Pagina 3 van 9 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 t/m 30 van 83

Onderwerp: Keuze touring motor gevraagd

Registratie
    Apr 2014
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door adventurer Bekijk Berichten
    Laat je niet gek maken.

Met die middenklasse allroad motoren kan je ALLE kanten op.
    Ik wil niet zeggen dat een +1000cc motor een minder goede keuze is omdat je pas je rijbewijs hebt, maar als je vanaf het begin aan een middenklasse allroad denkt... dan moet je je ook geen dikke +1000cc motor laten aanpraten, zelfs niet als je er ook verre reizen mee wil maken of met duo wil gaan rijden.

Hou het maar gewoon bij die Tiger, doe je niets verkeerd mee.

Zoals Leville ook al schreef zijn er wel wat verschillen.

Je hebt de Tiger 800 en de Tiger 800XC, omdat je een tweedehands wenst te kopen denk ik dat je vooral tussen deze twee pre-2015 modellen moet kiezen.

De Tiger 800 heeft gietwielen met tubeless banden, 17" achter en 19" vooraan, en standaard geen snavel onder de koplamp. Je moet 'm eigenlijk zien als de wegversie van de twee.
    De Tiger 800XC is de ruigere variant.
    De XC heeft spaakwielen en binnenbanden. 17" achteraan en 21" vooraan. Ook heeft de XC een langere veerweg en is de zitpositie iets anders. (meer rechtop en als ik me niet vergis een breder stuur)
    Persoonlijk verkies ik de 800XC qua zitpositie, maar ben geen fan van die binnenbanden...

Ik heb eens een test gelezen waar ze beide modellen onder de loep namen. De gewone 800 moest eigenlijk niet onderdoen qua offroadcapaciteiten tov de XC variant, dus eigenlijk kies je vooral qua looks.

Momenteel is er meer keuze bij de Tiger, je hebt als basis de XR en de XC en enkele varianten hierop.
    De varianten (XRx-XRt, XCx-XCa) zijn beter uitgeruste modellen maar in hoofdzaak blijft het voornaamste verschil tussen de XR en de XC hetzelfde als het verschil tussen de Tiger 800 en de Tiger 800XC zoals hierboven beschreven.

Van de Tiger 800 en Tiger 800XC van voor de update (ik dacht tot 2015) wordt er wel eens gezegd dat ze de zuinigste niet zijn. (om en bij de 6l/100km)
    De huidige versie zou, volgens de site, 17% zuiniger moeten zijn..
    Langs de andere kant zijn het wel de krachtigste in hun klasse, met 95pk zitten ze in de buurt van de 1000cc concurrenten.
    De KTM ADV 1050 en de Honda Africa Twin hebben ook 95pk

Veel succes met de zoektocht.
    Ik hoef echt geen 1000cc of meer, liever max. 800cc
    De XC vind ik mooier door zijn snaveltje

Het verbruik van de Tiger 800 lijkt wel hoog te liggen?
    Vandaag aan de etalage bij Vranken Motors gaan loeren (ze waren al dicht) en die VFR800x of NC750x spreken mij ook wel aan.
    Maar de NC750x is niet echt een spannende motor zeggen ze?

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    551
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Svekke84 Bekijk Berichten
    Ik bedoel de XR omdat deze meer voor op de weg is, en de XC is om off road te gaan en dit ga ik toch niet doen.
    Tenzij er toch argumenten zijn om voor de XC te gaan boven de XR? Zijn er eigenlijk veel verschillen tussen de verschillende Tiger 800 van pakweg de afgelopen 5 jaar?
    Of er veel verschil zit in de eerste modellen en de huidige weet ik niet, buiten hetgeen wat je op de Triumph pagina zelf kan lezen. (oa dat lagere verbruik)
    Wellicht kunnen anderen hier meer over kwijt, of je zoekt het zelf op natuurlijk, google is your friend.

De XC kiezen doe je niet enkel omdat je er mee offroad mee zou gaan... maar ook omwille van de, voor mij dan toch, aangenamere zithouding.
    Het rijgedrag lijkt mij ook fijner bij de XC als ik Leville z'n standpunten hierboven lees.

Ik was daarstraks even bij Vranken Motors gestopt, maar hij was helaas al dicht.
    De Honda NC750x, de VFR800x Crosrunner spreken me ook wel aan. Meer dan 800cc wil ik niet.
    Ik moet ook nog wel aan de grond kunnen met mijn 1,73
    Geen ervaring met de Honda's, maar de grond raken lijkt mij geen probleem. Ik ben even groot en heb met een XT660Z Tenere gereden.

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    551
    Ik hoef echt geen 1000cc of meer, liever max. 800cc
    De XC vind ik mooier door zijn snaveltje

Dat snaveltje kan je op de non-XC ook krijgen.
    Het lijkt mij vooral belangrijk dat je zowel op een XC als non-XC (XR) eens gaat proefrijden.
    Qua zitpositie voelde ik me iig een pak beter op de XC versie, en als ik cowboy en leville mag geloven is het rijgedrag ook merkelijk anders....

De NC750x zou idd geen spannende motor zijn, zou iets met het type motor te maken hebben... lage toeren, laag verbruik... maar het fijne weet ik er niet van..

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    551
    Het verbruik van de Tiger 800 lijkt wel hoog te liggen?

Volgens sommigen wel, volgens andere niet.

Wat vind jij hoog?

Registratie
    Apr 2014
    Thanks
    0
    Ik zou graag het verschil weten tussen de verschillende Tiger 80p modellen. Verschilt een Tiger 800 uit bv 2011 veel met die van 2015? Iemand ervaring met de Honda VFR800X?

Registratie
    Jan 2016
    Thanks
    101
    De NC750x zou idd geen spannende motor zijn, zou iets met het type motor te maken hebben... lage toeren, laag verbruik... maar het fijne weet ik er niet van..
    Een Er6n (met versys motor dus) vond ik ook niet spannend.
    NC750x heeft een berg koppel maar geen toeren, rijdt als een auto. Maar heeft tov de versys wel het verbruik & onderhoud mee.
    ’13 CBR125R’16 CBR500R

Registratie
    Aug 2011
    Thanks
    3207
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Imno Bekijk Berichten
    Je doet wel vervelend maar bon. Doe maar op jongen. Jij bent duidelijk diegene die anderen niet toe laat om advies te geven. Los het dan maar op. Toedeloe.
    Sommige zaken veranderen duidelijk nooit................. Sommige mensen duidelijk ook nier

En nu ON-TOPIC:

Ik bedoel de XR omdat deze meer voor op de weg is, en de XC is om off road te gaan en dit ga ik toch niet doen.
    Tenzij er toch argumenten zijn om voor de XC te gaan boven de XR? Zijn er eigenlijk veel verschillen tussen de verschillende Tiger 800 van pakweg de afgelopen 5 jaar?
    De XR (om het verschil duidelijk te maken tussen de 2 pré-2015-modellen) is minder geschikt om off-road te gaan, dat klopt. Zelf heb ik (wel een 2015) XC gekocht omdat de zithouding en stuureigenschappen me véél meer bevielen dan die van de XR. Groter voorwiel scheelt een hoop!!
    Het is dus niet zo dat je er dient op te letten of je al dan niet met dat ding off-road zal gaan

De Honda NC750x, de VFR800x Crosrunner spreken me ook wel aan. Meer dan 800cc wil ik niet.
    Ik moet ook nog wel aan de grond kunnen met mijn 1,73
    In dat geval zou ik zeker al eens proberen te gaan "proefzitten" ergens want de modellen pré-2015 was de zithouding hoger dan de nieuwere (Cowgirl kan wél op mijn huidig model maar niet op het vorige model Tiger 800 maar zij is nog wel 5cm kleiner dan jij)

Dat hoor je vaak, en het is inderdaad een "minder spannende" motor omdat ze hem braver en zuiniger gehouden hebben. Dat hoeft op zich echter geen probleem te zijn natuurlijk want zoiets is altijd een persoonlijk aanvoelen.

Verder nog even mee geven dat ik ook met de Versys 650 gereden heb en die ook leuk stuurt en vrij veel motor is voor minder centen. De look van de kwak is uiteraard minder dan die van de Tiger

Ook met de F800GS heb ik al gereden en ik zou die minstens op dezelfde hoogte zetten als de Tiger 800XC maar let er bij deze ook op dat hij hoog op zijn poten staat waardoor je lengte een probleem zou kunnen zijn.

Succes met de keuzes
    In de garage: TRIUMPH Bonneville T-120 Black

Lifetime member of the "National SARCASM Society"

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    551
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Estonian Bekijk Berichten
    NC750x heeft een berg koppel maar geen toeren, rijdt als een auto. Maar heeft tov de versys wel het verbruik & onderhoud mee.
    Da was het.
    Eigenlijk de ideale woonwerker, niet echt een funbike dus?

Registratie
    Aug 2011
    Thanks
    3207
    Da was het.
    Woon-werk wordt hij inderdaad terecht geprezen, voornamelijk vanwege gebruiksvriendelijkheid en zeer laag verbruik.

Door het relatief lage vermogen in vergelijking met de rest van de aangehaalde kandidaten zal hij het dus qua "fun" moeten afleggen tegen de anderen.
    Maar zoals ik al zei is ook dat relatief
    In de garage: TRIUMPH Bonneville T-120 Black

Lifetime member of the "National SARCASM Society"

Registratie
    Jan 2016
    Thanks
    101
    Da was het.
    Als fun betekent, de motor in toeren jagen, dan natuurlijk niet. Wil niet zeggen dat dat ding niet deftig vooruit gaat he. Ik durf te wedden dat het rapper optrekt dan mijn 500tje.
    Maar de Vultus (futuristische cruiser met motor van de nc750) lijkt me wel meer geschikt om die motor te hebben dan die hoogpoter.
    ’13 CBR125R’16 CBR500R

Pagina 3 van 9 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten