Pagina 1 van 6 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 10 van 55

Onderwerp: Welke circuit moto???

Registratie
    Oct 2014
    Thanks
    74

Welke circuit moto???

Na maandag een dagske op het circuit in Zolder te zitten heb ik de smaak al te pakken (wat te verwachten was).
    Op de planning van volgend jaar staan zeker enkele circuitdagen op het programma.
    Niet met de bedoeling om ronde records te gaan verbreken maar om me te amuseren met wat kameraden.
    Daar ik momenteel met ne Z1000sx bol die ik gebruik voor woon-werkverkeer wat ne echte alles kunner is en deze graag heel wil houden ben ik van plan om een goedkope moto aan te schaffen die al standaard beter geschikt is voor het circuit.
    Ik twijfel ook nog om direct ne circuit moto te kopen die al wat aanpassingen heeft ondergaan (remleidingen, veringen,....) of toch nog een standaard model aan te schaffen.
    Het voordeel als ik een standaard moto aanschaf is dat ik hem kan inschrijven voor op de baan mee te rijden en zo even gewoon kan worden en testen.
    Wat testen betreft dat gaat moeilijker met ne circuit moto (kan je slecht mee op de baan mee gaan bollen).
    Ik heb ook nog ne zoon die volgend jaar 24 wordt en zijn rijbewijs gaat halen, deze heeft nog geen ervaring om op de openbare weg te rijden maar heeft wel vroeger aan motorcross gedaan. Zijn voorkeur gaat naar een R6' ke.
    Ik heb natuurlijk al de tweedehands websites overlopen en daar staan er met hopen op.
    Budget: momenteel geef ik niet meer dan 1500 euro , heb nog tijd genoeg als ik tegen volgend jaar voor die prijs mijn goesting niet vindt kan ik nog steeds verhogen in prijs.
    Mijn persoonlijke voorkeur gaat momenteel naar ne suzuki 750 srad model 1996-1999. Deze zijn me blijven hangen 20 jaar geleden.
    Ook eventueel ne cbr 600 of r6, zijn zonder meer goede moto's hiervoor maar hier heb ik de ervaring mee dat je exact in de juiste versnelling moet staat om vlot de bocht uit te komen.
    Graag wat feedback.

Registratie
    May 2015
    Thanks
    898
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marsch Bekijk Berichten
    Ook eventueel ne cbr 600 of r6, zijn zonder meer goede moto's hiervoor maar hier heb ik de ervaring mee dat je exact in de juiste versnelling moet staat om vlot de bocht uit te komen.
    Ik ben ook aan het oriënteren
    Ikzelf denk aan een R6, samen met andere set tandwielen, die jou probleem al grotendeels oplost.
    Nu het blijft een 600, maar aan de andere kant minder kans op highsiders
    Yamaha TDM850 4TX: crashed
    Yamaha FZ6N S2 ABS: sold
    BMW S1000R: current!

Registratie
    Dec 2007
    Thanks
    195
    Een SRAD zul je wel goedkoper vinden dan een R6,dat is dan ook het enige voordeel van een SRAD.
    Een R6 is gewoon over heel de lijn beter,stuurt en remt veel beter.
    Je zal hem misschien iets meer in toeren moeten houden,maar zelfs daar heb ik mijn twijfels over,en je wordt dat snel gewoon.
    Zwak punt van de eerste generatie R6 is dat de cilinderwanden durven scheuren.
    BOCHTENPIKKERS.BE

Registratie
    Oct 2014
    Thanks
    74
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lucasfalt Bekijk Berichten
    Een SRAD zul je wel goedkoper vinden dan een R6,dat is dan ook het enige voordeel van een SRAD.
    Een R6 is gewoon over heel de lijn beter,stuurt en remt veel beter.
    Je zal hem misschien iets meer in toeren moeten houden,maar zelfs daar heb ik mijn twijfels over,en je wordt dat snel gewoon.
    Zwak punt van de eerste generatie R6 is dat de cilinderwanden durven scheuren.
    Van die cilinderwanden had ik ook al ergens opgevangen, is blijkbaar ook vast te stellen als de motor goed warm gereden is en dan zonder power valt. Ik veronderstel dat de moto's van de eerste generatie die nu nog rijden er van gespaard zullen blijven.
    Of treed dit pas op na vb een aantal kilometers?

Registratie
    Dec 2007
    Thanks
    195
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marsch Bekijk Berichten
    Ik veronderstel dat de moto's van de eerste generatie die nu nog rijden er van gespaard zullen blijven.
    Of treed dit pas op na vb een aantal kilometers?
    Daar heb ik geen idee van.
    Ik denk dat je wat geluk moet hebben,in de beginjaren heb ik daar nooit van gehoord,dus het zal ook met leeftijd en manier van (warm) rijden te maken hebben.
    Ik heb zelf 50.000 probleemloze kilometers met een 2001 gereden,en ik ken er ook meerdere die er jaren circuit mee gereden hebben.
    BOCHTENPIKKERS.BE

Registratie
    Apr 2013
    Thanks
    2
    Ben zelf dit jaar op 'n r6-2000 aan circuitrijden begonnen , standaard gekocht met papieren en kapot blok , revisie blok en racekuip geplaatst en remmen +vering aangepast . Voor +/- 2000 euro vind je al een volledig circuit-pakket met aangepaste vering en remmen etc. Wil je motorisch wat meer zekerheid dan kan je zoeken naar een model 2002-2003 ( met injectie ipv carbs ) , maar deze zijn zeldzamer en dus prijziger . Persoonlijk vind ik dit geen geschikte beginnersmotor voor de openbare weg , oa gebrek aan wendbaarheid en aan 70kmh ga je hier echt niet mee 'rondtuffen' , dit blokje wil altijd jagen naar +10.000 t/min !

Grtz,
    Chris

Registratie
    Oct 2014
    Thanks
    74
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chris v Bekijk Berichten
    Ben zelf dit jaar op 'n r6-2000 aan circuitrijden begonnen , standaard gekocht met papieren en kapot blok , revisie blok en racekuip geplaatst en remmen +vering aangepast . Voor +/- 2000 euro vind je al een volledig circuit-pakket met aangepaste vering en remmen etc. Wil je motorisch wat meer zekerheid dan kan je zoeken naar een model 2002-2003 ( met injectie ipv carbs ) , maar deze zijn zeldzamer en dus prijziger . Persoonlijk vind ik dit geen geschikte beginnersmotor voor de openbare weg , oa gebrek aan wendbaarheid en aan 70kmh ga je hier echt niet mee 'rondtuffen' , dit blokje wil altijd jagen naar +10.000 t/min !

Grtz,
    Chris
    Dat jagen naar + 10.000 heb ik ook nog gehoord van anderen, morgen ga ik eens zien naar ne SCRAD 750 met injectie.
    Als ik me niet vergis is ook de zithouding van de eerste modellen anders van model 2002- .Verhouding zadel- stuur is anders, de latere modellen zit je meer bovenop de motor. Ik ga proberen zon snel mogelijk eens met ne R6 ook te rijden.

Registratie
    May 2015
    Thanks
    898
    Waar doet ge dat, zo eens met een circuit moto gaan rijden die te koop staat?
    Op de baan gaat moeilijk é
    Yamaha TDM850 4TX: crashed
    Yamaha FZ6N S2 ABS: sold
    BMW S1000R: current!

Registratie
    Apr 2013
    Thanks
    2
    Awel kazzz , we zullen afspreken tijdens vrij rijden Zolder of Mettet , jij sessie op mijn r6 en ik op uwen s1000r ...
    en degene die brokken maakt mag de andere zijne mee naar huis nemen
    btw. mijne staat niet te koop , te veel plezier mee

Registratie
    Oct 2014
    Thanks
    74
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kazzz Bekijk Berichten
    Waar doet ge dat, zo eens met een circuit moto gaan rijden die te koop staat?
    Op de baan gaat moeilijk é
    Waar ik morgen ga naar kijken/rijden staat nog volledig voor op de baan te rijden. Zoals ik al eerder melde ben ik er ook nog niet uit om echte circuit moto aan te schaffen of ne standaard moto die beter geschikt is voor op circuit dan mijne z1000sx en waar ik geen probleem van maken van een schuivertje .
    Test rijden met circuit moto zal inderdaad moeilijk worden en moet ge meer op vertrouwen kopen, alle dat denk ik toch.

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten