Pagina 3 van 7 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 t/m 30 van 65

Onderwerp: Welke circuit moto???

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3304
    Als je het echt wilt budgeteren ...
    Dan zou ik zelf ook een crash buffer inbouwen

En als beginner, gewoon met degelijke sportieve straatbanden, dan heb je geen bandenwarmers nodig, en kan je met dezelfde set ook in de regen gaan spelen, en gaan ze langer mee. Als het tempo begint te stijgen, kan je nog altijd de investering doen.
    Het budget dat je uitspaart kan naar vering (afstelling) gaan en dergelijke.
    Laatst gewijzigd door E.M.; 10-10-2016 om 11:08.
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

Zondag 4 augustus 2019: 2fast4u Ardennenrit

Registratie
    May 2015
    Thanks
    928
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bartje_blue Bekijk Berichten
    Ik ben een kostenplaatje aan het maken wat ik ongeveer aan budget moet voorzien als ik wat frequenter op het circuit zou rijden volgend jaar.
    Daardoor dus de vragen ivm de banden. Zie ik iets over het hoofd als ik volgende punten in rekening breng, hoe erg rekening mee dat het in de groep rookie/advanced zou zijn:

- aankoop rijklare circuit Motor (eenmalig) + eventuele extra kost max 500€

- Banden ( max 5 circuit dagen)
    - Aankoop Circuitdag
    - Bandenwarmers?
    - Benzine
    Ik zou het eerder zo doen
    In principe moet je een circuit moto rijklaar kopen, dus met de juiste remmen, quickshifters, ... en die 500€ is worst case voor als je toch in het zak gezet moest worden. Anders is het een deel voor onderhoud!
    Yamaha TDM850 4TX: crashed
    Yamaha FZ6N S2 ABS: sold
    BMW S1000R: sold!
    Speed Triple RS 2019: current

Registratie
    Dec 2005
    Thanks
    33
    @Experience_Matters: is wel een goeie tip. Kan je mij is enkele type's geven van dergelijke band?

@kazzz: ik zou eerder een "oude" straatmotor kopen dan al een omgebouwde naar circuit? Slecht idee?
    Als je met je twee voeten op de grond blijft staan, kom je niet ver

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3304
    Bridgestone S21, Michelin Pilot Power 3 of 2CT, Metzeler M7RR, Pirelli Diablo Rosso etc ...
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

Zondag 4 augustus 2019: 2fast4u Ardennenrit

Registratie
    May 2012
    Thanks
    4
    Wij (ik en m'n vader) rijden ook nog in rookie/advanced

Ikzelf rij momenteel op pirelli supercorsa's. Dat is al een stapje omhoog van de sportieve straatband en ik steek daar ook geen bandenwarmers op.

Voordeel: meer grip als een standaard straatband, mogelijks al wat te veel voor ons kunnen maar dat geeft wel bakken vertrouwen.

Nadeel: rij er niet mee in het nat :-) ik heb een setje velgen apart met regenbanden. Met een straatband kan je wel in de regen gaan rijden, maar dat vertrouwen dat een regenband geeft moet je er niet van verwachten (zal ook wel deels tussen te oren zitten op ons niveau)

Voor volgend seizoen heb ik een set pirelli superbike pro op de kop kunnen tikken van iemand dat ze in 2dehands weg deed voor een hele goeie prijs (nieuwe banden). Deze banden zijn volgens pirelli nog steeds te gebruiken zonder bandenwarmers, ze gaan alleen niet zo snel op temperatuur zitten als de supercorsa.

Ik zou dus nog niet fixeren op bandenwarmers op dit moment :-) koop met dat budget liever een extra set velgen, daar ga je in mijn ogen meer plezier aan hebben :-)

Registratie
    May 2012
    Thanks
    4

Welke circuit moto???

Ohja: en op ons niveau ga je meer als 5 dagen kunnen rijden op een set banden hoor :-)

Ik had de motor gekocht met die supercorsas op, verkoper (een gevorderde rijder) zei dat ik er nog een dag of 2 mee kon doen.

1 x zolder, 1 x ecuyers, 2 x Mettet mee gedaan en ik denk dat ze nu nog altijd goed zijn voor een dag of 2

Registratie
    Oct 2009
    Thanks
    11
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KGL Racing Bekijk Berichten
    Ohja: en op ons niveau ga je meer als 5 dagen kunnen rijden op een set banden hoor :-)

Ik had de motor gekocht met die supercorsas op, verkoper (een gevorderde rijder) zei dat ik er nog een dag of 2 mee kon doen.

1 x zolder, 1 x ecuyers, 2 x Mettet mee gedaan en ik denk dat ze nu nog altijd goed zijn voor een dag of 2
    ik dacht dat ook en lag de 2de dag op mijn bakkes, dan is de beslissing van jaarlijks (4-5 circuitdagen) andere banden te leggen rap gemaakt
    ofdat het aan de band lag weet ge niet zeker natuurlijk maar sindsdien geen problemen meer en rondetijden naar omlaag
    eventueel zou ik nog overwegen om kort gebruikte banden zoals chris46r1 soms heeft aan te kopen, maar geen meer waar al enkele dagen mee gereden is
    if you obey all the rules
    you miss all the fun

racen is net gelijk kleuren ge moet binnen de lijntjes blijven

kawasaki z1000 '07
    yamaha r6 '99 circuit -> 01/09/18 killed in action
    suzuki gsxr750 k5 circuit -> if you're not braking or krank the throttle ,you're waisting time

Registratie
    Dec 2005
    Thanks
    33
    Wanneer en bij welk soort banden is het dan nodig om bandenwarmers te gebruiken?
    Is dit enkel bij slicks dan.
    Als je met je twee voeten op de grond blijft staan, kom je niet ver

Registratie
    May 2012
    Thanks
    4
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door B-Gone Bekijk Berichten
    ik dacht dat ook en lag de 2de dag op mijn bakkes, dan is de beslissing van jaarlijks (4-5 circuitdagen) andere banden te leggen rap gemaakt
    ofdat het aan de band lag weet ge niet zeker natuurlijk maar sindsdien geen problemen meer en rondetijden naar omlaag
    eventueel zou ik nog overwegen om kort gebruikte banden zoals chris46r1 soms heeft aan te kopen, maar geen meer waar al enkele dagen mee gereden is
    Nja, ik weet niet wat daar gebeurd is, maar zolang de band rubber heeft en niet extreem slecht is behandeld zou ik niet inzien waarom je een band niet langer kan gebruiken dan 5 dagen.. Ik weet wel dat sommige compounds er niet tegen kunnen om te vaak door warmte en koude cyclussen te gaan (vandaar ook aangeraden om op dat type banden WEL bandenwarmers te gebruiken). Dit probleem is ook wel meer te zien bij circuitbanden dan baanbanden (deze laatste kunnen daar beter tegen). In indicatie van dit type slijt is dat je banden blauw uitslaan (hier meer info te vinden: https://lifeatlean.com/motorcycle-tyre-wear-guide/)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bartje_blue Bekijk Berichten
    Wanneer en bij welk soort banden is het dan nodig om bandenwarmers te gebruiken?
    Is dit enkel bij slicks dan.
    Dit is vaak aangegeven door de fabrikant en is van verschillende factoren afhankelijk. Een baanband is zo snel op temperatuur dat warmers hier niet nodig zijn. Een echte circuitband warmt veel trager op en kan niet goed tegen die warm/koud cyclussen zoals hierboven besproken.

Ik gaf hiervoor het voorbeeld van die Pirelli superbike PRO. Dat is ook een slick, maar is een compound dat niet perse met bandenwarmers gebruikt wordt. Deze band warmt trager op dan een baanband dus je zal misschien een rondje meer nodig hebben om hem op temperatuur te brengen, maar in tegenstelling tot de Pirelli superbike (zonder het "pro" label), is deze snel genoeg op temperatuur te brengen.

correct me if I'm wrong :-)

Registratie
    Dec 2007
    Thanks
    215
    Voor ik met slicks reed en nog wat langzamer was,kocht ik nieuwe sportieve straatbanden voor circuit,als de zijkant wat begon te slijten haalde ik ze er af en reed ze verder op op straat.
    Dat gaat natuurlijk alleen als je dezelfde maat hebt op je 2 moto's.

De keuze tussen een straatmoto ombouwen of een ciruitmoto kopen blijft moeilijk vind ik.
    Ik heb beide al gedaan en je moet het per geval bekijken denk ik,ook afhankelijk van wat je tegen komt aan welke prijs.
    Op sommige cuircuitmoto's staan ook geen nuttige extra's,waardoor ze ook minder de moeite zijn.
    Goede vering,remmen,stuurdemper zijn nuttig,een getuned motorblok wil ik dan weer niet.
    BOCHTJES PIKKEN

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten