Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 10 van 11

Onderwerp: Basecamp kan niet meer communiceren met Garmin Zumo

Registratie
    Jul 2014
    Thanks
    0

Question Basecamp kan niet meer communiceren met Garmin Zumo

Sinds deze week wordt mijn Zumo 345LM niet meer herkent door Garmin Basecamp.
    Screen Shot 2016-08-20 at 08.45.40.jpg

En er verschijnt ook een "notification" met de melding dat ik de GPS moet updaten:
    Screen Shot 2016-08-20 at 08.46.16.jpg

In de Garmin WebUpdater kan ik zien dat de versie van mijn GPS niet meer herkent wordt:
    Screen Shot 2016-08-20 at 08.46.27.jpg

Als ik de update uitvoer krijg ik de melding dat ik de GPS moet loskoppelen zodat deze kan herstarten.
    Vervolgens wordt het scherm zwart.
    Bij al mijn vorige pogingen drukte ik op de aan/uit knop en liet de GPS zo opstarten.
    Maar dit lost het probleem niet op.

Nu, terwijl ik deze post schrijft, heb ik de stappen herhaald zonder op de aan/uit knop te drukken.
    Ik zal braafjes wachten want misschien is die GPS bezig met iets en dient ze zelf te herstarten?

Ik werk op een MacBook met Yosemite (een paar weken geleden heb ik een downgrade van El Capitan gedaan) en de laatste versies van Garmin software. Zoals ik al eerder zei, het werkte prima en dan opeens niet meer.

Ik vrees dat er belangrijke bestanden zijn verdwenen want ik heb wel een applicatie "CleanMyDrive" die "junk" verwijdert van externe disks wanneer je deze verwijdert. Maar deze heb ik er al lang opstaan...

Ik zal eerst eens zien of de GPS vanzelf gaat herstarten... maar als iemand dit ook al eens heeft voorgehad dan ben ik één en al oor.
    XV1900a - FJR1300a

Registratie
    Jul 2008
    Thanks
    3731
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arjan Kemeling Bekijk Berichten
    Sinds deze week wordt mijn Zumo 345LM niet meer herkent door Garmin Basecamp.
    Screen Shot 2016-08-20 at 08.45.40.jpg

En er verschijnt ook een "notification" met de melding dat ik de GPS moet updaten:
    Screen Shot 2016-08-20 at 08.46.16.jpg

In de Garmin WebUpdater kan ik zien dat de versie van mijn GPS niet meer herkent wordt:
    Screen Shot 2016-08-20 at 08.46.27.jpg

Als ik de update uitvoer krijg ik de melding dat ik de GPS moet loskoppelen zodat deze kan herstarten.
    Vervolgens wordt het scherm zwart.
    Bij al mijn vorige pogingen drukte ik op de aan/uit knop en liet de GPS zo opstarten.
    Maar dit lost het probleem niet op.

Nu, terwijl ik deze post schrijft, heb ik de stappen herhaald zonder op de aan/uit knop te drukken.
    Ik zal braafjes wachten want misschien is die GPS bezig met iets en dient ze zelf te herstarten?

Ik werk op een MacBook met Yosemite (een paar weken geleden heb ik een downgrade van El Capitan gedaan) en de laatste versies van Garmin software. Zoals ik al eerder zei, het werkte prima en dan opeens niet meer.

Ik vrees dat er belangrijke bestanden zijn verdwenen want ik heb wel een applicatie "CleanMyDrive" die "junk" verwijdert van externe disks wanneer je deze verwijdert. Maar deze heb ik er al lang opstaan...

Ik zal eerst eens zien of de GPS vanzelf gaat herstarten... maar als iemand dit ook al eens heeft voorgehad dan ben ik één en al oor.
    heb je al eens geprobeerd of Javawa Device Manager hem kan detecteren?
    http://www.javawa.nl/jdm_en.html

Heb je recent een rit geupload naar je GPS? Toen ik onlangs een toestel had dat niet meer wou opstarten, lag dat aan een gpx bestand dat ik net geupload had naar de GPS.

Dit verhelpt wss niet het probleem dat Basecamp de GPS niet meer detecteert, maar probeer toch maar es om eerst alles van je GPS af te halen wat je niet meer nodig hebt, met Javawa.
    Straat: BMW S1000R 2017
    Circuit: Honda CBR600rr 2008
    Garage: Cagiva Raptor 650ie 2007 (puzzle edition)

Zondag 4 augustus 2019: 2fast4u Ardennenrit

Registratie
    Jul 2014
    Thanks
    0
    Ik heb er wel muziek op gezet... ik zal die eens verwijderen, als ook mijn routes.
    Javanawawananananwa had een probleem met een .img die in de verkeerde map stond en dat heeft ie netjes gecorrigeerd.
    Op de GPS zelf zie ik ook de juiste versie nr staan en zie ik nergens een "unknown" of version 0.0.
    To be continued...
    XV1900a - FJR1300a

Registratie
    Mar 2015
    Thanks
    4
    Voor Javawa moet je de GPS eerst in usb mode zetten. Ga naar het volume scherm en houd je vinger op de rechter bovenhoek van het scherm tot je een menu ziet. In dit menu kan je hem in usb mode zetten.
    Honda CB600F -> Triumph Speed Triple 1050 -> Aprilia Tuono V4 APRC ABS

Registratie
    Jul 2014
    Thanks
    0

TAM-ARA !!!!!!!!!!

Jij bent je gewicht in goud waard! (niet dat ik daar iets mee wil insinueren )

Ik heb mijn MP3 bestanden verwijderd, de 'icoontjes' die had gedownload via Garmin Express,... tutti... EN ik vond nog een vreemde folder in de root...
    /garmin met daarin enkele folders zoals POI, Maps,etc. die ik ook al in de root heb staan en die waren allemaal van 18/8... de dag dat het mis ging. Dus die folder heb ik ook gedelete... en nu WERKT IE WEER !!!!

Als wij ne keer samen op den "Lekdreef" zijn dan krijg je van mij het grootste ijsje van je leven!

Dank u, dank u, dank u, dank u, dank u,...
    XV1900a - FJR1300a

6. The Following User Says Thank You to Arjan Kemeling For This Useful Post:

Tam-Ara (20-08-2016)

Registratie
    Jul 2008
    Thanks
    3731
    TAM-ARA !!!!!!!!!!

Jij bent je gewicht in goud waard! (niet dat ik daar iets mee wil insinueren )

Ik heb mijn MP3 bestanden verwijderd, de 'icoontjes' die had gedownload via Garmin Express,... tutti... EN ik vond nog een vreemde folder in de root...
    /garmin met daarin enkele folders zoals POI, Maps,etc. die ik ook al in de root heb staan en die waren allemaal van 18/8... de dag dat het mis ging. Dus die folder heb ik ook gedelete... en nu WERKT IE WEER !!!!

Als wij ne keer samen op den "Lekdreef" zijn dan krijg je van mij het grootste ijsje van je leven!

Dank u, dank u, dank u, dank u, dank u,...
    deal!
    Wordt ie ook weer herkend in Basecamp?

Registratie
    Jul 2014
    Thanks
    0
    yot yot yot, Basecamp en de WebUpdater herkenenn hem weer... Garmin is weer helemaal happy en ik ook
    XV1900a - FJR1300a

9. The Following User Says Thank You to Arjan Kemeling For This Useful Post:

Tam-Ara (20-08-2016)

Registratie
    Jul 2008
    Thanks
    3731
    yot yot yot, Basecamp en de WebUpdater herkenenn hem weer... Garmin is weer helemaal happy en ik ook

Registratie
    Apr 2013
    Thanks
    91
    Wel jammer dat je daarvoor je muziek eraf moet smijten. Of lag het niet aan de muziek want je hebt meerdere zaken verwijderd.

Registratie
    Aug 2011
    Thanks
    3114
    Vanaf nu: voor AL uw Garmin & Basecamp-problemen................ één adres
    In de garage: TRIUMPH Bonneville T-120 Black

Lifetime member of the "National SARCASM Society"

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten