Na maandag een dagske op het circuit in Zolder te zitten heb ik de smaak al te pakken (wat te verwachten was).
Op de planning van volgend jaar staan zeker enkele circuitdagen op het programma.
Niet met de bedoeling om ronde records te gaan verbreken maar om me te amuseren met wat kameraden.
Daar ik momenteel met ne Z1000sx bol die ik gebruik voor woon-werkverkeer wat ne echte alles kunner is en deze graag heel wil houden ben ik van plan om een goedkope moto aan te schaffen die al standaard beter geschikt is voor het circuit.
Ik twijfel ook nog om direct ne circuit moto te kopen die al wat aanpassingen heeft ondergaan (remleidingen, veringen,....) of toch nog een standaard model aan te schaffen.
Het voordeel als ik een standaard moto aanschaf is dat ik hem kan inschrijven voor op de baan mee te rijden en zo even gewoon kan worden en testen.
Wat testen betreft dat gaat moeilijker met ne circuit moto (kan je slecht mee op de baan mee gaan bollen).
Ik heb ook nog ne zoon die volgend jaar 24 wordt en zijn rijbewijs gaat halen, deze heeft nog geen ervaring om op de openbare weg te rijden maar heeft wel vroeger aan motorcross gedaan. Zijn voorkeur gaat naar een R6' ke.
Ik heb natuurlijk al de tweedehands websites overlopen en daar staan er met hopen op.
Budget: momenteel geef ik niet meer dan 1500 euro , heb nog tijd genoeg als ik tegen volgend jaar voor die prijs mijn goesting niet vindt kan ik nog steeds verhogen in prijs.
Mijn persoonlijke voorkeur gaat momenteel naar ne suzuki 750 srad model 1996-1999. Deze zijn me blijven hangen 20 jaar geleden.
Ook eventueel ne cbr 600 of r6, zijn zonder meer goede moto's hiervoor maar hier heb ik de ervaring mee dat je exact in de juiste versnelling moet staat om vlot de bocht uit te komen.
Graag wat feedback.
Bladwijzers