Pagina 2 van 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 t/m 20 van 55

Onderwerp: Welke circuit moto???

Registratie
    May 2012
    Thanks
    4
    wij zijn er sinds augustus ook mee begonnen. Wij hebben 3 R6'en gekocht enkel voor circuitgebruik. Alle 3 van hetzelfde jaartal (2001). Reken op een prijs tussen 1400-1600 euro afhankelijk van de opties die erop/bij zitten.

Registratie
    Oct 2014
    Thanks
    74
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KGL Racing Bekijk Berichten
    wij zijn er sinds augustus ook mee begonnen. Wij hebben 3 R6'en gekocht enkel voor circuitgebruik. Alle 3 van hetzelfde jaartal (2001). Reken op een prijs tussen 1400-1600 euro afhankelijk van de opties die erop/bij zitten.
    En, tevreden over jullie aankoop?

Registratie
    May 2012
    Thanks
    4
    Ja, super content van :-) Zalige beestjes die duidelijk helemaal thuis zijn op het circuit. Ik heb vroeger wel een racer gehad maar snel verkocht omdat ik het plezier er niet van had op de baan. Een racer om op circuit te gaan rijden daarentegen... Da heeft nog geen 2 sessie geduurd om gewoon te worden aan die motokes (los van het feit da ge nog moet leren om op een circuit te rijden natuurlijk).

Echt geen spijt van gehad :-) En zoals gezegd, niet duur, en da doet veel in het koppeke ze :-) Ik mag er ni aan denken om met mijne dagelijkse (dure) straatmoto opt circuit te gaan rijden..

Registratie
    Oct 2014
    Thanks
    74

Dat is hem geworden: ne zx6r van 2000

Ondertussen naar verschillende moto's gaan kijken en de zx6 r van 2000 is het geworden.
    Motor rijdt vlot en zithouding niet extreem sportief (Vgl. met r6).
    Heb nog getwijfeld om ene te nemen met meer pk's , maar toch niet gedaan (vb zx9).
    In de winter eens volledig nakijken en wat klein onderhoud aan doen.
    Bijgevoegde afbeeldingen Bijgevoegde afbeeldingen

5. The Following 2 Users Say Thank You to Marsch For This Useful Post:

chris v (03-10-2016),kazzz (21-09-2016)

Registratie
    Dec 2005
    Thanks
    33
    Ik ben zelf ook is aan het kijken om eventueel een budget moto te kopen voor op circuit.
    Daarbij kwam ik voor mijzelf tot de volgende vragen:

• 2 racemoto's (zelfde type) en ze zijn gelijklopend van prijs
      bwj 2004 met 33.000km
      of
      bwj 2002 met 20.000km

Ga je dan voor de oude met minder km of voor de toch iets jongere met meer km?
    • Is er een bepaald max. km stand waar je toch moet naar kijken voor circuitgebruik?
    • Banden voor circuitgebruik hoe lang gaan deze mee als je in de groep "rookie/advanced" zit, aantal sessies of trackdays?
    • In wat kan je best nog investeren om van een baanmotor een veilige circuitmotor te maken?
    Als je met je twee voeten op de grond blijft staan, kom je niet ver

Registratie
    Oct 2009
    Thanks
    11
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bartje_blue Bekijk Berichten
    Ik ben zelf ook is aan het kijken om eventueel een budget moto te kopen voor op circuit.
    Daarbij kwam ik voor mijzelf tot de volgende vragen:

• 2 racemoto's (zelfde type) en ze zijn gelijklopend van prijs
      bwj 2004 met 33.000km
      of
      bwj 2002 met 20.000km

Ga je dan voor de oude met minder km of voor de toch iets jongere met meer km?
    • Is er een bepaald max. km stand waar je toch moet naar kijken voor circuitgebruik?
    • Banden voor circuitgebruik hoe lang gaan deze mee als je in de groep "rookie/advanced" zit, aantal sessies of trackdays?
    • In wat kan je best nog investeren om van een baanmotor een veilige circuitmotor te maken?
    dat ligt er aan wie er mee gereden heeft gaan kijken en goed luisteren welke rijstijl ze handteerden als je kan uitlokken dat ze hun straffe verhalen beginnen vertellen over lange wheelys trekken enzo...tja en dan nog

banden gaan bij mij 4a5 circuitdagen mee(1seizoen dus ) kleine circuits ;mettet, croix bij gevorderden zonder bandenwarmers
    voorband kan mss wat langer maar vervang hem liever op tijd dan op men bakkes te gaan

stalen remleiding, radiale rempomp, ge wilt op tijd kunnen stoppen hee
    if you obey all the rules
    you miss all the fun

racen is net gelijk kleuren ge moet binnen de lijntjes blijven

kawasaki z1000 '07
    yamaha r6 '99 circuit -> 01/09/18 killed in action
    suzuki gsxr750 k5 circuit -> if you're not braking or krank the throttle ,you're waisting time

8. The Following User Says Thank You to B-Gone For This Useful Post:

bartje_blue (06-10-2016)

Registratie
    Dec 2005
    Thanks
    33
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door B-Gone Bekijk Berichten
    dat ligt er aan wie er mee gereden heeft gaan kijken en goed luisteren welke rijstijl ze handteerden als je kan uitlokken dat ze hun straffe verhalen beginnen vertellen over lange wheelys trekken enzo...tja en dan nog

banden gaan bij mij 4a5 circuitdagen mee(1seizoen dus ) kleine circuits ;mettet, croix bij gevorderden zonder bandenwarmers
    voorband kan mss wat langer maar vervang hem liever op tijd dan op men bakkes te gaan

stalen remleiding, radiale rempomp, ge wilt op tijd kunnen stoppen hee
    Ik denk als ze er mee "gebrakt" hebben, ze dit natuurlijk nooit gaan vertellen
    Is wel ne tegenvaller wat betreft de levensduur van een circuitband

Registratie
    May 2012
    Thanks
    4

Welke circuit moto???

Als ge pas begint te rijden moet ge nog ni te veel zorgen maken over die banden. 1 van onze moto's daar lagen supercorsas op. De verkoper zei: met da profiel is da nog goed voor 1 max 2 circuitdagen. Ik heb er 2 dagen mee in rookies gereden (zolder en Ecuyers) en dan 2 dagen in rookie/advanced (Mettet) en die banden zien er in mijn ogen nu nog goed genoeg uit voor ne dag of 2.

In het begin gaan die banden nog ni zo hard afzien dan wanneer ge meerijdt in de experten bijvoorbeeld

Registratie
    Oct 2009
    Thanks
    11
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bartje_blue Bekijk Berichten
    Ik denk als ze er mee "gebrakt" hebben, ze dit natuurlijk nooit gaan vertellen
    Is wel ne tegenvaller wat betreft de levensduur van een circuitband
    voorband kan nog wel enkele dagen langer maar achter is hem na 4dagen wel bijna op (bij mij ) vers rubber geeft meer vertrouwen
    if you obey all the rules
    you miss all the fun

racen is net gelijk kleuren ge moet binnen de lijntjes blijven

kawasaki z1000 '07
    yamaha r6 '99 circuit -> 01/09/18 killed in action
    suzuki gsxr750 k5 circuit -> if you're not braking or krank the throttle ,you're waisting time

12. The Following User Says Thank You to B-Gone For This Useful Post:

bartje_blue (07-10-2016)

Registratie
    Dec 2005
    Thanks
    33
    Ik ben een kostenplaatje aan het maken wat ik ongeveer aan budget moet voorzien als ik wat frequenter op het circuit zou rijden volgend jaar.
    Daardoor dus de vragen ivm de banden. Zie ik iets over het hoofd als ik volgende punten in rekening breng, hoe erg rekening mee dat het in de groep rookie/advanced zou zijn:

- aankoop Motor (eenmalig)
    - Kleine ombouw (remleidingen,..)

- Banden ( max 5 circuit dagen)
    - Aankoop Circuitdag
    - Bandenwarmers?
    - Benzine

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten