Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 10 van 18

Onderwerp: Wat te doen bij pech in de Kennedytunnel?

Registratie
    Jun 2016
    Thanks
    2

Wat te doen bij pech in de Kennedytunnel?

Misschien raar dat het zo plots bij me opkomt, maar ik vroeg me daarnet af wat je moet doen als je bijvoorbeeld pech hebt met je moto midden van bijvoorbeeld de Kennedytunnel. 3 rijvakken en geen pechstrook... Ik vroeg het me vooral af omdat ik hem tegenwoordig dagelijks moet doorkruisen, tot mijn grote spijt en ik zou niet weten wat ik dan het beste van al zou doen :-)

2. The Following User Says Thank You to Plaspaal For This Useful Post:

E.M. (22-10-2016)

Registratie
    Jul 2016
    Thanks
    47
    Altijd heel snel de tunnel inrijden; dan kunt ge er nog uitbollen in neutraal
    Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

Registratie
    May 2016
    Thanks
    126
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Space Bekijk Berichten
    Altijd heel snel de tunnel inrijden; dan kunt ge er nog uitbollen in neutraal
    Ja heel snel zou ik nu ook ni doen want dan krijgt ge der nog een boete boven op
    Maar van het moment ge voelt dat moto raar doet zeker ni gaan remmem...
    Laten uit bollen met 4 pinkers op ( als ge die hebt )

Tunnel is nu ook ni zo lang en als ge der uit komt hebt ge wel direct plaats om u op de kant te zetten...
    superkalifrajilisdiespialidojoes

Registratie
    Jan 2007
    Thanks
    0
    T'gaat wel bergop, dus dat uitbollen... Pinkers aan en wachten op assistentie... Ik vermoed dat er ook wel een telefoon in de tunnel zal hangen... Niet bij uwe moto blijven staan maar paar meters er voor... En dat fluo hesje komt nu wel van pas...
    Tracer GT

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    679
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pnobels Bekijk Berichten
    T'gaat wel bergop, dus dat uitbollen... Pinkers aan en wachten op assistentie... Ik vermoed dat er ook wel een telefoon in de tunnel zal hangen...
    Nu kom ik niet zoveel op de snelweg met mijne moto... maar zijn er geen vluchtstroken voorzien in de Kennedytunnel? (of andere tunnels?)
    Die telefoon... die zal er wel hangen maar is dat in een tijd dat iedereen minstens één GSM op zak heeft nog een must?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pnobels Bekijk Berichten
    Niet bij uwe moto blijven staan ...
    Zoals Jay Vleugels vanneweek.

Registratie
    Oct 2008
    Thanks
    157
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door adventurer Bekijk Berichten
    Nu kom ik niet zoveel op de snelweg met mijne moto... maar zijn er geen vluchtstroken voorzien in de Kennedytunnel? (of andere tunnels?)
    Die telefoon... die zal er wel hangen maar is dat in een tijd dat iedereen minstens één GSM op zak heeft nog een must?

Zoals Jay Vleugels vanneweek.
    Niet dat ik weet. Je hebt pas een pechstrook bovenaan de heuvel voor zover ik me kan herinneren.
    Licensed to chill.
    Non Semper Arcum Tendit Apollo.
    2fast4u @ Facebook : https://www.facebook.com/2fast4u.be?ref_type=bookmark

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    4076
    https://www.google.be/maps/@51.20456...2!8i6656?hl=nl

Heel vaak niet, ook in de Brusselse.

De moto duwen moet nogal kut zijn in zulke situatie.
    Je mag in principe je helm niet afzetten ... waardoor je nog minder een idee zult krijgen wat er juist achter jou gebeurd.

't zelfde met vrachtwagens ... zo dicht bij. Als je al ziet hoeveel aantrekking die genereren tegen 90 op een gewone baan, denk ik dat dat nog meer zal zijn in een tunnel. Misschien genoeg om de moto van de poot te trekken.

Ik heb 1x de joker moeten gebruiken op de E17 tussen Mechelen Noord en Zuid, op toch een vrij ruime pechstrook.
    Terwijl ik de moto bijvulde heeft een vrachtwagen de moto bijna van zijn poot getrokken (moto bewoog duidelijk naar voor). Ik stond er vlak naast (half over gebogen) dus had em direct vast. Toch wel scary. (mijne poot is nu ook wel niet een vd stevigste).
    Laatst gewijzigd door E.M.; 22-10-2016 om 11:55.
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    679
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Experience_Matters Bekijk Berichten

was al ne keer gaan kijken.

Precies niet de ideale plaats om in panne te vallen met uwe moto.
    Duwen is geen optie, no fucking way dat ik daar te voet een motor ga duwen. 4 pinkers op en zelf zo snel mogelijk achter dat betonnen muurke ja. Hulpdiensten bellen.

Veel kans dat ze de motor platrijden, maar da's voor de verzekering achteraf... eigen veiligheid eerst.

Misschien dat ik ne meter of 50 zou terugwandelen om teken de doen op het aankomende verkeer....

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    4076
    Misschien dat ik ne meter of 50 zou terugwandelen om teken de doen op het aankomende verkeer....
    Dat vind ik tot nu toe de best suggestie

Aangezien ik toch steeds een fluo vestje mee heb, zou ik dat als vlag gebruiken (wapperen) om nog meer de aandacht te trekken (100 meter voor de moto die stilstaat).

Btw, heeft die tunnel geen slimme signalisatie per rijvak ?
    Ik neem aan dat de camera's in zulke tunnels vrij vaak gechecked worden.
    't zou dus goed kunnen dat de rijstrook verboden wordt bij een panne.
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

Registratie
    Mar 2013
    Thanks
    64
    Pech is altijd uiterst vervelend maar wanneer het in een tunnel voorkomt kan het ook nog eens levensgevaarlijk zijn. Wanneer u hierop voorbereid bent is de kans op fouten en kleiner en voorkomt u wellicht een rampscenario.

Hieronder volgen een aantal veiligheidstips die u kunt toepassen in de meeste gevallen:

Doe uw alarmlichten aan.
    Parkeer uw wagen zo ver mogelijk naar rechts, indien aanwezig op de vluchtstrook/pechstrook.
    Zet de motor af om uitlaatgassen te vermijden.
    Verlaat het voertuig via de rechterzijde
    In Italië, Spanje, Oostenrijk en Portugal is bij pech het dragen van een veiligheidsvest verplicht
    Zoek de dichtstbijzijnde alarmtelefoon en informeer de tunnelbeheerder, gebruik hiervoor niet uw mobiel (als u al bereik heeft) maar de alarmtelefoon. Alleen dan weet de centrale waar u zich precies bevindt en kunnen er direct verdere maatregelen genomen worden zoals het afsluiten van een rijbaan.
    Wacht vervolgens op hulp. Doe dit niet in uw auto maar achter een veiligheidsdeur of ongeveer 50 meter voorbij uw wagen
    Dat is wat ze bij de pechverhelping aanraden. Of het nu een auto of motor is, maakt geen verschil. Altijd tegen de rijrichting in wandelen. Zo zie jij wat er aankomt en zit je niet uit het zicht achter je voertuig.

Misschien moet ik toch eens een staaf Bengaals vuur meenemen op de moto. Zichtbaarheid gegarandeerd
    - Bikes don't leak oil, they mark their territory -
    ~ Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until about 150 ~

***Suzuki Bandit 650 '08 (verkocht)***
    ***Honda CRF1000L '16***

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Gelijkaardige Onderwerpen

1. accident voor de kennedytunnel 10/09/2010 rond 21u
    Door brittje in forum Ongevallen en Crash Analyses
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 12-09-2010, 12:42
  2. pech onderweg
    Door Rataplan in forum Off-Topic
    Reacties: 10
    Laatste bericht: 27-07-2008, 21:14