Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 10 van 29

Onderwerp: Betonweg met langsgroeven

Registratie
    Apr 2016
    Thanks
    949

Betonweg met langsgroeven

Sinds een tijd zijn er op een betonweg hier in de buurt groeven getrokken in de lengte van de weg. Op de rechte stukken voel ik de banden zo'n klein beetje 'wiebelen', niet veel maar toch. Mijn vraag gaat echter over de bochten: hebben de banden daar meer of minder grip dan op een vlakke betonweg? Of blijft het gelijk? Er ligt geen gravel of zo en de bochten zijn ook zeker niet echt scherp. 't Is alleen maar omdat ik de moto op de rechte stukken een beetje naar links en rechts voel bewegen, dat ik dan in de bochten helemaal niet meer op mijn gemak ben. Terecht of onterecht?

People who say it cannot be done should not interrupt those who are doing it.

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    679
    Zeker dat het beton is?

Bij asfalt komt het wel eens voor dat ze een stuk eraf halen om een nieuwe toplaag te plaatsen, en dan krijg je van die vervelende groeven.
    Ik rij er ook niet graag over, je voelt je motor dan z'n weg zoeken.

3. The Following User Says Thank You to adventurer For This Useful Post:

ine444 (19-09-2016)

Registratie
    Nov 2008
    Thanks
    717
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ine444 Bekijk Berichten
    Sinds een tijd zijn er op een betonweg hier in de buurt groeven getrokken in de lengte van de weg. Op de rechte stukken voel ik de banden zo'n klein beetje 'wiebelen', niet veel maar toch. Mijn vraag gaat echter over de bochten: hebben de banden daar meer of minder grip dan op een vlakke betonweg? Of blijft het gelijk? Er ligt geen gravel of zo en de bochten zijn ook zeker niet echt scherp. 't Is alleen maar omdat ik de moto op de rechte stukken een beetje naar links en rechts voel bewegen, dat ik dan in de bochten helemaal niet meer op mijn gemak ben. Terecht of onterecht?
    minder, maar ge moet gene schrik hebben van da wiebelen: das uwe moto da zen weg zoekt.
    Gewoon toelaten (ook in de bochten) en die doet wel wat ge wilt
    Current Bike: Ducati Multistrada 950S

5. The Following User Says Thank You to Claus For This Useful Post:

ine444 (19-09-2016)

Registratie
    Apr 2016
    Thanks
    949
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door adventurer Bekijk Berichten
    Zeker dat het beton is?

Bij asfalt komt het wel eens voor dat ze een stuk eraf halen om een nieuwe toplaag te plaatsen, en dan krijg je van die vervelende groeven.
    Ik rij er ook niet graag over, je voelt je motor dan z'n weg zoeken.
    Ik denk dat het beton is. In het midden van de weg is er een groef gevuld met bitumen (?) en om de zoveel meter is er dwars ook zo'n groef...

People who say it cannot be done should not interrupt those who are doing it.

Registratie
    Jul 2010
    Thanks
    820
    Beton wordt soms ook gegroefd. Spijtig genoeg. E314 tussen afrit Aarschot en Scherpenheuvel is of was ook zo'n stuk, als ik me niet vergis.
    Be strong & be kind

Registratie
    May 2015
    Thanks
    988
    Zolang ge niet uw stuur wilt tegenhouden of vastpitst is er geen probleem. Ontspannen!

Die bitumen, daar ben ik al minder op verzot. Zo een dun streepje is nix, maar ik moet hier soms ne bocht door, waar der zo 1 meter breed en 3m lang een spoort ligt.. met nog eens ernaast betonplaten die niet gelijk liggen, dus daar ook nog een streepke. Daar pits ik ze toch altijd ze :/

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Yamaha TDM850 4TX: crashed
    Yamaha FZ6N S2 ABS: sold
    BMW S1000R: sold!
    Speed Triple RS 2019: current

Registratie
    Jan 2016
    Thanks
    101
    Los van al dan niet uit de bocht gaan, is het niet slecht voor de banden om in zulken groeven te rijden?
    ’13 CBR125R’16 CBR500R

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    4073
    De band zoekt zijn weg, maar dat lukt niet altijd.

Heb op die normaal vette baan naar Houffalize, maar wegens wanbeheer al jaren in kutstaat, een achterwiel schuiver gehad van een 40 tal cm.
    Zonder enige feedback, en ik was gelijk de grootste pussy al tegen 50-60 per uur aan't rijden. (warp 1.5)
    Ik vertrouw die striemen sinds dan ook niet echt meer.

Moet wel zeggen dat het met sommige banden beter gaat als met anderen.
    Met de PR3 vond ik het maar niets op de striemen van La Roche, met de M7RR vonden ze rapper hun lijn.

Het spijtigste vind ik dat bijna alle communicatie vd band wegvalt als em grip verliest.
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

Registratie
    Oct 2008
    Thanks
    157
    Ine ik denk dat je mogelijke angst voor die groeven je meer parten gaat spelen, dan die groeven zelf. Ontspan je wanneer je er doorheen gaat...dan zal je motor dat ook doen. Pas je snelheid (op jouw tempo) vóór die bocht al aan en ga er met constante snelheid door heen. Het lukt je wel
    Laatst gewijzigd door Imno; 19-09-2016 om 22:27.
    Licensed to chill.
    Non Semper Arcum Tendit Apollo.
    2fast4u @ Facebook : https://www.facebook.com/2fast4u.be?ref_type=bookmark

Registratie
    Aug 2009
    Thanks
    357
    Langs gegroefd is nooit fijn rijden, maar zoals eerder gezegd kan het niet zoveel kwaad behalve dat je feedback weg valt.
    Ontspannen is inderdaad de boodschap, goede leerschool eigenlijk, stuur losjes vasthouden, laat je motor zijn werk maar doen.
    Als je wil oefenen, richting Bouillon rijden veel gegroefd asfalt zonder bitumen want die bitumen zijn inderdaad het grootste gevaar.
    S1000XR

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten