Pagina 2 van 9 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 t/m 20 van 90

Onderwerp: Close Call

Registratie
    Apr 2016
    Thanks
    17
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NATAS Bekijk Berichten
    en nu moet ge mij excuseren....ik ga aan't zwembadje liggen

De oprit in kwestie: moeilijk te zien, maar het 2de deel knijpt wel degelijk wat naar binnen.

1.jpg
    Akrapovic Titanium racing system, Radiator beschermer, Verwarmde handvaten, LED pinkers, custom made Nrplaat houder

2010-2013 FZ-6
    2014-2017 FZ-8
    2017-.... MT-09

Registratie
    Feb 2010
    Thanks
    163
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BRAML Bekijk Berichten
    Gas aanhouden en lichtjes achterrem gebruiken, is dit niet hetzelfde als niet remmen en iets minder gas geven.
    Instructeur heeft mij dat 7 jaar geleden uitgelegd (khoop dat ik het goed onthouden heb).
    Door gas constant te houden, en achterrem te gebruiken behoud je tractie (vrij belangrijk voor het motorrijden).
    de achterrem dient niet zozeer om te vertragen, maar om de snuit den bocht in te sturen, zodat ge der toch nog doorraakt (motor zou zich daardoor in den bocht trekken)...

gas lossen gaat als ik mij niet vergis juist wat meer instabiliteit geven...

maar goed euhm,
    ik ben op dit forum eerder een groentje, als dat ik een expert ben.
    Ik rijd zelden steuntjes aan de grond, dus wie weet moet ik gewoon mijn mond houden
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Registratie
    Apr 2016
    Thanks
    17
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk Berichten
    Instructeur heeft mij dat 7 jaar geleden uitgelegd (khoop dat ik het goed onthouden heb).
    Door gas constant te houden, en achterrem te gebruiken behoud je tractie (vrij belangrijk voor het motorrijden).
    de achterrem dient niet zozeer om te vertragen, maar om de snuit den bocht in te sturen, zodat ge der toch nog doorraakt (motor zou zich daardoor in den bocht trekken)...

gas lossen gaat als ik mij niet vergis juist wat meer instabiliteit geven...

maar goed euhm,
    ik ben op dit forum eerder een groentje, als dat ik een expert ben.
    Ik rijd zelden steuntjes aan de grond, dus wie weet moet ik gewoon mijn mond houden
    Klinkt toch niet als complete nonsens Je moet wel een koele kikker zijn, om die rem te gebruiken in het heetst van de strijd. Het moet als het ware een automatische reflex worden dan denk ik.

Ik heb nog nooit circuit gereden (ben dat ook niet meteen van plan), dus ik denk dat ik het maar iets rustiger aan zal doen in zo'n bochten
    Akrapovic Titanium racing system, Radiator beschermer, Verwarmde handvaten, LED pinkers, custom made Nrplaat houder

2010-2013 FZ-6
    2014-2017 FZ-8
    2017-.... MT-09

Registratie
    Aug 2011
    Thanks
    3208
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BRAML Bekijk Berichten
    Klinkt toch niet als complete nonsens Je moet wel een koele kikker zijn, om die rem te gebruiken in het heetst van de strijd. Het moet als het ware een automatische reflex worden dan denk ik.

Ik heb nog nooit circuit gereden (ben dat ook niet meteen van plan), dus ik denk dat ik het maar iets rustiger aan zal doen in zo'n bochten
    Om het in het heetst van de strijd te doen zal je uiteraard enige gewenning nodig hebben, maar circuit rijden is daar niet per se voor nodig hoor

Eigenlijk kan je het makkelijkst de achterrem leren gebruiken tijdens de trage manoeuvres. Later doe je dat vanzelf in kortere bochten en nog later mogelijk ook in langere bochten. De fine-tuning van het gebruik van die pedaal komt stilletjesaan en dan wordt het een gewoonte die een reflex kan worden
    In de garage: TRIUMPH Bonneville T-120 Black

Lifetime member of the "National SARCASM Society"

Registratie
    May 2015
    Thanks
    946
    Tamara gebruikt enorm veel de achterrem in bochtig gebied.
    Mss kan zij wat meer hierover vertellen?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Yamaha TDM850 4TX: crashed
    Yamaha FZ6N S2 ABS: sold
    BMW S1000R: sold!
    Speed Triple RS 2019: current

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    551
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kazzz Bekijk Berichten
    Tamara gebruikt enorm veel de achterrem in bochtig gebied.
    Mss kan zij wat meer hierover vertellen?
    Iedereen die wat verdergezette opleidingen heeft genoten zal die achterrem meer gebruiken.

Dat je met een motor enkel met de voorrem moet/mag remmen is bullshit.

Zoals cowboy ook al schreef, motorbeheersing, trage manoeuvres, ... allemaal zaken waar je niet anders kan dan met je achterrem werken.
    Ik gebruik m'n achterrem ook in bochten, vooral tijdens afdalingen.

Registratie
    May 2015
    Thanks
    946
    Ik gebruik de achterrem enkel bij trage manoeuvres (file, zigzag, ...) en idd bij scherpe bochten in een afdaling.

Maar als redmiddel bij een te snelle bocht, nog nooit die reflex gehad! Ik ben er zeker van dat dit 1 van de goeie reflexen is, maar telkens heb ik de motor even opgericht, hard remmen en weer insturen tijdens of nog platter gaan.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Yamaha TDM850 4TX: crashed
    Yamaha FZ6N S2 ABS: sold
    BMW S1000R: sold!
    Speed Triple RS 2019: current

Registratie
    Jan 2016
    Thanks
    101
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door adventurer Bekijk Berichten
    Ik gebruik m'n achterrem ook in bochten, vooral tijdens afdalingen.
    Ik las net dat dat eigenlijk niet goed is,
    http://www.luiemotorfiets.nl/tips/remmen/#gewicht (laatste puntje in de paragraaf)
    ’13 CBR125R’16 CBR500R

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    551
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Estonian Bekijk Berichten
    Ik las net dat dat eigenlijk niet goed is,
    http://www.luiemotorfiets.nl/tips/remmen/#gewicht (laatste puntje in de paragraaf)

Als ge het nog eens leest zie je dat ik iets anders bedoel...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door luiemotorfiets
    Als je afdalend je achterem stevig denkt te gebruiken zal de achterband al snel zijn grip verliezen en het voorwiel voorbij willen, dus ook al voelt het heel tegennatuurlijk, gebruik de voorrem.
    Zij hebben het over stevig remmen tijdens een afdaling, er is niet eens sprake van een bocht...

Ik heb het over lichtjes de achterrem gebruiken om traktie op het wiel te creëren... ik heb het niet over stevig remmen.

Wat mij betreft, verbeter gerust voor zij die denken dat ik het mis heb...

- Remmen met de bedoeling tot stilstand te komen (liefst op een recht stuk) - voorrem (of combinatie)
    - Controle, traktie - achterrem

vb, Bij het aanrijden naar een rond punt ga ik vooral remmen met m'n voorrem, eens ik ben afgeremd en m'n beurt afwacht om het rondpunt op te rijden hou ik controle met m'n achterrem.
    Als je een stuk zo traag mogelijk moet rijden, dan hou je toch ook je voet op de achterrem...

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    551
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kazzz Bekijk Berichten
    Maar als redmiddel bij een te snelle bocht, nog nooit die reflex gehad! Ik ben er zeker van dat dit 1 van de goeie reflexen is, maar telkens heb ik de motor even opgericht, hard remmen en weer insturen tijdens of nog platter gaan.
    Klopt, ik denk zelfs dat hard remmen met de achterrem niet zo'n goede reflex is als redmiddel in een te snelle bocht. Volgens mij rem je je achterwiel gewoon onder u uit.
    Ik vrees dat je dat ook moet oplossen door recht te komen en terug in te sturen, of nog wat feller tegen dat stuur duwen om nog wat platter te gaan.

Gelukkig gebeurt mij zoiets niet te dikwijls. Ik heb geleerd dat je een bocht beter te traag ingaat dan te snel. Gas bijgeven kan altijd en is ook veel plezanter dan gekke toeren doen om toch aan uwe kant te blijven.

Pagina 2 van 9 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste

Gelijkaardige Onderwerpen

1. ZOOOOOOOO close vandaag!
    Door Cisse in forum Algemene Motorpraat
    Reacties: 72
    Laatste bericht: 31-03-2011, 23:26
  2. Close call (filmpje)
    Door Xorbit in forum Filmpjes, Foto's en Moppen
    Reacties: 48
    Laatste bericht: 18-01-2010, 14:05
  3. Very very last call ritje vandaag
    Door Blademan954 in forum Meet en Greet