Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
Resultaten 31 t/m 34 van 34

Onderwerp: Plaatsing vignet op een naked bike.

Registratie
    Sep 2008
    Thanks
    139
    Een band die wat regen aankan lijkt me een logische keuze voor de Alpen.

Destijds heb ik als enige het vignet op de verandaruit van de FJR gekleefd. De 3 andere pipo's die mee waren hebben het vignet gewoon op zak gestoken. Ik vind dat je het vignet dan even goed niet kan kopen aangezien ik dacht dat de boetes toch stevig waren en je voldoet op die manier toch niet.
    Op de vorkpoot naar opzij gericht is een goeie plaats.

Mijns inziens valt de Vogezen altijd tegen als je net Alpen gereden hebt of gaat rijden. Gewoon de Vogezen voorbij knallen. 1 dag snelweg en daarna genieten van hooggebergte draagt nog steeds mijn voorkeur.
    Wij rijden meestal Gewoon helemaal Duitsland door om ergens aan Fussen de grens over te gaan met Oostenrijk en dan via ofwel de Hahntenjoch ofwel de Fernpas (wel druk daar) verder. Geen snelweg meer in Oostenrijk. Laatste keer overnacht op een kleine camping in Rossbach. Daar geraak je makkelijk op 1 dag.
    Dan kan je mooi de Timmelsjoch over en ergens via Merano (Italië) kan je de Stelvio meepakken als je wil. Zo rijd je Zwitserland in en daar liggen alle mogelijkheden open.

Veel routes en waypoints (alpenpassen) haal ik van http://www.gerritspeek.nl/routes/routes.html . Onderaan bij 'diversen' vind je bijvoorbeeld gpx bestanden met de hoogste passen en zo. Handig als kapstok voor je routes.
    Ducati Multistrada 1200 Enduro '16
    (ex BMW R1200 GSA '11)
    (ex Yamaha FJR 1300 k6)
    (ex Suzuki Bandit 650N k7)

2. The Following User Says Thank You to B-Bart For This Useful Post:

Wacko52 (20-11-2016)

Registratie
    Jun 2006
    Thanks
    40
    Bandentests, ik heb er altijd wel wat m'n bedenkingen bij. Het zijn altijd compromissen en persoonlijke indrukken. En dan zwijg ik nog over de neutraliteit van de testpersonen.
    2012 Triumph Speed Triple

Registratie
    Apr 2004
    Thanks
    5053
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wacko52 Bekijk Berichten
    Iemand ervaring met controles ( snelheid) in zwitserland?
    Ik ben zelf, samen met The1bear, nog een paar dagen in Zwitserland gaan rijden in 2014.
    Er is niet buitensporig veel controle, integendeel zelfs, maar als je gepakt wordt heb je wel meteen prijs.
    Een toenmalige collega was in hetzelfde jaar voor 107 waar je 70 of 80 mocht alles samen zo'n € 900 kwijt.
    Op de passen kan er niet veel gebeuren, op verbindingswegen en in dichter bevolkte gebieden (ook vlak voor en na dorpskernen, uitlopers van de passen) kan je best wel wat op je snelheid en de zijkant van de weg letten.
    Wij hebben er in ieder geval enorm veel plezier beleefd en aan behoorlijk onaangepaste snelheden en dat was in 2006, 2009 en 2011 niet anders...

Leuke alpenpassen mag je altijd vermelden.
    Er zijn er zoveel dat je eigenlijk moeilijk mis kan gaan en uiteraard hangt één en ander ook af van persoonlijke voorkeuren.
    Zo uit het hoofd denk ik dan meteen aan de Mendelpas (IT), het Zwitserse mekka Nufenen-, Grimsel-, Furka- en Süstenpas en vooral de kleinere baantjes van bijvoorbeeld Nockalmstrasse (AT), Col de Turnini (FR), Mortirolo (IT) en de spectaculaire Splügenpas (IT-CH).
    Ik zelf vind de Stelvio (IT) absoluut de moeite maar ik weet dat veel mensen die niet zo geweldig vinden.
    Het tegenovergestelde heb ik met de Grossglockner (AT) en Col de la Bonnette (FR).
    De Luckmanier (IT-CH) vind ik écht een afrader.

Tot slot hangt er ook nog veel af van de rijrichting.
    Zowel de Julier- als de Malojapas (beiden Zwitserland) komen aan de ene kant hoger uit dan aan de andere.
    Persoonlijk vind ik naar boven rijden veel plezanter dan naar beneden dus als ik die passen in een route steek probeer ik ze altijd van laag naar hoog te doen en dan ze beiden écht wel geestig.

Heeft er iemand trouwens een goede garmin route voor de alpen?
    Ik heb er hier wel een paar op de pc staan ja.

5. The Following User Says Thank You to Schussboelie For This Useful Post:

Wacko52 (20-11-2016)

Registratie
    Sep 2016
    Thanks
    3
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Imno Bekijk Berichten
    Het verschil met de anderen in waarderingsquotum is beperkt. Bij ons staan ze onder de Blackbird. Sporttourder, rijder en duo en serieus bepakt. Gedragen zich goed in alle mogelijke omstandigheden. Onze roadtrip Schotland met een heel afwisselend parcours perfect doorlopen en nog altijd niet aan vervanging toe.
    Is idd een goeie raad om een sporttourband te nemen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Experience_Matters Bekijk Berichten
    Als je zo snel mogelijk naar de Alpen wilt, maar toch nog ergens fun wilt hebben.

Twee aanraders: Pfalzerwald (stuk) & het uiterste zuiden van het Zwarte woud.
    Op ons weekend waren dat echt wel met voorsprong de uitstekers.
    Routes kan je downloaden met een lidkaart.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Beginner bike: 4 inline vs v-twin? (naked bike)
    Door BramV in forum Een Motor Kopen of Verkopen
    Reacties: 55
    Laatste bericht: 03-04-2019, 15:09
  2. yamaha fz6 s2 naked bike
    Door ben fz6 s2 naked in forum Algemene Motorpraat
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 26-08-2010, 07:35
  3. GPS op ne naked bike
    Door King Norre in forum GPS, intercom, Camera: Vragen en Tips
    Reacties: 16
    Laatste bericht: 29-06-2009, 14:02
  4. Naked Bike verkiezing