorrijders.

(Hoewel afdwingbaarheid van de gordeldracht na al die jaren ook nog altijd een probleem blijkt aangezien ik een paar dagen geleden weeral iets op t nieuws zag van een wagen met jongeren die van de baan was gegaan en waarbij die gasten uit de wagen waren geslingerd... dood...)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mig1 Bekijk Berichten
    Ik ben er van overtuigd dat onze kleinkinderen een helm zullen moeten dragen als ze naar het toilet moeten, want als de voorganger langs de pot gepist heeft, bestaat er reëel slipgevaar! En jullie zullen hiermee lachen, maar velen zullen mij over 20 jaar als een criminele hooligan beschouwen als ik zonder helm ga pissen!
    Daar volg ik je volledig in. Binnen een aantal jaar moeten we allemaal een rugbypak dragen op onze fiets. Jeremy Clarkson heeft ooit een mooi filmpje gemaakt: https://www.youtube.com/watch?v=iCt7T20N07U .
    Laatst gewijzigd door B-Bart; 22-07-2016 om 14:49.
    Ducati Multistrada 1200 Enduro '16
    (ex BMW R1200 GSA '11)
    (ex Yamaha FJR 1300 k6)
    (ex Suzuki Bandit 650N k7)

7. The Following User Says Thank You to B-Bart For This Useful Post:

Mig1 (22-07-2016)

Registratie
    Apr 2004
    Thanks
    4577
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door B-Bart Bekijk Berichten
    Wel, die robocop beschermstukken dragen een paar van mijn kameraden ook als ze wa gaan modderploeteren of als t warm is.
    Ik heb da vorig jaar geweigerd lom te kopen omdat het naar mijn mening enkel beschermt tegen breuken en niet tegen schaafwonden. Je armen en zij zullen nog altijd zwaar gehavend zijn bij een val.
    Normaal draag je daar nog iets over he.
    De armen zijn bij de mijne trouwens stevig beschermd hoor.
    Ik vraag me zelfs af of uw doorwaaipakje bij een schuiver zoveel beter beschermd, ik durf dat in twijfel trekken.
    Niet dat ik van zie ben om een vergelijkende test uit te voeren hoor.

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    551
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dirjax Bekijk Berichten
    Vergeef mij dat ik de wet eenmaal gelezen heb, mijn conclusies hierrond getrokken en deze niet meer letter voor letter ken
    Dat was niet de bedoeling.

Ik heb ook jaren gedacht dat je vrij spel had, zo lang je maar een jas en hoge schoenen (om het even wat voor sort) zou dragen... totdat ik vorig jaar naar zo'n motorveilige dag ism met de Politie ben geweest.

Daar warden toen even de puntjes op de I geplaatst.
    Het moeten wel degelijk laarzen of bottines zijn die de enkels beschermen, dus Allstars of sloffen gelden niet...

10. The Following 2 Users Say Thank You to adventurer For This Useful Post:

dirjax (22-07-2016),Mig1 (22-07-2016)

Registratie
    Sep 2008
    Thanks
    139
    Wel, de meeste kerels die ik zie, dragen daar een rugbyshirt over en nie meer.

En die vergelijkende test... laten we die inderdaad maar overslaan.
    Ducati Multistrada 1200 Enduro '16
    (ex BMW R1200 GSA '11)
    (ex Yamaha FJR 1300 k6)
    (ex Suzuki Bandit 650N k7)

12. The Following User Says Thank You to B-Bart For This Useful Post:

Schussboelie (22-07-2016)

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    551
    Ik denk dat men met "enkelbescherming" slechts bedoeld dat deze bedekt moet zijn, geen enkele agent zal je beboeten als je een semi-stevige lederen Allstar draagt.
    Die relativiteit heeft twee kanten, ook de inspecteur bekijkt de wet op zijn manier, en helaas, er zijn er al beboet voor het dragen van Allstars...

Het is ook allemaal relatief. Als je met je Allstar en jeans op je Vespa of je weekendcruiser rustig rondtoert ben je misschien evengoed beschermd als dat je volledig ingepakt tegen illegale snelheden kilometers afhaspelt op de snelweg en dergelijke...
    Ik bezondig me er ook wel eens aan dat ik in jeans rijdt als ik enkel 5 km verder een ijsje ga eten bij deze temperaturen, ik weet dan dat ik niet te snel maar defensief moet rijden.
    De wet is er natuurlijk voor onze bescherming, maar als ja van je motor afdondert ben je veel meer met kont-, knie- en heupprotectoren dan met een enkelbescherming, die alleen helpt als je zijdelings van je motor afvalt, terwijl de eerste helemaal niet verplicht is en de laatste wel.
    Ergens moet je het toch voor jezelf doen, en de wet (die vatbaar is voor interpretatie) volgen op een manier waarop jij, als verstandige volwassene, denkt dat die U voldoende beschermt.

14. The Following User Says Thank You to adventurer For This Useful Post:

Mig1 (22-07-2016)

Registratie
    Feb 2009
    Thanks
    12
    wat ik mij al die tijd afvraag wat is het verschil als je met 30-50-60 km/uur tegen de vlakte ga
    dit met en moto
    of met de fiets
    gezien dat die persoon met fiets nul noga bollen bescherming kleding heeft
    waneer gaan ze daar eens en wetje voor maken
    denk niet dat dat voor morgen zal zijn politiekers rijden ook met de fiets of omver

http://nieuws.vtm.be/moet-je-zien/19...lk-met-fietser

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    551
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hunter Guy Bekijk Berichten
    wat ik mij al die tijd afvraag wat is het verschil als je met 30-50-60 km/uur tegen de vlakte ga
    dit met en moto
    of met de fiets
    gezien dat die persoon met fiets nul noga bollen bescherming kleding heeft
    waneer gaan ze daar eens en wetje voor maken
    denk niet dat dat voor morgen zal zijn politiekers rijden ook met de fiets of omver

Nog meer wetten en verplichtingen? Nee, bedankt.
    Denk dat er genoeg politiekers met de moto rijden ook hoor...

Pagina 3 van 16 EersteEerste 12345613 ... LaatsteLaatste

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Discussie A2-moto's en antwoord GOCA
    Door Agguyo in forum Off-Topic
    Reacties: 78
    Laatste bericht: 08-05-2014, 20:42
  2. Moto crashke op Island of Man - politie in de fout of niet ?
    Door Thinluni in forum Filmpjes, Foto's en Moppen
    Reacties: 44
    Laatste bericht: 17-01-2014, 17:19
  3. genen helm dragen kan gevolgen hebben hé
    Door habit in forum Filmpjes, Foto's en Moppen
    Reacties: 12
    Laatste bericht: 21-11-2006, 21:39
  4. Helm dragen?
    Door Speedieke in forum Motorkleding en Helmen
    Reacties: 41
    Laatste bericht: 04-11-2006, 19:52
  5. anonieme politie moto