Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 10 van 25

Onderwerp: Ervaringen met Routeyou en MyRoute app als alternatief voor Basecamp en Tyre?

Registratie
    Jul 2008
    Thanks
    3970

Ervaringen met Routeyou en MyRoute app als alternatief voor Basecamp en Tyre?

Ik was vandaag op een Basecamp cursus georganiseerd door mijn dealer en in die cursus kwamen 2 tools aan bod die toch wel erg interessant leken.

De eerste was routeyou.com, een tool dat eigenlijk op dezelfde manier als OnRoute, routes kan maken over kleine wegen. De eigenaar van routeyou.com is blijkbaar degene die vroeger de technische kant van de OnRoute kaarten ontwikkeld heeft. Je kan er zowel routes als rondritten mee maken en het lijkt dat het in eerste instantie al leuke baantjes kiest, en dat je daarna nog aanpassingen kan doen en daarna het geheel kan downloaden als een gpx of track.

De tweede tool was myrouteapp.com, een tool gemaakt door de makers van Tyre. Wat me hierbij opviel is dat je met de betalende versie (50 euro per jaar en 100 euro lifetime) zowel routes kunt maken op de TomTom kaarten als op de HERE (Garmin) kaarten. De tip die ik hier mee kreeg was: gebruik de TomTom kaarten, stel het hoogteverschil maximaal in en kies voor bochtige wegen, maak de route, stel een hoger aantal punten in en vergelijk de route dan met de Garmin kaarten om te zien wat het verschil is en voeg viapunten toe om de route 1 op 1 gelijk te maken en exporteer dan naar gpx waarvan je best de track gebruikt en niet de route als je die in Basecamp daarna nog wilt bewerken.

Het kwam op mij vooral over dat je Basecamp eigenlijk hoegenaamd niet meer nodig hebt om routes te maken omdat MyRoute-app veel meer mogelijkheden heeft.

Wat is jullie ervaring hiermee? Klinkt het te mooi om waar te zijn? Iemand die een van beide tools al heeft uitgeprobeerd?

Registratie
    Aug 2011
    Thanks
    3193
    routeyou gebruik ik al een tijdje en geeft erg leuke resultaten in vergelijking met Basecamp als het over leuke weggetjes gaat.

MyRoute nog niet gebruikt op een paar kleine tests na, maar vind ik persoonlijk toch te prijzig als je ziet dat de meeste andere zaken gratis tot goedkoop zijn en je ze ook voor zowel Garmin als TomTom (de recente versies uiteraard) kunt omzetten eens je een .gpx(spoor) hebt.
    In de garage: TRIUMPH Bonneville T-120 Black

Lifetime member of the "National SARCASM Society"

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3440
    Zulke tools hoeven voor mij niet gratis zijn, maar ik vind de prijs toch ook aan de hogere kant voor wat je momenteel nog krijgt.
    Voor mijn gebruik is het wel niet geschikt. Als ze een tool hebben die dat makkelijker als Basecamp aankan, wil ik er gerust 50€ per jaar voor neertellen.

Registratie
    May 2014
    Thanks
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tam-Ara Bekijk Berichten
    Ik was vandaag op een Basecamp cursus georganiseerd door mijn dealer
    Hey, wat toevallig: daar was ik ook

Ik heb deze twee planners heel bewust meegenomen in die training omdat ze beiden zowel makkelijker zijn als betere routering hebben dan basecamp. Van belang is wel dat je moet willen werken met de track als routebasis. Het kàn ook wel zonder dat maar dan wordt het toch weer ingewikkeld.

De route-kwaliteit van Routeyou zal net iets beter zijn dan van MyRouteApp (MRA); vooral om reden dat routeyou beter in staat is bebouwde kom te vermijden. Bij MRA zul je daartoe handmatig wat punten toe moeten voegen (wat an sich heel simpel is).

Als ik zelf moest kiezen tussen beiden dan zou ik voor MRA gaan. Vooral ook omdat MRA ook geschikt is voor route-uitwisseling. Je ziet steeds meer groepen en clubs MRA (maar ook bijv berichte op facebook) gebruiken voor het delen van 'de clubrit'. En daarmee zowel geschikt voor TT als Garmin. Bovendien is de verwachting dat MRA in de nabije toekomst ook een eigen navigatieapp kent waardoor je ook routes met de smartphone kunt rijden (en bij delen van de routes dus ook de mensen zonder 'dedicated' gps de route kunnen volgen). Wat ik persoonlijk erg prettig vind in de combi MRA/TT is dat je routes via de cloud over kunt zetten.

Routes uitwisselen kan gewoon met de gratis versie, maar MRA is imho pas echt interessant als je de GOLD versie gebruikt. Als je via http://www.myrouteapp.go de code 'MrGPS' invult dan kun je die Gold versie een maand lang gratis proberen en zo bepalen of het de moeite waard is er geld in te steken.

Opmerking: MRA heeft een hele hoop mogelijkheden. Da's een voordeel, maar ook een nadeel. Nadeel is dat het daardoor even 'puzzelen' en zoeken is voor de ontdekt hebt wat de werkelijke kracht van het programma is. Advies: activeer die trial-maand pas als je ook echt even de tijd hebt je erin te verdiepen. (terzijde: ik werk op dit moment dan ook aan een aparte videotraining voor het gebruik van MRA. Die zal ergens komende maanden verschijnen. )

5. The Following 4 Users Say Thank You to MrGPS.nl For This Useful Post:

Cowboy (28-11-2016),repsol 2005 (02-12-2016),Schussboelie (28-11-2016),Visio (25-07-2017)

Registratie
    Nov 2008
    Thanks
    157
    Ik gebruik RouteYou al heel lang, alé pakt een jaar of 4, en ben daar geweldig tevreden over. Daarnaast ga ik niet betalen voor ne app die me geen meerwaarde kan bieden, want routeyou doet alles waar ik nood aan heb. En dat voor iemand die geen GPS heeft

7. The Following User Says Thank You to An_ For This Useful Post:

Cowboy (28-11-2016)

Registratie
    Apr 2013
    Blog Entries
    1
    Thanks
    16
    Kan ik iemand een plezier doen met de pro versie van tyre? Ik heb deze gekregen toen ik mijn gps kocht.
    En ik gebruik dit niet, heb namelijk een Mac en er zijn genoeg alternatieven.

Enfin, ne pm of zo en ik hoor het wel.

Grts ...
    1 # Suzuki SV 650 - 2002
    2 # Suzuki GSR 750 Freegun - 2014
    3 # Kawasaki Z1000SX - 2016
    4 # Kawasaki Z1000R - 2017

5 # Kawasaki Z1000SX - 2016

Registratie
    May 2016
    Thanks
    5
    Ik ben sinds kort ook een tevreden MRA gebruiker (met vallen en opstaan: eerste dagtrip is een feit, bijna vlekkeloos, enkele pijnlijke routeplanningsfoutjes niet te na gesproken)

Nu ben ik voor het eerst een meerdaagse route aan het uitstippelen.

Heeft er iemand een tip hoe ik een combinatie van snelle wegen (autostrade) en bochtige wegen kan maken?
    Wegens tijdsgebrek willen we eerst wat kilometers vreten en pas de autostrade verlaten vanaf waar het echt de moeite loont en begint te glooien (Klein Zwitserland). Aangezien ik een TomTom heb stel ik MRA in voor TomTom kaarten.

Nog essentiële tips voor het aanmaken van meerdaagse trips in MRA?

Thanks!

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3440
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door foureyessinnamon Bekijk Berichten
    Ik ben sinds kort ook een tevreden MRA gebruiker (met vallen en opstaan: eerste dagtrip is een feit, bijna vlekkeloos, enkele pijnlijke routeplanningsfoutjes niet te na gesproken)

Nu ben ik voor het eerst een meerdaagse route aan het uitstippelen.

Heeft er iemand een tip hoe ik een combinatie van snelle wegen (autostrade) en bochtige wegen kan maken?
    Wegens tijdsgebrek willen we eerst wat kilometers vreten en pas de autostrade verlaten vanaf waar het echt de moeite loont en begint te glooien (Klein Zwitserland). Aangezien ik een TomTom heb stel ik MRA in voor TomTom kaarten.

Nog essentiële tips voor het aanmaken van meerdaagse trips in MRA?

Thanks!
    Geen idee hoe dat bij MRA zit, maar in Basecamp maak je best je route in verschillende stukken.
    Eindstop aan einde snelweg, derna een nieuwe route met bochtige wegen.

De 2fast4u ritten (en ook alle andere die ik zelf maak) zijn steeds opgedeeld in stukken.
    GPS'en krijgen (of kregen) het moeilijk met routes waar veel tussenpunten instaken. Door de route op te delen, ging dat alvast een pak vlotter, ook kwa herberekeningen.

11. The Following User Says Thank You to E.M. For This Useful Post:

foureyessinnamon (20-02-2017)

Registratie
    May 2014
    Thanks
    1
    Advies:

Maak je rondrit in MRA, startend op de plek waar je de snelweg verlaat. Activeer voor vertrek die track en laat het toestel de route naar het beginpunt berekenen. Daarbij gaat het immers niet om de route zelf maar louter om het doel, en dat kan het toestel prima zelf.

Wil je toch de combinatie in één route, met bijv de instelling op 'kronkelwegen' dan heb je kans dat je een hoop extra via's op de snelweg moet zetten om de route op de snelweg te houden. Met risico dat je op de verkeerde weghelft plaatst, op afritten etc. Liever niet doen...

Registratie
    May 2015
    Thanks
    61
    Ik plan in het kort aankoop van een GPS. Echter heb ik thuis een MAC en kan nergens een sluitend antwoord vinden op de vraag of ik bv. tripjes kan maken en dan uploaden naar mijn toestel en of het bv mogelijk is om de 2F4U tripjes die beschikbaar zijn op het forum dan via de MAC kan uploaden.
    Ik wil nu niet speciaal een Windows laptop gaan kopen om dit te kunnen.

Iemand ervaringen/tips/ advies.

Dikke merci alvast.

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten