Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 21 t/m 30 van 39

Onderwerp: Motor kiezen: testritten maken (in de winter?)

Registratie
    Aug 2011
    Thanks
    3207
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gokke Bekijk Berichten
    toch simpel, de koper geeft mij het afgesproken bedrag voor de testrit. Als hij crasht houdt hij de moto, als hij niet crasht en hij wilt em ook. Als hij em niet wilt dan krijgt hij zen geld terug. En anders geen testrit
    Ze gaan alvast een stuk voorzichtiger zijn..............................en terughoudender qua aankoop
    In de garage: TRIUMPH Bonneville T-120 Black

Lifetime member of the "National SARCASM Society"

Registratie
    Jun 2016
    Thanks
    2
    Had het allemaal al gelezen, maar nog geen tijd gehad om te reageren. Aangezien ik aan het testrijden was gisteren Ik ben via de dealer met de Triumph tiger 800 leuk, lekker bochtenwerk, maar ik miste de smile op mijn gezicht (iets te weinig vinnigheid/power). Dan hadden ze me aangeraden de tiger sport 1050 te proberen (super uitleg gehad bij BMC in Assenede btw, lijkt me een goede garage), die had een volledig ander karakter. Lekker rustig tot je plots aan de gas komt lekker gebrul en een leuke reactie :-) Alleen de looks mis ik nog een beetje bij de tiger sport 1050 en de prijs is natuurlijk nog wat hoger ook.

De tracer heb ik niet gevonden om mee test te rijden, maar ik mocht wel met het naked broertje eens toeren (MT 09) en wat een speelgoedje is me dat zeg Koppel, koppel, koppel. Ik weet wal dat het bij de tracer allemaal wat smeuigger ingesteld staat, maar kan opzich geen kwaad denk ik. Voor woonwerkverkeer mocht het minder zenuwachtig zijn.

Nu heb ik dan toch al een deel ervaren in welke richting ik meer zoek te gaan, maar als ik een tweedehands koop wil ik toch ook eerst even rijden met de moto zelf hoor. Je moet toch voelen of alles correct loopt en er geen onregelmatigheden zijn. Maar je kan inderdaad moeilijk alle occasies eens testen om te weten welk model je ligt. Een nieuwe kopen zit me ook nog in, de tracer is nog zeer gewild en dan gaat er eigenlijk niet zo veel af ten opzichte van het voordeel van een nieuwe te kopen... Alleen de Z1000sx prikt me nog wel een beetje, die wil ik ook nog wel eens proberen :-) Ik heb alleen schrik dat de ik teveel brieven van de politie ga krijgen met de Z1000SX En dan eens goed wikken en afwegen en daarna start de fun hopelijk opnieuw

Registratie
    Mar 2013
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plaspaal Bekijk Berichten
    Had het allemaal al gelezen, maar nog geen tijd gehad om te reageren. Aangezien ik aan het testrijden was gisteren Ik ben via de dealer met de Triumph tiger 800 leuk, lekker bochtenwerk, maar ik miste de smile op mijn gezicht (iets te weinig vinnigheid/power). Dan hadden ze me aangeraden de tiger sport 1050 te proberen (super uitleg gehad bij BMC in Assenede btw, lijkt me een goede garage), die had een volledig ander karakter. Lekker rustig tot je plots aan de gas komt lekker gebrul en een leuke reactie :-) Alleen de looks mis ik nog een beetje bij de tiger sport 1050 en de prijs is natuurlijk nog wat hoger ook.

De tracer heb ik niet gevonden om mee test te rijden, maar ik mocht wel met het naked broertje eens toeren (MT 09) en wat een speelgoedje is me dat zeg Koppel, koppel, koppel. Ik weet wal dat het bij de tracer allemaal wat smeuigger ingesteld staat, maar kan opzich geen kwaad denk ik. Voor woonwerkverkeer mocht het minder zenuwachtig zijn.

Nu heb ik dan toch al een deel ervaren in welke richting ik meer zoek te gaan, maar als ik een tweedehands koop wil ik toch ook eerst even rijden met de moto zelf hoor. Je moet toch voelen of alles correct loopt en er geen onregelmatigheden zijn. Maar je kan inderdaad moeilijk alle occasies eens testen om te weten welk model je ligt. Een nieuwe kopen zit me ook nog in, de tracer is nog zeer gewild en dan gaat er eigenlijk niet zo veel af ten opzichte van het voordeel van een nieuwe te kopen... Alleen de Z1000sx prikt me nog wel een beetje, die wil ik ook nog wel eens proberen :-) Ik heb alleen schrik dat de ik teveel brieven van de politie ga krijgen met de Z1000SX En dan eens goed wikken en afwegen en daarna start de fun hopelijk opnieuw
    Den Tracer zou naar het schijnt iets minder zenuwachtig zijn op de gas als de naked versie btw.
    2010 Kawa Z750 (sold) - 2012 Triumph Sprint GT (sold) - 1994 Suzu DR650 (wrecked -> sold)
    1995 Suzu Dr650 (blown engine - sold)
    2009 Yama FZ6N S2 (wrecked - current)
    2009 KTM 990 Adventure (current)

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3472
    Alleen de Z1000sx prikt me nog wel een beetje, die wil ik ook nog wel eens proberen :-) Ik heb alleen schrik dat de ik teveel brieven van de politie ga krijgen met de Z1000SX En dan eens goed wikken en afwegen en daarna start de fun hopelijk opnieuw
    Ik denk dat dat niet zo veel gaat verschillen tussen de SX & uw andere kandidaten, aangezien met die belachelijke snelheidslimieten het vooral op karakter zal komen.
    De SX rijdt btw zeer goed op lage snelheden (naar het schijnt ) , en heeft ook een pak koppel onderin (al weet ik niet hoe dat juist vergelijkt met uw andere kandidaten).
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

15 februari 2020: 2fast4u Clubavond & Bowling: wie komt af?

Registratie
    Dec 2011
    Thanks
    200
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door adventurer Bekijk Berichten
    Begrijp ik. En ik zou ook graag een testrit doen vooraleer ik een tweedehands motor zou kopen.
    Maar je begrijpt toch ook dat verkopers niet zomaar elke wildvreemde met die moto laten rijden? Het zal niet de eerste keer zijn dat er proefritten gereden worden waarbij de potentiële koper op voorhand al weet dat 'm toch niet gaat kopen.
    x2.
    Mijn facebook heeft een tijd volgestaan van mensen die een oproep met foto lanceerden mbt. hun motor die tijdens een testrit werd gestolen. Telkens dezelfde tactiek:
    - onbekende komt met dure wagen aan (met passagier)
    - laat sleutel van wagen zogezegd achter als waarborg voor tijdens de testrit
    - passagier vertrekt plots met wagen, achtergelaten sleutel is volledig nep

Voor de 2 keer dat ik mijn motorfiets particulier heb verkocht is de koper telkens als passagier meegereden.
    1. Je weet op die manier even goed of alles werkt.
    2. Geen gezeik met stelen, betwiste schade en als je de asfalt van dichtbij gaat inspecteren is het je eigen schuld
    en ben je via familiale verzekerd voor schade aan derden.
    Dus bij mij stapt er nooit ook maar 1 seconde een onbekende op mijn motor.

On-TOPIC:
    Als je koppel, koppel, koppel zoekt dat een smile tevoorschijn tovert in de bochten kan ik u wel iets aanraden ze
    Laatst gewijzigd door ECHELON; 15-12-2016 om 13:21.

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    551

De tracer heb ik niet gevonden om mee test te rijden, maar ik mocht wel met het naked broertje eens toeren (MT 09) en wat een speelgoedje is me dat zeg Koppel, koppel, koppel. Ik weet wal dat het bij de tracer allemaal wat smeuigger ingesteld staat, maar kan opzich geen kwaad denk ik.
    Misschien zelfs aangenamer...

Ik heb zelf nog niet gereden met de 900 Tracer, of met de MT09, maar als ik afga op ervaringen van anderen is die MT09 nogal een aggressieveling, en is niet iedereen te vinden voor het aan-uit karakter van die motor.

Registratie
    May 2016
    Thanks
    126
    Ik zet mijn centen op nen hoogpoter al dan niet nieuw.
    superkalifrajilisdiespialidojoes

Registratie
    Apr 2013
    Thanks
    2
    Ik vind zeker niet dat mijn Tracer last heeft van een aan/uit-effekt. Hij hangt goed aan de gas, maar supergevoelig vind ik het persoonlijk niet. Alleen een testrit kan voor iemand uitmaken of hij het storend vind of niet. De Tracer zou idd wat soepeler aan de gas afgesteld zijn ten opzichte van de gewone MT-09.
    GSX-F750 -> CB900F -> CB1000R -> R1200GS -> Street Triple R -> MT-09 Tracer -> Street Triple RS

Registratie
    Aug 2011
    Thanks
    3207
    Dan hadden ze me aangeraden de tiger sport 1050 te proberen (super uitleg gehad bij BMC in Assenede btw, lijkt me een goede garage), die had een volledig ander karakter. Lekker rustig tot je plots aan de gas komt lekker gebrul en een leuke reactie :-) Alleen de looks mis ik nog een beetje bij de tiger sport 1050 en de prijs is natuurlijk nog wat hoger ook.
    Dat merk je ook aan de hoeveelheid dat je er ziet rijden hé...........

Naar wat ik lees in jouw uitleg denk ik dat een Tracer de juiste keuze zou kunnen zijn.
    In de garage: TRIUMPH Bonneville T-120 Black

Lifetime member of the "National SARCASM Society"

Registratie
    Jun 2016
    Thanks
    2
    Het is zeker niet dat ik teveel koppel zoek (lees moet hebben), maar dat koppel was bij de MT09 wel zeker aanwezig. Al had hij inderdaad het zenuwachtige in zich en het aan/uit gedrag, wat me bij mijn woon/werkverkeer eerder zou gaan storen. Maar zoals eerder vermeld zou dit bij de tracer minder zijn, al heb ik het nog niet kunnen ondervinden. En dat is natuurlijk net lastig een cijfer betalen met 4 nulletjes en niet exact weten hoe het rijdt...

Dat van het stelen begrijp ik uiteraard volkomen, spijtig dat zo'n zaken gebeuren, maken de boel allemaal een pak moeilijker... Ik zou er zelf ook niet voor staan te springen een onbekende op mijn moto te laten rijden. Zelfs vrienden kwamen er niet zomaar op (ken al genoeg van die leuke verhalen), maar ik ben natuurlijk nog wat jonger en dan zit daar bij die vrienden vaak ook de factor stoer doen en opvallen bij.

Ik blijf alleen de schrik hebben dat als ik voor de SX ga, het gevoel ga hebben meer de snelheid op te zoeken, op de FJ durfde het rechtse handvat ook wel eens één van mijn beste vrienden te zijn

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten