Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 t/m 17 van 17

Onderwerp: Tweede moto als funbike

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3488
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cowboy Bekijk Berichten
    in tegenstelling tot 90% hier op 2f4u, niks (meer) heb met circuitrijden .
    Maak daar maar eerder 50 a 40% van

Tenzij het circuit van Luxemburg etc ook meetelt
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

8 maart 2020: 2fast4u Zeelandrit: wie komt af?

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3488
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door adventurer Bekijk Berichten
    Da's het ideale circuit voor mij precies!
    Ik had een tijd geleden ook plannen voor een tweede funbike bij te kopen, een nieuwe auto heeft me die plannen terug in de kast doen steken, maar het zal er toch nog wel eens van komen.
    In mijne kop dwaalt nog steeds die KTM RC390, volgens mij ideaal voor zo'n klein circuit.
    Geen idee of die KTM RC390 derop zal mogen.
    Met de kleine racebikes bedoel ik dus echt de zeer kleine ... voor de mannekes van 6-12 jaar etc (graaf om te zien).

De RC390 cup race wordt op het grote circuit gehouden.
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

8 maart 2020: 2fast4u Zeelandrit: wie komt af?

Registratie
    May 2012
    Thanks
    45
    Dat circuit ziet er wel fun uit met een supermotard

Heb totnutoe enkel met de Hypermotard SP gereden en dat is goed meegevallen. Wou ook eens met de 690 SMC R testrijden maar daarvoor moet je naar Hot Motorbike in Theux. DDBikes had er ook een, maar die is net verkocht denk ik. Wat me wel opviel bij de Hypermotard SP (behalve dat je erg hoog zit) is dat je zeer ver naar voor zit, bijna boven het voorwiel. Zou wel wat gewenning vergen denk ik. Ik stel me wel de vraag of je bijvoorbeeld een lange Ardennenrit of Alpenrit kan doen met een supermotard. Op de bochtige stukken is dat ongetwijfeld erg leuk, maar op de verbindingsstukken mis je wellicht wel wat vermogen? Het is uiteraard niet onmogelijk; ik herinner mij een reeks videos op Youtube van een groep vrienden die van Frankrijk naar Kroatië rijdt op supermotards

Wat die vering van sportmotoren betreft, is die dan zo hard dat een lange Luxemburgrit of Eifelrit ook al oncomfortabel wordt? Over de staat van het Belgische asfalt maak ik me geen illusies

Registratie
    Feb 2016
    Thanks
    17
    Hangt er om te beginnen vanaf waar je ergens woont....

Sumo circuits zijn dungezaaid. Karting Franco biedt inderdaad de meeste mogelijkheden, maar als je bijvoorbeeld uit W-Vlaanderen moet komen, steekt het toch al snel tegen. Bilstain is ook aan die kanten en kon je op woensdag in de zomer in de namiddag terecht, geloof ik. In de winter heeft Mettet maandelijks wel een sumo-dag, inclusief offroad gedeelte. Af en toe ook op de Landsard in Eindhoven ism Marcel van Drunen.

Is een enduro misschien iets? Ook heel leuk om te doen, kan je ook mee op crosscircuits terecht. Of af en toe een georganiseerde rit. Verder ook weinig legale mogelijkheden voor zover ik weet. Verder is het maar een hoop plastiek, crashen, oprapen en verder

Ik ben zelf 1.92 en rij met een R1 '03 en GSX-R750 '00. Gebruikte de gixxer voor woon-werk en kreeg na een tijd wel last van mijn benen. R1 enkel circuit en geen last. Ben zelf ook altijd voor de racers geweest maar heb nu het geluk te kunnen kiezen tussen sumo, race, cross en straat. Blijft een moeilijke keuze, maar sumo is wel best of both worlds en ook iets minder prijzig.

Aangezien je een aanhanger hebt, zou ik toch nog eens overwegen iets dat enkel voor circuitgebruik dient, hetzij het een crosser, sumo, racer. Het geeft een veel ontspannender gevoel om te rijden als het stuk "mag" gaan, je betaalt geen verzekering, je kan fatsoenlijke banden steken die op straat nutteloos zijn maar wel ongelofelijk veel grip bieden, race remblokken wat een serieus verschil is, enz... Draagt allemaal bij in de funfactor naar mijn gevoel. Veel succes met de keuze

Registratie
    May 2012
    Thanks
    45
    En waar ben je verzekerd als ik vragen mag? Is wel interessant in ieder geval.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NATAS Bekijk Berichten
    waarom zou een sportmotor duurder moeten uitvallen dan een naked of andere ??

mijn 250cc kost evenveel ( lees is even goedkoop ) aan verzekering en verkeersbelasting dan mijn 1301cc

enkel op BIV kan het wat schelen als je een origineel full power koopt.....maar dan zou je gek zijn met het aanbod "100pk" motoren.

daar moet je dus al niet naar omkijken

los van dat.....hypermotard ! !
    leuke speelfiets, snel genoeg op mettet en andere kleine circuits, ruime interval onderhoud, beperkt offroad mogelijk.....

ik mis dat ding nog altijd

Registratie
    Jun 2016
    Thanks
    28
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mindgame Bekijk Berichten
    Ik ben aan het overwegen om een tweede moto te kopen als funbike naast mijn R1200GS LC. Ik was aanvankelijk van plan om mijn GS te vervangen door een S1000XR of een 1290 Super Duke R, maar ik vond de restwaarde van mijn GS wat tegenvallen en maakte me de bedenking dat 1 moto, hoe veelzijdig ook, altijd een compromis zal inhouden. Dus waarom de GS niet houden voor lange ritten en om op vakantie te gaan, en een relatief goedkope (budget: bij voorkeur niet meer dan 6.000 euro, maar mag eventueel wat meer zijn) tweede moto kopen voor korte plezierritten en de occasionele circuitdag? Ik heb een aanhangwagen maar wil de moto ook op de openbare weg gebruiken. Zuivere circuitfietsen zijn dus uitgesloten.

Een sportmoto zoals een GSX-R1000 K5/K6 of een R1 2004-2006:
    + relatief breed inzetbaar
    + groot tweedehands aanbod
    + relatief lage prijs
    + hoogste vermogen
    + meeste beleving?

- hogere BIV en verkeersbelasting
    - hogere verzekering
    - oncomfortabele zithouding / zeer weinig beenruimte
    - minder kans op schade bij een schuiver op circuit (met circuitkuipen)

Ik zie het liefst (bloedmooie) sportmotoren maar heb vooral moeite met de krappe beenruimte (ik ben 1m90 en heb lange benen). Heb totnutoe enkel een testrit van een uur met een 899 Panigale gemaakt, en daarbij viel de zithouding en beenruimte wel verbazingwekkend goed mee. Ik wil ook eens met andere merken testrijden, maar behalve BMW en Ducati bieden blijkbaar weinig merken testritten met sportmotoren aan? Ik weet niet of 1000 cc sportmotoren onderling veel verschillen qua zithouding en beenruimte? Ik vermoed dat een sportmoto mij het meeste beleving zal bieden en het grootste contrast zal vormen met mijn GS (Rijdende sofa), en op circuit toch iets extra biedt t.o.v. een ander type moto. Ik vond de 899 alvast fantastisch.

Ideeën, suggesties, alternatieven?

Alvast bedankt
    Alstublieft.

http://www.kapaza.be/nl/motos/ducati-848-110800013.htm
    http://www.kapaza.be/nl/motos/ducati...-109986647.htm

Of ietsje meer power:

http://www.2dehands.be/motoren/motor...306586518.html
    http://www.2dehands.be/motoren/motor...304933117.html
    Yamaha MT03 - Sold (2009-2010)
    Kawasaki Z750 - Sold (2010-2016)
    Kawasaki 1400 GTR -
    Sold (2016-2017)
    Ducati 1098 -
    Sold (2016-2018)
    KTM Super Adventure 1290 S - Sold (2017-2018)
    ? - Current (2018- /)

7. The Following User Says Thank You to Bin For This Useful Post:

Schussboelie (17-10-2016)

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    551
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Experience_Matters Bekijk Berichten
    Geen idee of die KTM RC390 derop zal mogen.
    Met de kleine racebikes bedoel ik dus echt de zeer kleine ... voor de mannekes van 6-12 jaar etc (graaf om te zien).

De RC390 cup race wordt op het grote circuit gehouden.

Dat van die kleine racebikes had ik al door, en naast die mannekes van 6-12 jaar zou ik me daar als 40 plusser ook nog wel mee kunnen amuseren.

Het lijkt mij iig wel wat om met een RC390 op zo'n klein circuit te rijden. Minder snelheid, meer fun.

@ TS, ik zou in uw plaats kiezen tussen een echte racer of een SM. Gezien uw lengte misschien zelfs eerder een SM.
    Een potente naked is ook wel tof, maar dat lijkt mij meer een compromis dan een funbike in uw geval.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Een tweede motor verzekeren: hoe zit dat?
    Door Scoob in forum Motor Verzekeren en Inschrijven
    Reacties: 20
    Laatste bericht: Gisteren, 16:10
  2. Wat is een funbike? enquête eindwerk Product Design
    Door jwe in forum Algemene Motorpraat
    Reacties: 29
    Laatste bericht: 06-12-2008, 19:57
  3. tweede lokaal
    Door dirk-sus in forum Algemene Motorpraat
    Reacties: 30
    Laatste bericht: 27-09-2005, 14:29
  4. tweede mas du clos 2005