Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
Resultaten 31 t/m 39 van 39

Onderwerp: Motor kiezen: testritten maken (in de winter?)

Registratie
    May 2015
    Thanks
    945
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plaspaal Bekijk Berichten
    Ik blijf alleen de schrik hebben dat als ik voor de SX ga, het gevoel ga hebben meer de snelheid op te zoeken, op de FJ durfde het rechtse handvat ook wel eens één van mijn beste vrienden te zijn
    Snelheid went... heel snel.
    Hoe snel je ergens zit, went ook. Hoe snel het uiteindelijk gaat, went ook. Gewoon kwestie van tijd.
    Yamaha TDM850 4TX: crashed
    Yamaha FZ6N S2 ABS: sold
    BMW S1000R: sold!
    Speed Triple RS 2019: current

Registratie
    Sep 2014
    Thanks
    260
    Ik blijf alleen de schrik hebben dat als ik voor de SX ga, het gevoel ga hebben meer de snelheid op te zoeken, op de FJ durfde het rechtse handvat ook wel eens één van mijn beste vrienden te zijn
    Ik heb daar een heel ander gevoel over... Ik merkte met mij testritten dat ik op motoren met meer windbescherming vaker (onbewust) over de snelheidslimiet ging (Africa Twin, explorer,...) dan met de SX (die tot op heden heel hoog op mij favorieten-lijst staat) ondanks de mindere PK's. En dat ik met naked bikes (mijn street triple, de MT09,...) vaker over de limiet ga op kleinere wegen. De SX heeft de mogelijkheid, maar zette mij niet meteen aan om snel (lees roekelozer) te rijden.
    Als er 1 ding is wat ik de laatste jaren vooral gemerkt/geleerd heb, is het dat voor mij (ondanks soms toch wel een sportieve rijstijl), PK's van plaats 1 a 2 op mijn prioriteiten-lijst naar plaats 15 a 16 verhuist zijn

Registratie
    Dec 2007
    Thanks
    238
    Het is zeker niet dat ik teveel koppel zoek (lees moet hebben), maar dat koppel was bij de MT09 wel zeker aanwezig. Al had hij inderdaad het zenuwachtige in zich en het aan/uit gedrag, wat me bij mijn woon/werkverkeer eerder zou gaan storen. Maar zoals eerder vermeld zou dit bij de tracer minder zijn, al heb ik het nog niet kunnen ondervinden. En dat is natuurlijk net lastig een cijfer betalen met 4 nulletjes en niet exact weten hoe het rijdt...
    Weet je het bouwjaar van de MT-09 waarmee je gereden hebt?
    Sinds de eerste modellen is er al 2 keer een nieuwe mapping gekomen en dat verschil is vrij groot,en de Tracer is nog soepeler.
    En heb je ook eens in de B stand gereden?
    Dan heb je zelfs bij de oudste versies geen on-off probleem.
    BOCHTJES PIKKEN

Registratie
    Dec 2016
    Thanks
    98
    Gisteren ben ik gaan informeren voor een testrit op de XSR 900. Zij begonnen pas in maart terug met testritten. In Tubize zou er wel een dealer zijn waar je drie dagen per week voor 15 EUR een uur kan testrijden op de nieuwe Yamaha modellen. Ze gingen contact opnemen om na te vragen of de winterstop al was ingegaan. Heeft iemand hier ervaring mee?

Registratie
    Jun 2016
    Thanks
    2
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lucasfalt Bekijk Berichten
    Weet je het bouwjaar van de MT-09 waarmee je gereden hebt?
    Sinds de eerste modellen is er al 2 keer een nieuwe mapping gekomen en dat verschil is vrij groot,en de Tracer is nog soepeler.
    En heb je ook eens in de B stand gereden?
    Dan heb je zelfs bij de oudste versies geen on-off probleem.
    Ik heb niet naar het bouwjaar gevraagd, onderweg dacht ik er nog aan, maar dan nja soms vergeet je wel eens iets te vragen. En de B-stand heb ik niet geprobeerd tijdens de testrit Ik vond het ritje best plezant zo

Registratie
    Jun 2016
    Thanks
    2
    Voor de nieuwsgierigen, het is de Tracer 900 occasie geworden trouwens. Voorschot bij de dealer gegeven, nu met de papieren de verzekering regelen en dan kan ik eindelijk een ritje gaan maken of... wacht even gaat het nu sneeuwen volgende week/dit weekend? Hopelijk niet teveel/ niet telang... Als ik hem heb probeer ik eindelijk eens een foto'tje te posten :-)

7. The Following 3 Users Say Thank You to Plaspaal For This Useful Post:

Cowboy (30-12-2016),Marsch (29-12-2016),Tam-Ara (28-12-2016)

Registratie
    Jul 2008
    Thanks
    3986
    Voor de nieuwsgierigen, het is de Tracer 900 occasie geworden trouwens. Voorschot bij de dealer gegeven, nu met de papieren de verzekering regelen en dan kan ik eindelijk een ritje gaan maken of... wacht even gaat het nu sneeuwen volgende week/dit weekend? Hopelijk niet teveel/ niet telang... Als ik hem heb probeer ik eindelijk eens een foto'tje te posten :-)
    proficiat! Veel plezier met de Tracer!! Ben benieuwd naar de foto's!
    Straat: BMW S1000R 2017
    Circuit: Honda CBR600rr 2008
    Garage: Cagiva Raptor 650ie 2007 (puzzle edition)

15 februari 2020: 2fast4u Clubavond & Bowling: wie komt af?

Registratie
    Dec 2007
    Thanks
    238
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tam-Ara Bekijk Berichten

BOCHTJES PIKKEN

Registratie
    Jun 2011
    Thanks
    56
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tam-Ara Bekijk Berichten
    Je hebt een goede keuze gemaakt.

Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten