Pagina 2 van 9 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 t/m 20 van 83

Onderwerp: Keuze touring motor gevraagd

Registratie
    Jul 2012
    Thanks
    58
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Houtentunnel Bekijk Berichten
    Ik heb het geluk gehad om met de door jou genoemde BMW, Kawa, en Triumph uitgebreid te kunnen rijden.
    De ritten waren wel telkens in de Alpen ( en eentje in het heuvelachtige Slovenië). De Yamaha heb ik spijtig genoeg niet gereden, dus kan daar niks over vertellen.

1. De F800:
    Zeer aangename motor die zeker zal voldoen voor woon- werkverkeer. Voelde heel degelijk aan, en de handvatverwarming was meer dan welkom op koude dagen. Het blok voelt zeer soepel in lage toeren, en de riemaandrijving vangt veel op van (kleine) foutjes bij het te lui schakelen. Als je met de F800 echt gaat pushen heeft ie de neiging tot onderstuur..maar zolang je je binnen je eigen limiet houdt is er niks aan de hand.
    Ik denk dat'm de F800 GS bedoelt, en die heeft een ketting

2. The Following User Says Thank You to Cberreke For This Useful Post:

adventurer (15-10-2016)

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    551
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Svekke84 Bekijk Berichten
    Nu vind ik het nogal moeilijk om mijn weg te vinden tussen al deze motoren.
    Kwa uiterlijk vind ik de Tiger 800 het mooiste. Maar er tellen ook nog andere dingen mee: prijs, gewicht, zithouding, verbruik, wegligging,...
    Ze zijn allemaal goed. Doe die Tiger maar.

Toch nog twijfels?

Persoonlijk zou ik eerder de F800GS kiezen boven de Tiger.
    Die gaat toch wel wat zuiniger zijn tov de Tiger.
    Qua power moet de BMW het dan weer afleggen tov de Tiger, dat dan weer wel.

De Versys zou ook een fijne motor moeten zijn, maar het is mijn ding niet. Met het vorige model (met die geweldige koplamp) heb ik eens gereden en ik kreeg het er niet warm van.
    De nieuwe ziet er al wat volwassener uit, komt goed uit de test, maar blijft toch nog wel wat onbemind zoals houtentunnel ook al vermeldde.
    De Suz Vstrom is net zo'n motor trouwens, zeker niet verkeerd, gunstige prijs en goede beoordelingen, maar toch...

De Tracer 700 is er nog maar pas, dus die valt zowieso af als je tweedehands wenst te kopen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Imno Bekijk Berichten
    Thx. Ik wou gewoon weten of je er grotere reizen mee zou willen maken en of je eventueel met duo zou rijden. Ik zat gewoon wat met het vermogen van de motoren in het lijstje.
    Denk je dat het vermogen van die Tiger en de GS tekort gaan komen als je er grotere reizen mee wil gaan maken?

Ik heb al stevige reizen gemaakt met een 48pk sterke Allroad, denk echt niet dat je in de problemen komt met een 85 of 95pk sterke GS of Tiger.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Imno Bekijk Berichten
    En toch was het niet duidelijk. Bij dit soort vragen met lijstjes wil ik altijd goed weten wat de intenties zijn. Daarom stel ik ook bijkomende vragen.
    Welke tips zou jij Svekke kunnen geven na die bijkomende vragen?
    Niet om vervelend te doen en ik weet dat de bedoelingen van jou goed zijn, maar ik denk dat svekke meer heeft aan één antwoord zoals dat van houtentunnel dan van tips en raadgevingen van 10 anderen die wel willen meedenken, maar zelf geen enkele ervaring hebben met de motoren die genoemd zijn in de beginpost.
    Op die manier wordt kiezen nog moeilijker dan dat het al was.
    Laatst gewijzigd door adventurer; 15-10-2016 om 13:26.

4. The Following User Says Thank You to adventurer For This Useful Post:

Mig1 (15-10-2016)

Registratie
    Jan 2007
    Thanks
    0
    Er zijn tweedehands Tracer 900's te vinden. Maar ik heb de indruk dat de liefde vooral naar de Tiger gaat. Technisch zijn ze allemaal goed.
    Voor wat betreft het starten, ik vermoed dat je batterij haar beste tijd gehad heeft.
    Tracer GT

Registratie
    Sep 2014
    Thanks
    260
    https://youtu.be/VFOAggireuU

48 PK Yamaha XT660, met duorijder en gepakt als een ezel.
    140.000 km rond de wereld, zonder motorproblemen...
    Alles is mogelijk.

Beetje off topic, maar om aan te tonen dat al de voorgestelde motoren capabel genoeg zijn om aan je eisen te voldoen, comfortabel zijn ze ook al evenzeer..... Dus ga maar op je gevoel/goesting af (en neem de Tiger).
    Laatst gewijzigd door Mig1; 15-10-2016 om 14:37.

Registratie
    Jul 2010
    Thanks
    662
    @pnobels: de Tracer 900 speelt wel in een andere categorie dan al de rest.

Wat die Tiger betreft: welke versie bedoel je juist? Want de non-XC en de XC (pre-2016 modellen; nu is het XR vs XC) zijn 2 totaal verschillend rijdende beestjes.
    Everybody dies. Not everybody lives.

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3488
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mig1 Bekijk Berichten
    https://youtu.be/VFOAggireuU

48 PK Yamaha XT660, met duorijder en gepakt als een ezel.
    140.000 km rond de wereld, zonder motorproblemen...
    Alles is mogelijk.
    Deze week nog gezien ...
    Koreaan deed 18 000 km ritje naar de Nurburgring met zijn scooter (110cc).

Alles is bijna met alles mogelijk, het gaat gewoon vaak makkelijker met de juiste tools.
    Niet dat ik wil aangeven dat een 600-800cc moto niet voldoet aan reizen.
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

8 maart 2020: 2fast4u Zeelandrit: wie komt af?

9. The Following User Says Thank You to E.M. For This Useful Post:

Schussboelie (15-10-2016)

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    551
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Svekke84 Bekijk Berichten
    Verre reizen niet zo direct, ook niet duo rijden. Eerder woon-werkverkeer, weekendje ardennen enzo. Vermits ik nog maar pas mijn rijbewijs heb weet ik niet of het verstandig is om direct voor een 1000cc of meer te gaan? Ik moet wel baggage kunnen meenemen, maar dat is wrs geen probleem voor dit type motor. Zoals ik al zei spreekt van uiterlijk een Tiger 800 me echt aan, maar is er een verschil tussen de 2011 -> 2016 (en de jaren hiertussen) versie?

Laat je niet gek maken.

Met die middenklasse allroad motoren kan je ALLE kanten op.
    Ik wil niet zeggen dat een +1000cc motor een minder goede keuze is omdat je pas je rijbewijs hebt, maar als je vanaf het begin aan een middenklasse allroad denkt... dan moet je je ook geen dikke +1000cc motor laten aanpraten, zelfs niet als je er ook verre reizen mee wil maken of met duo wil gaan rijden.

Hou het maar gewoon bij die Tiger, doe je niets verkeerd mee.

Zoals Leville ook al schreef zijn er wel wat verschillen.

Je hebt de Tiger 800 en de Tiger 800XC, omdat je een tweedehands wenst te kopen denk ik dat je vooral tussen deze twee pre-2015 modellen moet kiezen.

De Tiger 800 heeft gietwielen met tubeless banden, 17" achter en 19" vooraan, en standaard geen snavel onder de koplamp. Je moet 'm eigenlijk zien als de wegversie van de twee.
    De Tiger 800XC is de ruigere variant.
    De XC heeft spaakwielen en binnenbanden. 17" achteraan en 21" vooraan. Ook heeft de XC een langere veerweg en is de zitpositie iets anders. (meer rechtop en als ik me niet vergis een breder stuur)
    Persoonlijk verkies ik de 800XC qua zitpositie, maar ben geen fan van die binnenbanden...

Ik heb eens een test gelezen waar ze beide modellen onder de loep namen. De gewone 800 moest eigenlijk niet onderdoen qua offroadcapaciteiten tov de XC variant, dus eigenlijk kies je vooral qua looks.

Momenteel is er meer keuze bij de Tiger, je hebt als basis de XR en de XC en enkele varianten hierop.
    De varianten (XRx-XRt, XCx-XCa) zijn beter uitgeruste modellen maar in hoofdzaak blijft het voornaamste verschil tussen de XR en de XC hetzelfde als het verschil tussen de Tiger 800 en de Tiger 800XC zoals hierboven beschreven.

Van de Tiger 800 en Tiger 800XC van voor de update (ik dacht tot 2015) wordt er wel eens gezegd dat ze de zuinigste niet zijn. (om en bij de 6l/100km)
    De huidige versie zou, volgens de site, 17% zuiniger moeten zijn..
    Langs de andere kant zijn het wel de krachtigste in hun klasse, met 95pk zitten ze in de buurt van de 1000cc concurrenten.
    De KTM ADV 1050 en de Honda Africa Twin hebben ook 95pk

Veel succes met de zoektocht.
    Laatst gewijzigd door adventurer; 15-10-2016 om 16:38.

Registratie
    Jul 2010
    Thanks
    662
    Hola, hier ben ik het persoonlijk niet mee eens.

Wat de pre-2016 modellen betreft:

Ik heb zelf een XC en heb destijds proefgereden met de non-XC).

De non-XC heeft duidelijk mindere kwaliteit vering dan de XC (al kan ook die een revisie gebruiken; reshimmen van de voorvork doet al veel), en ook minder veerweg en bodemvrijheid (off-road).

De zithouding is ook wat meer naar voor, met een kleine kniehoek en de fiets heeft een iets smaller en dieper stuur.

De non-XC stuurt on-road wel iets fluxer door het kleinere voorwiel. Maar de voetsteunen raken wat sneller de grond (velen monteren een tailriser van 15-25mm om dat te verhelpen).

En de draaicirkel is ook aardig wat groter; wat bij trage manoeuvres (bvb. keren in een straat) wel eens parten kan spelen.

Het maakt gewoon dat het een andere motorfiets is dan de XC.

BTW, dat verbruik van 6L is sterk overdreven (zie mijn post in het Tiger 800-topic).

Wat mij betreft mag je een Tiger 800 (welke versie) wel niet in dezelfde categorie noemen als een V-Strom 650 en consoorten. Het soepele motorblok, 25-30pk en aardig wat koppel extra, en het afwerkingsniveau maken een wereld van verschil.
    Laatst gewijzigd door Leville; 15-10-2016 om 17:14.
    Everybody dies. Not everybody lives.

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    551
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Leville Bekijk Berichten
    Hola, hier ben ik het niet mee eens.
    Met wat ben je het niet eens, het testverslag dat ik las en het verbruik, want bij de rest komen onze beide punten aardig overeen...
    Jij gaat alleen wat meer in detail.

Ik heb destijds enkel met de non-XC testgereden en vond de zithouding van de XC versie aangenamer.
    Misschien had ik daar ook maar eens mee moeten rijden.

Wat dat testverslag betreft, dat komt niet van mij, maar van journalisten/testrijders. Ik neem aan dat die toch ook wel (al is het een beetje) weten waarover ze spreken? Maar goed, als jij ervaring met beide motoren hebt, mag het je van mij gerust het tegendeel verkondigen.

Dat verbruik van 6 liter lijkt mij niet zo overdreven, ik heb destijds zelf op het punt gestaan om een Tiger 800 te kopen, genoeg ervaringen gelezen die het hogere verbruik bevestigden. De meesten zaten tussen de 5.6 en + 6 liter/100. Niet overdreven veel, wel meer dan de concurrentie.

Registratie
    Apr 2014
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Leville Bekijk Berichten
    @pnobels: de Tracer 900 speelt wel in een andere categorie dan al de rest.

Wat die Tiger betreft: welke versie bedoel je juist? Want de non-XC en de XC (pre-2016 modellen; nu is het XR vs XC) zijn 2 totaal verschillend rijdende beestjes.
    Ik bedoel de XR omdat deze meer voor op de weg is, en de XC is om off road te gaan en dit ga ik toch niet doen.
    Tenzij er toch argumenten zijn om voor de XC te gaan boven de XR? Zijn er eigenlijk veel verschillen tussen de verschillende Tiger 800 van pakweg de afgelopen 5 jaar?

Ik was daarstraks even bij Vranken Motors gestopt, maar hij was helaas al dicht.
    De Honda NC750x, de VFR800x Crosrunner spreken me ook wel aan. Meer dan 800cc wil ik niet.
    Ik moet ook nog wel aan de grond kunnen met mijn 1,73

Pagina 2 van 9 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste

Gelijkaardige Onderwerpen

1. vraagje ivm keuze motor
    Door M&M in forum Een Motor Kopen of Verkopen
    Reacties: 50
    Laatste bericht: 04-09-2016, 08:18
  2. Reacties: 126
    Laatste bericht: 02-02-2015, 12:33
  3. beetje hulp met keuze gevraagd
    Door michael dr 650 in forum Algemene Motorpraat
    Reacties: 27
    Laatste bericht: 28-05-2012, 15:58
  4. naked to touring, 2e motor
    Door misirlou in forum Algemene Motorpraat
    Reacties: 18
    Laatste bericht: 07-01-2011, 19:39
  5. hulp gevraagd met het zoeken van een gepaste motor!!
    Door stino89 in forum Supersport / Racebikes
    Reacties: 90
    Laatste bericht: 29-10-2007, 11:21

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten