Pagina 9 van 9 EersteEerste ... 6789
Resultaten 81 t/m 90 van 90

Onderwerp: Close Call

Registratie
    Aug 2009
    Thanks
    515
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Experience_Matters Bekijk Berichten
    Op 8 sec ben ik nog van het idee dat de baan in de verte doorloopt langs die bomenlijn links in de verte ... ne seconde later zie ik dat em 90° rechts gaat.
    Als ik onbevangen naar de beelden kijk dan ben ik het met je eens dat je op 8 seconden ziet dat de baan naar rechts draait. Dat neemt niet weg dat je pas bij 10 seconden de bocht in hoeft te draaien. Je hebt dus tijd zat? Jouw snelheid kan ik niet perfect afleiden maar lijkt stevig maar niet buitensporig te zijn. Tenzij je op die bocht afrijdt met de stellige overtuiging dat de weg (of afslag) naar links zal gaan omdat je dan jouw mindset nog aan moet passen, maar ik zie vanuit de weg geen signalen dat hij links zou gaan??

Die auto die aankomt rijden is een extra signaal om rechtsaf te gaan. Maar zelfs als je linksaf wilde gaan was die auto geen belemmering, dat werd hij pas nadat je fel vertraagde toen je door had dat linksaf gaan geen optie was.

Dus los van het feit wat je dacht... ik denk dat je gewoon te laat reageerde. Hoe vaak heb je het gehad over jouw vermoeidheid gedurende deze dagen?

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    551
    Ik wil nu ook niet moeilijk doen maar duidelijk ?
    Duidelijk ja... en niet adhv die pikketjes.

De huizen rechts, de bomen links... en als je goed kijkt zie je de weg zelfs naar rechts afbuigen.

Nu, het is allemaal makkelijk oordelen achter een PC scherm, maar toch, op het eerste zicht leek mij die weg toch naar rechts te gaan.
    Op de motor kan het er misschien anders uitgezien hebben... en de snelheid was misschien wat hoog?

Achteraf, aan den toog, heeft iedereen tips en meningen. Belangrijkste is dat jij op dat moment een oplossing zocht en vond...
    (denk dat niet iedereen de reflex heeft om die wei in te rijden, met alle gevolgen vandien)

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3472
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
    Als ik onbevangen naar de beelden kijk dan ben ik het met je eens dat je op 8 seconden ziet dat de baan naar rechts draait. Dat neemt niet weg dat je pas bij 10 seconden de bocht in hoeft te draaien. Je hebt dus tijd zat? Jouw snelheid kan ik niet perfect afleiden maar lijkt stevig maar niet buitensporig te zijn. Tenzij je op die bocht afrijdt met de stellige overtuiging dat de weg (of afslag) naar links zal gaan omdat je dan jouw mindset nog aan moet passen, maar ik zie vanuit de weg geen signalen dat hij links zou gaan??

Die auto die aankomt rijden is een extra signaal om rechtsaf te gaan. Maar zelfs als je linksaf wilde gaan was die auto geen belemmering, dat werd hij pas nadat je fel vertraagde toen je door had dat linksaf gaan geen optie was.

Dus los van het feit wat je dacht... ik denk dat je gewoon te laat reageerde. Hoe vaak heb je het gehad over jouw vermoeidheid gedurende deze dagen?
    Waarom komt iedereen af met dat links afslagen ?
    De GPS zegt enkel links afslagen als ik in het gras stond, daarvoor was er geen sprake van.
    aka op 14 seconden : https://youtu.be/KZvFUl3bAvk?t=14s

Ik wist dat ik naar rechts moest, had op de GPS gekeken.
    Wat ik wel niet juist doorhad was waar ik juist naar rechts moest.
    MIjn eerste zicht (begin 8 seconden) was dat het de bomenlijn volgde.
    Nog voor 9 seconden had ik al door dat het niet was, en begon ik te remmen.

Het is pas toen het remmen belachelijk slecht ging, door die vibraties, en de moto zich niet stabiel gedroeg, dat er wel een paniek moment was, en ik even nog met de bocht, nog met de wagen bezig was,enkel om op tijd te vertragen.

Op 0:09 op beeld staat zie je mijn dashboard al verdwijnen en de shaduw langer worden = gewicht naar voor van remmen.
    Op 0:10 zie je dat mijne moto schuin staat en ik vooruit blijf gaan.

2016-09-22_20h43_01.jpg

Vanaf dan ergens de achter rem gebruikt, en dan zie je me nog harder vechten om hem recht te houden.
    Dat zie je ook zeer duidelijk in de schaduw. en positie spiegels vs midden beeld (gopro aan de kin).

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door adventurer Bekijk Berichten
    Duidelijk ja... en niet adhv die pikketjes.

De huizen rechts, de bomen links... en als je goed kijkt zie je de weg zelfs naar rechts afbuigen.
    Ik zag em ook afbuigen, maar het lijkt me nog steeds meer dat em de schaduw van de boomlijn volgt.
    Soit frakties van een seconde, slechte inschatting.
    Het verbaasd me enkel dat het voor sommigen zo duidelijk is, terwijl ik dat met de beste wil vd wereld niet zie, en ik mezelf toch niet als newb op dit gebied beschouw.

En snelheid ... ik denk in derde vitesse ofzo (145).
    Laatst gewijzigd door E.M.; 22-09-2016 om 20:45.
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

15 februari 2020: 2fast4u Clubavond & Bowling: wie komt af?

Registratie
    Aug 2009
    Thanks
    515
    Waarom komt iedereen af met dat links afslagen ?
    Dat is de enige verklaring die ik zag, sorry

Je rijdt een snelheid die je gewend bent, het is een bocht die aangekondigd wordt door de witte buitenlijn. Er is niets verrassends aan.

Er is zelfs geen gekke laagovervliegende vogel

Registratie
    Jul 2005
    Thanks
    1311
    Laat ik mij even ontvallen dat :
    Fre zegt links, terwijl hij eigenlijk bedoelt;
    • Ik had niet verwacht dat de bocht zo scherp ging zijn, maar de boomgrens ging volgen die een flauwere bocht aangaf. De bocht die ik dacht te moeten nemen lag meer naar links dan de bocht die eigenlijk diende genomen te worden

Zo, dat haalt (hopelijk) heel die linkse, rechtse bocht (zo'n beetje zoals een gouden/blauwe rok) discussie uit de context.

Waar de gps over neutte laat ik met plezier over aan Mr.GPS die wellicht met een gelijkaardige uitleg als mij en Schussboelie zal aankomen: baan a en baan b zullen wellicht net van naam/richting gewisseld zijn waardoor de gps dacht dat die extra uitleg moest verstrekken. Dat de gps op dat moment nog niet doorhad dat Exp_Mat de eerste bocht niet "wou" nemen laten we hierbij in het midden, die meid kon gewoon niet volgen

6. The Following User Says Thank You to dirjax For This Useful Post:

snelle snip (22-09-2016)

Registratie
    Apr 2016
    Thanks
    17
    In zo'n gevallen moede denken: "Wat zou Rossi doen"....

En Rossi zou gas bij geven, en nen ellenboog slepen
    Akrapovic Titanium racing system, Radiator beschermer, Verwarmde handvaten, LED pinkers, custom made Nrplaat houder

2010-2013 FZ-6
    2014-2017 FZ-8
    2017-.... MT-09

8. The Following User Says Thank You to BRAML For This Useful Post:

E.M. (23-09-2016)

Registratie
    Jan 2015
    Thanks
    219
    ...had op de GPS gekeken...
    Dat dacht ik ook toen ik achter u reed, die is op zijn GPS aan het kijken

Registratie
    Aug 2011
    Thanks
    3207
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NATAS Bekijk Berichten
    ge hebt veel geluk gehad EN een straf toogverhaal......meer moet dat niet zijn
    In de garage: TRIUMPH Bonneville T-120 Black

Lifetime member of the "National SARCASM Society"

Registratie
    Feb 2010
    Thanks
    162
    De camera hangt op helm/kin hoogte dacht ik he?
    Dan moet iedereen die kijkt beseffen, dat de snelheid (ik kan de kilometrique ni lezen) feitelijk hoger is als dat je denkt te zien
    (hoe hoger de camera, hoe minder snelheidsbeleving => dat gevoel heb ik toch altijd)

Op tjoetjoep-filmkes lijken heel veel ongelukken en vergissingen te vermijden,
    maar als ge zelf de handlebars/clipons vast hebt gaat dat soms toch net wat anders zijn...

Ik vind het lachske opt einde wel de max... Heeft precies wel iets demonisch, kpeis dat ik nog iets harder aant krijsen zou zijn
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3472
    Bwah ... 't gaat hier toch duidelijk om warp 2 ?
    Is ook duidelijk te merken aangezien de witte huizen in de verte direct herkenbaar zijn
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

15 februari 2020: 2fast4u Clubavond & Bowling: wie komt af?

Pagina 9 van 9 EersteEerste ... 6789

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten