Pagina 1 van 16 123411 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 10 van 152

Onderwerp: antwoord politie mbt dragen hemd op de moto!!

Registratie
    Dec 2015
    Thanks
    100

Exclamation antwoord politie mbt dragen hemd op de moto!!

Hier het antwoord van de politie mbt mijn vraag over het dragen van een HEMD op de moto (mét protectoren)

Deze hemd concreet: http://www.bobber-store.com/en/butto...axe-2-fsc.html

Als ik da hemd zou kopen en dragen, steek ik alvast die mail in het zakje als bewijs bij controle

Wa vinden jullie van dat antwoord?
    Laatst gewijzigd door Riko; 22-07-2016 om 09:56.

Registratie
    Jul 2008
    Thanks
    3991
    Eerlijk gezegd? Ik maak me minder zorgen om het feit dat ik me moet kunnen bewijzen tov de politie op dat vlak, dan om het feit dat ik wel deftig beschermd ben bij een valpartij...

Straat: BMW S1000R 2017
    Circuit: Honda CBR600rr 2008
    Garage: Cagiva Raptor 650ie 2007 (puzzle edition)

8 maart 2020: 2fast4u Zeelandrit: wie komt af?

3. The Following 8 Users Say Thank You to Tam-Ara For This Useful Post:

B (22-07-2016),Claus (22-07-2016),estrenuo (23-07-2016),Leville (22-07-2016),msxx (25-07-2016),Riko (22-07-2016),SoleSurvivor (22-07-2016),SuperDuke08 (22-07-2016)

Registratie
    Jul 2005
    Thanks
    1313
    Tegenwoordig vanalles te vinden, hemden, hoodies, en de meesten zijn ce gekeurd.
    Volgens de letter van de wet mag je met verhoogde pantoffels en je pyama met lange pijpen/mouwen op de weg als je daarbij nog je tuinhandschoenen en een ce gekeurde helm draagt.

Ik ga mij er niet aan storen hoe iemand rijdt, dat is zijn eigen keuze, zolang mijn vel maar beschermd is. Jammer genoeg heb ik ook al echte motorkledij gehad die niet voldeed als het er op aankwam.

Uiteindelijk is er maar 1 grote variabele: kan je ermee schuiven zonder dat het het wegbrandt?

5. The Following 2 Users Say Thank You to dirjax For This Useful Post:

B (22-07-2016),Leville (22-07-2016)

Registratie
    Dec 2015
    Thanks
    100
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tam-Ara Bekijk Berichten
    Eerlijk gezegd? Ik maak me minder zorgen om het feit dat ik me moet kunnen bewijzen tov de politie op dat vlak, dan om het feit dat ik wel deftig beschermd ben bij een valpartij...

beiden zijn belangrijk

niet deftig bescherm = lichamelijke ongemakken
    wettelijk niet in orde = financiele ongemakken

Ik heb vooral de politie hierover om duidelijk gevraagd niet zozeer omwille van het bescherm aspect, want op dat vlak zit je met dat hemd in orde; Kevlar + CE protectoren; maar omwille van het wettelijke aspect.

Als je deze agent tegenkomt op de moto, is het wettelijke aspect alvast gedekt
    Maar heb voor deze mails nog andere mails gekregen, en die waren niet zo positief mbt het dragen van een 'hemd'

Registratie
    Dec 2015
    Thanks
    100
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dirjax Bekijk Berichten
    Tegenwoordig vanalles te vinden, hemden, hoodies, en de meesten zijn ce gekeurd.
    Volgens de letter van de wet mag je met verhoogde pantoffels en je pyama met lange pijpen/mouwen op de weg als je daarbij nog je tuinhandschoenen en een ce gekeurde helm draagt.

Ik ga mij er niet aan storen hoe iemand rijdt, dat is zijn eigen keuze, zolang mijn vel maar beschermd is. Jammer genoeg heb ik ook al echte motorkledij gehad die niet voldeed als het er op aankwam.

Uiteindelijk is er maar 1 grote variabele: kan je ermee schuiven zonder dat het het wegbrandt?
    ja nogmaals, op dat vlak maak ik me geen zorgen met dit specifieke hemd?
    Ce protectoren en kevlar materiaal.
    Daar will ik gerust mee vallen (liefst niet natuurlijk)

Maar inderdaad, de letter van de wet is duidelijk qua: helmen, lange broeken en handschoenen. Duidelijk in die zin dat ze niet worden gespecifieerd.
    Dusja, in principe voldoen tuinhandschoenen want hert zijn tuinhandschoenen en pyjama broeken, want het zijn broeken. Etc.
    Ik heb zelfs al een regenbroek (dun materiaal over een korte broek aangedaan, omdat ik ging lopen iets verderop)

Maar qua bovenkledij zegt de wet wel het woord 'jas' en een hemd is eigenlijk geen jas...Tot die mail van vandaag waarn je blijkbaar mag verklaren dat je een hemd als jas draagt
    Vind het eigelijk maar raar, maar kijk als je dat zo mag verklaren, wil ik het wel riskeren om die hemd te dragen op de moto.

Registratie
    Feb 2015
    Thanks
    557
    Wat betreft die polizei & kledij, ergens in 1992 (dus vorige eeuw) reed ik met mijn Cbr600F, en deed dat niet ze reglementair .
    Een "zwaantje" deed mij stoppen, met de vraag waarom ik "mijn voertuig niet onder controle had, door het voorwiel niet op het wegdek te houden" , ik heel beleefd tegen "het zwaantje" . Van het moment dat U beschermende kledij, ipv een lichtblau hemdje met korte mouwkes, (was toen zo) zal dragen, mag u mij aanspreken over mijn al dan niet goed /slecht motorrij gedrag, ik droeg toen een lederen 2-delig motorpak van het merk Lookwel. En ben toen rustig maar kordaat verder gereden, nooit iets van gehoord.
    Het licht aan het einde van de tunnel, was de koplamp van den trein!
    4 cilinders zijn teveel voor de moto en te weinig voor de auto.

9. The Following User Says Thank You to B For This Useful Post:

Riko (22-07-2016)

Registratie
    Jun 2009
    Thanks
    256
    Zag voor de wetswijziging ook vaak de motorpolitie in Antwerpen city en ook elders in hemd met korte mouwen rondrijden,ook niet altijd veilig bezig toen...
    Op termijn zal de wetgeving wel strenger worden en echte gekeurde motorkledij verplichten , tot dan kan er geimproviseerd worden....ieders vrije keuze natuurlijk.
    Draag zelf wel practisch altijd degelijke beschermende kledij, ook bij de huidige temperaturen.
    Aan elk rood licht of in file loopt het zweet natuurlijk van je lijf
    Laatst gewijzigd door wolfrider/toerbaard; 22-07-2016 om 11:40.
    at the crack off dawn you can hear him turn the motor on (marc cohn)
    bandit1250 + fxdwg + r1150gs
    wolfrider

Registratie
    Dec 2015
    Thanks
    100
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Toermenneke Bekijk Berichten
    Wat betreft die polizei & kledij, ergens in 1992 (dus vorige eeuw) reed ik met mijn Cbr600F, en deed dat niet ze reglementair .
    Een "zwaantje" deed mij stoppen, met de vraag waarom ik "mijn voertuig niet onder controle had, door het voorwiel niet op het wegdek te houden" , ik heel beleefd tegen "het zwaantje" . Van het moment dat U beschermende kledij, ipv een lichtblau hemdje met korte mouwkes, (was toen zo) zal dragen, mag u mij aanspreken over mijn al dan niet goed /slecht motorrij gedrag, ik droeg toen een lederen 2-delig motorpak van het merk Lookwel. En ben toen rustig maar kordaat verder gereden, nooit iets van gehoord.
    LOL

hebt hem maw op zijn plaats gezet

Registratie
    Feb 2015
    Thanks
    557
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Riko Bekijk Berichten
    LOL

hebt hem maw op zijn plaats gezet
    Ze moeten maar "normaal" tege mich doon, ben afkomstig van Maasmechelen hé
    Het licht aan het einde van de tunnel, was de koplamp van den trein!
    4 cilinders zijn teveel voor de moto en te weinig voor de auto.

13. The Following User Says Thank You to B For This Useful Post:

Riko (22-07-2016)

Registratie
    Jul 2012
    Thanks
    58
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dirjax Bekijk Berichten

Volgens de letter van de wet is dat dikken BS

De letter zegt namelijk :

Artikel 36. Valhelm - beschermende kleding

Bestuurders en passagiers van motorfietsen dragen handschoenen, een jas met lange mouwen en een lange broek of een overall, alsook laarzen of bottines die de enkels beschermen.

Een "jas" is geen hoodie of trui, anders hadden ze dat wel een "jas" genoemd...

Laarzen of bottines zijn GEEN pantoffels, en als er geen beschermstukken voor de enkels inzitten zijn ze ook niet in orde voor de letter van de wet.

Pagina 1 van 16 123411 ... LaatsteLaatste

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Discussie A2-moto's en antwoord GOCA
    Door Agguyo in forum Off-Topic
    Reacties: 78
    Laatste bericht: 08-05-2014, 20:42
  2. Moto crashke op Island of Man - politie in de fout of niet ?
    Door Thinluni in forum Filmpjes, Foto's en Moppen
    Reacties: 44
    Laatste bericht: 17-01-2014, 17:19
  3. genen helm dragen kan gevolgen hebben hé
    Door habit in forum Filmpjes, Foto's en Moppen
    Reacties: 12
    Laatste bericht: 21-11-2006, 21:39
  4. Helm dragen?
    Door Speedieke in forum Motorkleding en Helmen
    Reacties: 41
    Laatste bericht: 04-11-2006, 19:52
  5. anonieme politie moto