Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
Resultaten 21 t/m 30 van 51

Onderwerp: vraagje ivm keuze motor

Registratie
    Jul 2008
    Thanks
    4001
    Tip: koop er ene waar ne gear indicator op staat
    Straat: BMW S1000R 2017
    Circuit: Honda CBR600rr 2008
    Garage: Cagiva Raptor 650ie 2007 (puzzle edition)

8 maart 2020: 2fast4u Zeelandrit: wie komt af?

2. The Following User Says Thank You to Tam-Ara For This Useful Post:

M&M (29-08-2016)

Registratie
    Jan 2016
    Thanks
    101
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M&M Bekijk Berichten
    Die ER6 is van de rijschool, ik wil mijn proef op de openbare weg niet via hen afleggen omdat het dan weer een pak meer kost dan gewoon zelf naar het examencentrum te gaan (min 300€ meer als't niet nog meer is... )
    Ik ga mijn examen bijkanst gaan doen, met de rijschool want mijn CBR500R is te licht, kost €170 all-in.
    Bijkomend hebt ge dan nog een voordeel dat ge aan uw rijschool instructeur een medestander hebt die tegengewicht kan geven als ge een examinator hebt die juist ne slechten dag heeft.

Is die wel zwaar genoeg om rijbewijs moto A te behalen? Ik dacht dat je minstens 601CC moest hebben?
    En ik heb gene schrik om ermee te rijden, ik reed ook graag met mijne VFR, t is gewoon dat ik denk dat het misschien beter is om een iets meer wendbare motor te nemen om de eerste jaren mee rond te rijden, en daarna overgaan op iets zwaarders.
    Nee zie hierboven Moto moet meer dan +/- 48pk hebben. Aantal cc maakt volgens mij niet uit.

Voor €2000 en normaal gezien niet al te veel kosten te verwachten, best uitkijken naar hornet, bandit, sv650 ...
    ’13 CBR125R’16 CBR500R

Registratie
    Oct 2008
    Thanks
    157
    Best wel straffe kost een VFR en een Blackbird voor een startende motorrijder Ik vraag me een beetje af of het wel een goed idee is om in dat segment motoren te gaan zoeken zolang je proef nog niet afgewerkt is. Zolang die proef niet achter de rug is zou ik toch eerder kiezen voor een speelse, wendbare en vergevensgezinde motor uit de middenklasse. Kies ook voor een mentaal veilige motor en best eentje dat je toch al wel wat kent uit de tijd van je opleiding. ER6, SFV650, MT-07, (cfr Estonian ook) hornet, bandit, sv650. Van zodra je uit die proef bent en ervaring opgedaan hebt kan je de switch maken naar een ander segment. Misschien is dit niet echt de optie "motor van mijn dromen", maar het is wel een betere garantie om je rijbewijs te halen en daar is het denk ik toch wel om te doen niet ?
    Ik bedenk me ook en dan spreek ik zelf als verpleegkundige dat je lichamelijke schade opgelopen hebt en dat je dus ook wat moet opletten met zaken zoals gewicht, zwaartepunt motor etc. Maart is vrij snel na je operatie en de revalidatietijd. In eerste fase moet je belasting trachten te beperken. We hebben hier thuis een Blackbird en dat is best wel een stevig beest wanneer je niet 100 % fysiek in goede conditie bent. Motoren die de 200 kg ver voorbij gaan zou ik absoluut vermijden.
    Laatst gewijzigd door Imno; 29-08-2016 om 14:05.
    Licensed to chill.
    Non Semper Arcum Tendit Apollo.
    2fast4u @ Facebook : https://www.facebook.com/2fast4u.be?ref_type=bookmark

Registratie
    Jan 2014
    Thanks
    74
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door smolders luc Bekijk Berichten
    de gokke heeft een bandit 650 te koop staan . ik weet wel niet of hij hem nog heeft . zeer degelijke leermotor heeft nog maar 18000 km en heeft juist groot onderhoud gehad . mischien eens informeren bijna vergeten kleur is rood
    http://www.kapaza.be/nl/vi/109533576.htm

Straks komen ze kijken, dus kans bestaat dat hij straks weg is maar wie weet
    ------------------------------------------------
    Ducati Multistrada 950S (2020)
    Kawasaki Z1000 ABS (2015) - SOLD
    Ducati Monster 796 ABS (2010) - SOLD

6. The Following User Says Thank You to Gokke For This Useful Post:

M&M (29-08-2016)

Registratie
    Apr 2004
    Thanks
    4577
    Ik heb nog ne F650 Scarver te koop staan, ideaal machine voor het examen en de eerste kilometers, wel wat plattekes als je eenmaal wat ervaring hebt.

Verder dacht ik spontaan ook aan een SV650 (wel naked), alle F650/700/800 varianten, de Duke 690 (ook wel weer naked) en de gekuipte varianten van klassieke 600cc nakeds zoals de al aangehaalde ER6F, CB600F en FZ6S.

Er is overigens niks mis met een soepele monocilinder (Suzuki XF600 Freewind is een prachtig machine) nog met het in toeren jagen van een viercilinder. Dat laatste probleem zit echt wel in t kopke en is wellicht de oorzaak van veel gesukkel in de verkeerde versnelling...

8. The Following User Says Thank You to Schussboelie For This Useful Post:

M&M (29-08-2016)

Registratie
    Jan 2016
    Thanks
    101
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door adventurer Bekijk Berichten
    Of heb je al eens aan een Yamaha MT07 gedacht? Daar hoor ik niets dan goeds van.
    Ze zijn trouwens zeer wendbaar die MT07s. Draaien 8jes op een postzegel.
    ’13 CBR125R’16 CBR500R

Registratie
    Jan 2014
    Thanks
    74
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
    Ik heb nog ne F650 Scarver te koop staan, ideaal machine voor het examen en de eerste kilometers, wel wat plattekes als je eenmaal wat ervaring hebt.

Verder dacht ik spontaan ook aan een SV650 (wel naked), alle F650/700/800 varianten, de Duke 690 (ook wel weer naked) en de gekuipte varianten van klassieke 600cc nakeds zoals de al aangehaalde ER6F, CB600F en FZ6S.

Er is overigens niks mis met een soepele monocilinder (Suzuki XF600 Freewind is een prachtig machine) nog met het in toeren jagen van een viercilinder. Dat laatste probleem zit echt wel in t kopke en is wellicht de oorzaak van veel gesukkel in de verkeerde versnelling...
    sv hebt ge toch ook in gekuipte variant? is idd ook een goede oplossing wss
    Ducati Multistrada 950S (2020)
    Kawasaki Z1000 ABS (2015) - SOLD
    Ducati Monster 796 ABS (2010) - SOLD

11. The Following User Says Thank You to Gokke For This Useful Post:

Schussboelie (29-08-2016)

Registratie
    Jan 2007
    Thanks
    0

T probleem is dat ik nog met zoveel tegelijk bezig ben dat ik vaak vergeet in welke versnelling ik zit en daardoor dus vaak sukkel tussen tweede en derde....

Beter 1 te hoog dan te laag
    Met m'n 1e Ducati tijdens m'n allereeste ritje eens 1 te ver naar beneden geschakeld... 1 ipv 2 dus en de koppeling nogal snel laten terugkomen. Gelukkig niemand die achter me aan kwam, want stond opeens zga stil aan 't rond punt.
    Triumph Street Triple R '16 | Triumph Street Triple '13 (RIP) | Ducati 900 Superlight MK1 n° 92 | Ducati 900SS '94 (bouwpakket)

13. The Following User Says Thank You to DME3 For This Useful Post:

M&M (29-08-2016)

Registratie
    Mar 2016
    Thanks
    262
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Estonian Bekijk Berichten
    Ik ga mijn examen bijkanst gaan doen, met de rijschool want mijn CBR500R is te licht, kost €170 all-in.
    Bijkomend hebt ge dan nog een voordeel dat ge aan uw rijschool instructeur een medestander hebt die tegengewicht kan geven als ge een examinator hebt die juist ne slechten dag heeft.
    Dan heb jij een serieus goedkopere school dan die van mij! Ik heb mijn examen 2 keer afgelegd; eerste keer was ik niet door op manoeuvers, twee dagen later opnieuw geprobeerd en toen er wel door, maar niet op openbare weg. Voor begeleiding dat tweede examen heb ik iets van een 200€ mogen neerleggen, en op het examencentrum nog eens 55€... Plus, ik had daar in eerste instantie een pakket genomen om enkel manoevers te doen, maar omdat ik me niet klaar voelde voor het examen heb ik lessen bijgenomen waardoor ik de volle proef mocht doen volgens de begeleider. Een maand na het examen krijg ik een brief dat ik iets van een 77€ moest bijbetalen omdat ik niet het pakket 'volledige proef' had genomen. K heb dat nooit betaald, met 15u lessen hebben ze genoeg aan mij verdient en k heb er nooit iets meer van gehoord. Maar als ik daar terug ga, gaan ze me die 'openstaande' 77€ wel nog eerst vragen denk ik

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Imno Bekijk Berichten
    Best wel straffe kost een VFR en een Blackbird voor een startende motorrijder
    We hebben hier thuis een Blackbird en dat is best wel een stevig beest wanneer je niet 100 % fysiek in goede conditie bent. Motoren die de 200 kg ver voorbij gaan zou ik absoluut vermijden.
    Tja, altijd willen lopen voor ik kan stappen... ben geen geduldig type... En idd, ik ga met m'n knie wat moeten uitkijken vandaar dat ik ook op zoek ben naar een lichtere moto om de eerste tijd terug mee te beginnen.
    De mensen die ik ken zijn zelf ook racers en hebben jaren circuit gedaan, vandaar dat ik ook meer in dat soort moto's zit.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Estonian Bekijk Berichten
    Ze zijn trouwens zeer wendbaar die MT07s. Draaien 8jes op een postzegel.
    Mijn nonkel heeft zijn MTO7 net verkocht, maar die was een stuk boven mijn budget (was zo goed als splinternieuw)

Die kawa ER6F is toch blijven hangen; deze twee vond ik op tweedehands. Lijken wel interessant?

http://www.2dehands.be/motoren/motor...305122443.html

http://www.2dehands.be/motoren/motor...305114747.html
    Better to regret something you've done, than something you didn't do

VFR800 | Kawa ER6F | Cb1000r

8 maart 2020: 2fast4u Zeelandrit: wie komt af?

Registratie
    Sep 2014
    Thanks
    260

Die kawa ER6F is toch blijven hangen; deze twee vond ik op tweedehands. Lijken wel interessant? [/url]
    Ik heb een ER6F gehad en ik kan er niks dan goeds over vertellen! Super-betrouwbaar en voldoet aan al uw behoeften.
    Dat bokken valt hier trouwens heel goed mee, vergeleken met de meeste 2-cylinders. Het is trouwens ook snel voorbij als je je motor wat leert kennen.

Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Keuze touring motor gevraagd
    Door Svekke84 in forum Een Motor Kopen of Verkopen
    Reacties: 82
    Laatste bericht: 21-10-2016, 16:14
  2. Vraagje ivm financiële renting/leasing motor
    Door Tam-Ara in forum Een Motor Kopen of Verkopen
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 25-04-2015, 16:32
  3. Vraagje ivm verzekering voor 2de motor
    Door ChrisCross in forum Motor Verzekeren en Inschrijven