Pagina 2 van 8 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 t/m 20 van 78

Onderwerp: Cruise control en Adaptive cruise control

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    674
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Experience_Matters Bekijk Berichten

Ik leg het waarschijnlijk niet zo goed uit maar het komt op het volgende neer:
    In de fille probeer ik zo weinig mogelijk te remmen, en zo constant mogelijk te rijden, ook al is de afstand tussen mij en mijn voorligger dan variabel.

Vaak kan ik +10km fille doen zonder mijn rem aan te raken, terwijl mijn voorligger daar toch wel een 200 keer op heeft zitten duwen.

Ik heb, gelukkig, weinig ervaring met filerijden, en kan dus fout zitten maar ik meen dat ik ooit ergens las dat dit eigenlijk ook niet de beste manier is om in een file te rijden.

Als ik al eens in een file terecht kom probeer ik ook te blijven rijden, maar zo ontstaan er soms grote, vrije stukken tussen jou en je voorligger die wel meedoet in de harmonica. (als ze al niet opgevuld worden door personen die constant die lege plekken innemen door van rijstrook te wisselen)
    We proberen eigenlijk om op ons eentje in blok te rijden. En dat werkt volgens mij niet als de rest niet mee doet.

Op al die vrije stukken, ik neem aan dat er een paar km voor en achter u (ons) ook wel zo ne chauffeur zit, kunnen auto's rijden die ervoor zorgen dat de file uiteindelijk weer wat korter wordt.
    Laatst gewijzigd door adventurer; 19-11-2016 om 13:38.

Registratie
    Apr 2004
    Thanks
    4948
    Cruise control is de max.
    En ja, ik erger me ook aan mensen die met een variabele snelheid rijden op een een open/vrije rijbaan.
    Die vanaf het een beetje bergaf gaat plots 10km/u sneller rijden en bij bergop 10 trager, dan krijg je al snel een amplitude van 15-20km/u.
    CC helpt MIJ daarbij maar dat kan zonder CC ook dus of iemand anders dat wil hebben of niet kan mij eigenlijk aan mijn reet roesten.
    Ik verwacht dan echter wel dat als je het niet hebt, je daar rekening mee houdt en extra aandacht aan je snelheid besteed, zeker als je omringd wordt door andere bestuurders.

3. The Following 3 Users Say Thank You to Schussboelie For This Useful Post:

Cowboy (19-11-2016),ine444 (19-11-2016),kazzz (19-11-2016)

Registratie
    Jul 2008
    Thanks
    4475
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
    En ja, ik erger me ook aan mensen die met een variabele snelheid rijden op een een open/vrije rijbaan.
    Die vanaf het een beetje bergaf gaat plots 10km/u sneller rijden en bij bergop 10 trager, dan krijg je al snel een amplitude van 15-20km/u.
    CC helpt MIJ daarbij maar dat kan zonder CC ook dus of iemand anders dat wil hebben of niet kan mij eigenlijk aan mijn reet roesten.
    Ik verwacht dan echter wel dat als je het niet hebt, je daar rekening mee houdt en extra aandacht aan je snelheid besteed, zeker als je omringd wordt door andere bestuurders.
    Straat: BMW S1000R 2017
    Circuit: Honda CBR600rr 2008
    Garage: Cagiva Raptor 650ie 2007 (puzzle edition)

Registratie
    Oct 2008
    Thanks
    157
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door adventurer Bekijk Berichten
    Dan kunnen ze dit topic sluiten, want als wij al overeen komen is er gene lol meer aan.
    Topic is informatief bedoeld en als uitnodiging voor alle soorten meningen. Niet enkel die van jou en mij
    Licensed to chill.
    Non Semper Arcum Tendit Apollo.
    2fast4u @ Facebook : https://www.facebook.com/2fast4u.be?ref_type=bookmark

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    674
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Imno Bekijk Berichten
    Topic is informatief bedoeld en als uitnodiging voor alle soorten meningen. Niet enkel die van jou en mij
    't was dan ook maar een grapje he...

Registratie
    May 2015
    Thanks
    986
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
    Precies wat ik dus in het ander topic al zei... Maar blijkbaar mag men daar zich niet aan storen.
    Yamaha TDM850 4TX: crashed
    Yamaha FZ6N S2 ABS: sold
    BMW S1000R: sold!
    Speed Triple RS 2019: current

Registratie
    Jul 2008
    Thanks
    4475
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kazzz Bekijk Berichten
    Precies wat ik dus in het ander topic al zei... Maar blijkbaar mag men daar zich niet aan storen.
    Niks van aantrekken. Ge zijt lang niet den enige die zich daaraan stoort

Registratie
    Oct 2008
    Thanks
    157
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kazzz Bekijk Berichten
    Zoals je zelf vermeld. Het andere topic. Andere context. Welke context dan wel en waarom reageerde ik ? Omdat men in dat topic zich echt aan alles loopt te storen. Storen aan mensen die geen cruise control hebben, zich storen omdat men gepakt wordt op vluchtwegen, ..... Ne godganse tijd gestoor aan van alles en nog wat. Mijn reactie ging vooral over een totaal gebrek aan verdraagzaamheid. Je zal mijn nick niet veel aantreffen in dat topic.
    Maar dit is dus een ander topic. Een topic met wat verdieping in cruise control en adaptive cruise control, de voordelen, de nadelen, de ervaringen, bevindingen, bedenkingen, bezorgdheden. Andere insteek. Zou dus sympathiek zijn om het topic niet aan te wenden voor 10 pagina's gestoor alhoewel ik me al lang geen illusies meer maak.
    Laatst gewijzigd door Imno; 19-11-2016 om 18:51.
    Licensed to chill.

Registratie
    Jul 2008
    Thanks
    4475
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Imno Bekijk Berichten
    Zoals je zelf vermeld. Het andere topic. Andere context. Welke context dan wel en waarom reageerde ik ? Omdat men in dat topic zich echt aan alles loopt te storen. Storen aan mensen die geen cruise control hebben, zich storen omdat men gepakt wordt op vluchtwegen, ..... Ne godganse tijd gestoor aan van alles en nog wat. Mijn reactie ging vooral over een totaal gebrek aan verdraagzaamheid. Je zal mijn nick niet veel aantreffen in dat topic.
    Imno, met alle respect, daar dient dat frustratietopic nu juist voor. Als het je stoort, lees het dan gewoon niet.

Registratie
    Oct 2008
    Thanks
    157
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tam-Ara Bekijk Berichten
    Imno, met alle respect, daar dient dat frustratietopic nu juist voor. Als het je stoort, lees het dan gewoon niet.
    Storen ? Nee hoor. Eerlijk gezegd vind ik het gewoon nogal zielig. Soit...back on topic ?
    Licensed to chill.

Pagina 2 van 8 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Mechanische cruise control
    Door ine444 in forum Motoraccessoires
    Reacties: 12
    Laatste bericht: 04-11-2017, 11:56
  2. Bagster Cruise Zijtassen
    Door Koeno in forum Te Koop: Andere
    Reacties: 0