Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 10 van 34

Onderwerp: Plaatsing vignet op een naked bike.

Registratie
    Nov 2011
    Thanks
    17

Plaatsing vignet op een naked bike.

Hallo,

Even een praktisch vraagje. Volgend jaar plan ik een reis door de alpen. (Zwitserland,Oostenrijk,Frankrijk)

Aangezien ik met een speed triple r rijd in een matte kleur, wil ik het vignet liever niet op de matte lak plakken. (Kleurverschil, lijmresten,...)

Ik heb geen flyscreen en het is lelijk naar mijn smaak. Hoe kan ik dan het beste een vignet plaatsen op mijn motor? Op men helm zal geen goed idee zijn ivm controles/ zichtbaarheid? De helm is al een paar jaar oud en wordt na volgend jaar toch vervangen.

Iemand ervaring met controles ( snelheid) in zwitserland? Leuke alpenpassen mag je altijd vermelden.

Greetz
    ?

Registratie
    Oct 2008
    Thanks
    157
    Volgens de info : Op de motor moet het vignet goed zichtbaar zijn, bijvoorbeeld op de tank, op de kuip of het windscherm. Beschadigde vignetten zijn ongeldig.

Heb je op je motor dan geen zones waar geen lak zit ? Gewoon plastic dus ? Je kan de klever nadien verwijderen met ether.

Wat eventueel ook kan helpen is dat je de beschermlaag van de klever er op laat zitten en het geheel overplakt met Opsite Flexifix. Is gewoon een polyurethaanfilm die geen schade geeft aan de lak maar wel voldoende kleeft. Wel voor zorgen dat de zone waar je hem op aan brengt heel proper is en licht ontvet.

bron : https://www.vab.be/nl/reizen/europes...fo/toltarieven
    Laatst gewijzigd door Imno; 19-11-2016 om 11:43.
    Licensed to chill.
    Non Semper Arcum Tendit Apollo.
    2fast4u @ Facebook : https://www.facebook.com/2fast4u.be?ref_type=bookmark

Registratie
    Nov 2011
    Thanks
    17
    Goede sportieve toerbanden voor dit soort trip zoek ik ook nog. Alle tips welkom. ;-)
    ?

Registratie
    Nov 2011
    Thanks
    17
    Geen vrije kuipdelen of dergelijke. Ik dacht misschien aan de buitenkant van de spiegels?

Je moet de klever effectief plakken zodat hij niet bruikbaar is achteraf. Dus de klever overplakken is geen optie denk ik.
    ?

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    679
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wacko52 Bekijk Berichten
    Geen vrije kuipdelen of dergelijke. Ik dacht misschien aan de buitenkant van de spiegels?
    Lijkt mij ook de meest voor de hand liggende plaats bij gebrek aan andere vrije delen...
    De vorkpoten misschien?

Een andere oplossing is gewoon van de snelweg blijven.
    Ik ben ook al een paar keer in de Alpen gaan rijden, buiten Duitsland kom ik nergens op de snelweg.

Registratie
    Nov 2011
    Thanks
    17
    Idd, de snelweg vermijden is ook een optie. Is dit haalbaar als je op 2 dagen redelijk wat alpenpassen wil rijden? Heb hier totaal geen ervaring mee.
    ?

Polleke Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Imno Bekijk Berichten
    Wat eventueel ook kan helpen is dat je de beschermlaag van de klever er op laat zitten en het geheel overplakt met Opsite Flexifix. Is gewoon een polyurethaanfilm die geen schade geeft aan de lak maar wel voldoende kleeft. Wel voor zorgen dat de zone waar je hem op aan brengt heel proper is en licht ontvet.

bron : https://www.vab.be/nl/reizen/europes...fo/toltarieven
    Dat mag niet,je moet de klever plakken

http://www.ezv.admin.ch/zollinfo_privat/04338/04340/04720/index.html?lang=de

Vignette korrekt am Fahrzeug anbringen

Achten Sie in Ihrem eigenen Interesse darauf, die Vignette am Fahrzeug wie folgt direkt anzukleben:

bei Motorfahrzeugen auf der Innenseite der Frontscheibe. Sie muss von aussen gut sichtbar sein;
    bei Fahrzeugen ohne Frontscheibe, Anhängern und Motorrädern an einem nicht auswechselbaren, leicht zugänglichen Teil.

Das Befestigen der Vignette mit Klebstreifen, Folien oder anderen Hilfsmitteln ist nicht erlaubt und führt zu einer Busse. Das gilt auch für bloss mitgeführte, nicht angeklebte Vignetten.

Das Ablösen und Übertragen der Vignette auf andere Fahrzeuge ist nicht gestattet. Das gilt auch im Falle eines Tausches der Windschutzscheibe (s. unten). Abgelöste Vignetten sind ungültig.

Vertaling
    Vignet correct aan het voertuig aanbrengen:

Voor u eigen goed ,het vignet volgens de ondergaande beschrijving zo aan je voertuig te plakken;
    Bij motorvoertuigen aan de binnenkant van de voorruit,zodanig dat ze van buiten uit goed zichtbaar is
    Bij voertuigen zonder voorruit,aanhangwagen,motorfietsen,aan een niet vervangbaar,gemakkelijk toegankelijk onderdeel.

Het bevestigen van het vignet met plakband,folie of andere hulpmiddelen is niet toegestaan,en daar krijg je dan een boete voor,
    Dat telt ook voor een los meegenomen niet gekleefde vignet.

Het los maken en overplaatsen van een vignet naar een ander voertuig is niet toegestaan,Dat telt ook voor het wisselen van het windscherm,
    los gemaakte vignet zijn ongeldig

Het wisselen van windscherm kunnen ze volgens mij niet controleren,als ik thuis het scherm van mijn pan afdraai en zet dat op mijn kameraad zijne,en die rijdt dan naar zwitserland hoe kunnen ze dat controleren
    Laatst gewijzigd door Polleke; 19-11-2016 om 12:25.

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    679
    Idd, de snelweg vermijden is ook een optie. Is dit haalbaar als je op 2 dagen redelijk wat alpenpassen wil rijden? Heb hier totaal geen ervaring mee.
    Dat is zeker haalbaar. Ik neem aan dat je die 2 dagen passen rijden niet inclusief het heen en terugrijden van en naar België mee telt?

Duitse autosnelweg tot aan de grens met Oostenrijk, vanaf daar alles binnendoor en passen a volonté. Op twee dagen krijg je heel wat bij elkaar gereden.
    Maar twee dagen om passen in zowel Oostenrijk, Zwitserland en Frankrijk te rijden? Dat lijkt mij toch niet zo simpel.

Registratie
    Nov 2011
    Thanks
    17
    Twee dagen voor zwitserland en een stukje Oostenrijk.

Het plan is om vanuit Antwerpen naar de Vogezen te rijden. Een dagje sjezen in de Vogezen en daarna naar de jura.

Na een dag te rijden in de jura richting zwitserland en oostenrijk. Na twee dagen in de alpen langs duitsland terug naar huis.

Kort samengevat.;-)
    ?

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    679
    Twee dagen voor zwitserland en een stukje Oostenrijk.

Het plan is om vanuit Antwerpen naar de Vogezen te rijden. Een dagje sjezen in de Vogezen en daarna naar de jura.

Na een dag te rijden in de jura richting zwitserland en oostenrijk. Na twee dagen in de alpen langs duitsland terug naar huis.

Kort samengevat.;-)
    Hoeveel dagen mag de reis duren in totaal?
    Jura vond ik persoonlijk wat minder, al was het voor mij enkel een doortocht om van de Vogezen naar de RDGA te rijden.
    Ik zou dus kiezen tussen Frankrijk (inclusief Vogezen, Jura en RDGA) of Oostenrijk-Zwitserland. Het rondje dat jij voor ogen hebt lijkt mij te uitgebreid om op zo'n korte tijdspanne volledig te ontdekken.

Als je Oostenrijk en Zwitserland combineert kan je via Duitsland aan- en terugrijden (eventueel Zwarte Woud - Vogezen meepikken) en eens over de grens in Oostenrijk een hoop passen combineren met Zwitserland en zelfs Italië.

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Beginner bike: 4 inline vs v-twin? (naked bike)
    Door BramV in forum Een Motor Kopen of Verkopen
    Reacties: 55
    Laatste bericht: 03-04-2019, 15:09
  2. yamaha fz6 s2 naked bike
    Door ben fz6 s2 naked in forum Algemene Motorpraat
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 26-08-2010, 07:35
  3. GPS op ne naked bike
    Door King Norre in forum GPS, intercom, Camera: Vragen en Tips
    Reacties: 16
    Laatste bericht: 29-06-2009, 14:02
  4. Naked Bike verkiezing