Pagina 7 van 7 EersteEerste ... 4567
Resultaten 61 t/m 66 van 66

Onderwerp: Welke circuit moto???

Registratie
    Aug 2011
    Thanks
    3172
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk Berichten
    edit nen CBR 900 is wat te zot zeker?
    Ik ben niet de circuit-expert maar aangezien je omwille van het wheeliegehalte al twijfelde aan de SRAD zou ik die dan toch ook links laten liggen (al blijft het een zalige machine )

of terug naar wat ik ken, geen circuitratje maar een vfr
    Tja, er "moet" niks wat circuit betreft natuurlijk dus het kŕn wel

Mijn ingeving om de SV aan te raden is omdat deze motorfiets qua motor niet AL te giftig is, en qua frame reeds lang door de kenners aangeraden wordt bij mensen die willen proeven van het circuit
    In de garage: TRIUMPH Bonneville T-120 Black

Lifetime member of the "National SARCASM Society"

Registratie
    Feb 2010
    Thanks
    159
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DavyDavy Bekijk Berichten
    ... of ge koopt een cbr 600 waar vorig jaar een nieuwe lion batterij is ingegaan, stalen remleidingen en uiteraard dus ook nieuwe remvloeistof, en waar ge een bus olie + oliefilter bij krijgt?

Het is al bijna weggeven, maar kom: special price, ik doe er nog eens 100 euro af
    I know... dieje van u is gigantisch interessant...
    vraagprijs 1500 juist (is dat inclusief de benodigde papieren mocht ik hem ooit is willen inschrijven?
    vanwaar in't waasland zijt gij juist?

Mijn budget zit op 1000 omdat ik dan weet dat ik nog wat kan verbeteren aan den brol dat ik koop...
    bij den uwen zijn de belangrijkste dingen al gebeurd inderdaad
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Registratie
    Apr 2016
    Thanks
    87
    I know... dieje van u is gigantisch interessant...
    vraagprijs 1500 juist (is dat inclusief de benodigde papieren mocht ik hem ooit is willen inschrijven?
    vanwaar in't waasland zijt gij juist?

Mijn budget zit op 1000 omdat ik dan weet dat ik nog wat kan verbeteren aan den brol dat ik koop...
    bij den uwen zijn de belangrijkste dingen al gebeurd inderdaad
    Yep, is met papieren (heb geen remork, dus ben telkens op de moto naar mettet of croix gereden). Ben van sint niklaas. Komt gerust een vrijblijvende testrit doen (neem dan wel eigen nummerplaat mee)
    Suzuki RF600R '92 (verkocht)
    Honda VFR 800 '98 (verkocht)
    Triumph Tiger 800 2012 (verkocht)
    Triumph Tiger 800 XRT 2018 (verkocht)
    Honda CBR600F F4i 2002 (verkocht)
    KTM 1090 Adventure 2018 (huidig) (Black Sunshine)

4. The Following User Says Thank You to DavyDavy For This Useful Post:

Cowboy (23-06-2019)

Registratie
    May 2019
    Thanks
    4
    Ik ben ook aan het kijken naar een circuit machine. Dacht aan een ZX6R maar als je weg gaat van de hele oude machines (waarik toch wel schrik heb van veel verborgen kosten te kopen, en eigenlijk geen carburator motor wil omdat ie meer gaat stilstaan dan rijden uiteraard) blijkt een ZX10 eigenlijk betaalbaarder te zijn dan een ZX6 (pak en geef bouwjaar 2006 - 2010). Of altans je betaalt hetzelfde tot iets meer voor en moto die nieuw de helft gekost heeft als je een 600 wilt. Ik veronderstel omdat er minder interesse is voor die zware moto's ?
    Is zo een 200pk beest 'doenbaar' voor een absolute beginner of is dat complete waanzin om daarmee te starten ?
    Op de baan rij ik nu met een S1000XR maar denk dat mijn stijl 'toeristisch' is :-).

Registratie
    Jul 2019
    Thanks
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TomM Bekijk Berichten
    Ik ben ook aan het kijken naar een circuit machine. Dacht aan een ZX6R maar als je weg gaat van de hele oude machines (waarik toch wel schrik heb van veel verborgen kosten te kopen, en eigenlijk geen carburator motor wil omdat ie meer gaat stilstaan dan rijden uiteraard) blijkt een ZX10 eigenlijk betaalbaarder te zijn dan een ZX6 (pak en geef bouwjaar 2006 - 2010). Of altans je betaalt hetzelfde tot iets meer voor en moto die nieuw de helft gekost heeft als je een 600 wilt. Ik veronderstel omdat er minder interesse is voor die zware moto's ?
    Is zo een 200pk beest 'doenbaar' voor een absolute beginner of is dat complete waanzin om daarmee te starten ?
    Op de baan rij ik nu met een S1000XR maar denk dat mijn stijl 'toeristisch' is :-).
    Kzou niet meteen schrik hebben van de "oude" moto's, wij rijden nu al 3 seizoenen met R6'en van 1999-2000. Tot nu toe nog maar 2 keer problemen mee gehad en dat was na de winterstop, 1 keer kapotte bobijn en 1 keer wat neerslag in de carburator. Nu doen we altijd voor de winter een speciaal product in de tank en zou je dat ook niet meer mogen hebben. Wetende dat ze ongeveer 1400-1500€ hebben gekost en niet echt waarde verliezen, is dat geen slechte aankoop!

Een 200pk beest zal zeker "doenbaar" zijn, maar een 600cc circuitmoto kan je al heel wat jaren mee spenderen vooraleer dat "saai" zou worden hoor ;-) Ik weet van mezelf dat mijn rondetijden nog een pak kunnen verbeteren en dat het niet aan de motor ligt, dus zie de nood niet om voor een zwaardere machine te gaan. Als beginner is een 1000cc zeker overkill, je hebt dat vermogen zeker niet nodig om te leren circuitrijden :-)

7. The Following User Says Thank You to KLucky_13 For This Useful Post:

Tam-Ara (22-07-2019)

Registratie
    Mar 2015
    Thanks
    43
    Waar aan kan je eigenlijk het makkelijkste zien dat een circuitmotor echt 'misbruikt' is ?

Ikzelf zou (als het kan, op een parking,..) eens een testrit maken, de vering induwen, remmen testen, van koud starten, ketting en tandwiel controleren (onderhoud hiervan zegt veel over de rest van de motor denk ik..? ).. what else ?
    2009 Kawasaki Z750 (sold)
    1988 Yamaha FJ600 (sold)
    next..

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten