Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 t/m 20 van 29

Onderwerp: Betonweg met langsgroeven

Registratie
    Oct 2008
    Thanks
    157
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Antropos Bekijk Berichten
    Langs gegroefd is nooit fijn rijden, maar zoals eerder gezegd kan het niet zoveel kwaad behalve dat je feedback weg valt.
    Ontspannen is inderdaad de boodschap, goede leerschool eigenlijk, stuur losjes vasthouden, laat je motor zijn werk maar doen.
    Als je wil oefenen, richting Bouillon rijden veel gegroefd asfalt zonder bitumen want die bitumen zijn inderdaad het grootste gevaar.
    Omdat het doel daarvan waterdicht maken is, het bij regenweer heel glad wordt en daardoor de remafstand ook langer wordt indien je op zo'n plek aan het remmen zou gaan. Men is begonnen met op gewestwegen gewoon bitumen te vervangen door Sto Flex APS en dat is al veel minder gevaarlijk voor motorrijders. Zoals Antropos zegt blijft het dus opletten.
    Laatst gewijzigd door Imno; 20-09-2016 om 08:03.
    Licensed to chill.
    Non Semper Arcum Tendit Apollo.
    2fast4u @ Facebook : https://www.facebook.com/2fast4u.be?ref_type=bookmark

Registratie
    Sep 2008
    Thanks
    139
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Imno Bekijk Berichten
    Ine ik denk dat je mogelijke angst voor die groeven je meer parten gaat spelen, dan die groeven zelf. Ontspan je wanneer je er doorheen gaat...dan zal je motor dat ook doen. Pas je snelheid (op jouw tempo) vóór die bocht al aan en ga er met constante snelheid door heen. Het lukt je wel
    Volledig mee eens. Vooral kwestie van losjes op de moto te zitten. Gelijk ne zak patatten.

Die 'langsgroeven' zijn in dit geval vermoedelijk gekomen door het 'vernieuwen' van de betonbaan. Is een techniek die sinds een aantal jaren vaak wordt toegepast. Asfalt frezen kennen we allemaal, maar met diezelfde machine, kan je ook een half centimeterke van oude betonplaten affrezen. Daardoor ontstaat terug een egaal oppervlak. De overgangen tussen de betonplaten zijn daardoor terug gelijk. Een zekere langsgroef kan je alsnog hebben als de freestanden nogal breed uit elkaar stonden.

Mooiste voorbeeld van zo'n gefreesde baan hier in de streek is de Matenstraat in Niel en het verlengde ervan in Rumst (Pierstraat). Die is zeer goed uitgevoerd. Maar blijkbaar doet niet elke firma het even netjes als ik dat hier zo hoor.
    Ducati Multistrada 1200 Enduro '16
    (ex BMW R1200 GSA '11)
    (ex Yamaha FJR 1300 k6)
    (ex Suzuki Bandit 650N k7)

Registratie
    Feb 2010
    Thanks
    163
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kazzz Bekijk Berichten
    Zolang ge niet uw stuur wilt tegenhouden of vastpitst is er geen probleem. Ontspannen!

Die bitumen, daar ben ik al minder op verzot. Zo een dun streepje is nix, maar ik moet hier soms ne bocht door, waar der zo 1 meter breed en 3m lang een spoort ligt.. met nog eens ernaast betonplaten die niet gelijk liggen, dus daar ook nog een streepke. Daar pits ik ze toch altijd ze :/

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Dat ken ik van ergens:
    https://www.google.nl/maps/dir/50.96...8!2d50.9614175

kweet nie of die link werkt, maar daar ligt een stuk baan dat volledig bitumen is... geen centimeter beton/asfalt meer te zien...
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Registratie
    May 2015
    Thanks
    946
    Ik bedoel deze.. al denk ik dat ze ondertussen nog wat bijgekapt hebben tov de foto!

https://www.google.be/maps/@50.81632...7i13312!8i6656

Zoals je ziet mooi in de bocht, de betonplaten liggen verschillend tov elkaar, grote groever ertussen.. Ga gerust met het pijltje een beetje vooruit. Als het heel warm is, glijden die krengen ook gelijk zot, dus niet enkel bij nat weer.
    Ik rij der door met een ei in mijn gat.
    Yamaha TDM850 4TX: crashed
    Yamaha FZ6N S2 ABS: sold
    BMW S1000R: sold!
    Speed Triple RS 2019: current

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3488
    nogal verwarrend door die slecht verwijderde oude verflijnen
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

8 maart 2020: 2fast4u Zeelandrit: wie komt af?

Registratie
    Apr 2016
    Thanks
    949
    Eigenlijk ben ik gisteren op die binnenbaan terecht gekomen omdat ik niet graag op de weg Paal - Diest rijd:

https://www.google.be/maps/@51.00782...8i6656!6m1!1e1

Die bestaat uit 3 betonplaten naast mekaar, terwijl er vanuit het midden 2 rijvakken gemaakt zijn met aan de twee zijkanten een fietspad. Dit wil zeggen dat in het midden van het rijvak de bitumengroef ligt. Ik probeer zoveel mogelijk links van die groef te blijven rijden, maar als er een vrachtwagen uit de andere richting komt of de weg bocht naar links, dan wil ik toch liever efkes aan de rechterkant van het rijvak rijden wat wil zeggen dat ik telkens die bitumengroef over moet. Dus ben ik gisteren via de binnenbaan terug gekomen om daar vast te stellen dat er groeven getrokken zijn. Ik ben er nog niet uit welk van de twee ik het ergste vind...

Ik vroeg mij dat van die grip alleen maar af omdat ze aan de ondergrondse parking waar ik naar omhoog moet, de klinkers als 'haaientanden' gelegd hebben zodat er meer grip is bij het omhoog en omlaag rijden. Bij die groeven krijg je ook zo'n verkleind effect, maar de band gaat daar wel via een andere kant over natuurlijk...

En bij heel het leren motorijden is er eigenlijk maar één ding dat ik vies onderschat heb: de controlefreak in mij! Daar heb ik mijn werk al aan gehad om die een bikke proberen te temmen, zunne! En het einde is nog niet in zicht...
    Maar, ik doe dus tijdens het rijden mijn best om idd wat onderuit te zakken (relax, dit ding is hier speciaal voor gemaakt, no worries) en te rijden met 'gebroken polsen' (zoals Wim tijdens motorbeheersing zei), maar dat laatste vind ik zo 'creepy' uitgedrukt. Daar moet ik nog iets anders voor vinden...

People who say it cannot be done should not interrupt those who are doing it.

Registratie
    May 2015
    Thanks
    946
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Experience_Matters Bekijk Berichten
    nogal verwarrend door die slecht verwijderde oude verflijnen
    Yep, heel die bocht is een ramp gewoon..

Registratie
    Oct 2008
    Thanks
    157
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kazzz Bekijk Berichten
    Ik bedoel deze.. al denk ik dat ze ondertussen nog wat bijgekapt hebben tov de foto!

https://www.google.be/maps/@50.81632...7i13312!8i6656

Zoals je ziet mooi in de bocht, de betonplaten liggen verschillend tov elkaar, grote groever ertussen.. Ga gerust met het pijltje een beetje vooruit. Als het heel warm is, glijden die krengen ook gelijk zot, dus niet enkel bij nat weer.
    Ik rij der door met een ei in mijn gat.
    Dat is dan ook prutswerk van het ergste kaliber. Al een melding van gemaakt bij Wegen en Verkeer ? http://www.meldpuntwegen.be/ (op het verkeersbord kan je klikken en je melding doen)
    Licensed to chill.
    Non Semper Arcum Tendit Apollo.
    2fast4u @ Facebook : https://www.facebook.com/2fast4u.be?ref_type=bookmark

9. The Following User Says Thank You to Imno For This Useful Post:

kazzz (20-09-2016)

Registratie
    May 2015
    Thanks
    946
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Imno Bekijk Berichten
    Dat is dan ook prutswerk van het ergste kaliber. Al een melding van gemaakt bij Wegen en Verkeer ? http://www.meldpuntwegen.be/ (op het verkeersbord kan je klikken en je melding doen)
    Done as we speak! ben benieuwd!

Registratie
    Aug 2008
    Thanks
    29
    De binnenbaan die jij bedoelt is dan de Schaffensestwg/Rothstraat wss.

Die ligt er al even zo gefreesd bij. En ik denk dat ze het zo gaan laten. Voegen in t midden zijn gedicht (trouwens in sommige bochten belachelijk brede groeven tussen de rijvakken! ) Doe stukje hiervan dagelijks naar t werk, en de band zoekt wel, maar er is best wat grip hoor.
    Alternatiefke, mits wat omweg, kan de Meldertsesteenweg en Postbaan zijn. Ook nog steeds leuker rijden dan rechtdoor van Paal naar Schaffen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ine444 Bekijk Berichten
    Eigenlijk ben ik gisteren op die binnenbaan terecht gekomen omdat ik niet graag op de weg Paal - Diest rijd:

https://www.google.be/maps/@51.00782...8i6656!6m1!1e1

...

12. The Following 3 Users Say Thank You to Nico_VDB For This Useful Post:

Cowboy (20-09-2016),ine444 (20-09-2016),Schussboelie (20-09-2016)

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten