Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 10 van 39

Onderwerp: Motor kiezen: testritten maken (in de winter?)

Registratie
    Jun 2016
    Thanks
    2

Motor kiezen: testritten maken (in de winter?)

Autobestuurder heeft me een week een half geleden van mijn FJ1200 gegooid terwijl ik voor het groen licht stond (dat letterlijk 2 seconden ervoor nog rood was). Was al aan het rondkijken voor een ander moderner fietsje, maar nu ga ik toch plots een versnelling hoger moeten zetten voor een ander model. Ik heb ondertussen al een grote aantrekking voor de MT 09 tracer, maar ook de z1000sx trekt me wel aan (2 volledig verschillende kalibers). Of nog een interessante fazer 800 zien staan. Dus ik weet het nog niet zo goed. Testritten maken om er aan uit te geraken denk ik dan, maar dan komt de vraag hoe doen jullie dat nu zo in de winterperiode?? Ik zou een occasietje zoeken, dus dat maakt het allemaal wat moeilijker denk ik dan. Of vragen jullie gewoon telkens aan de verkoper om een testrit te kunnen maken?

Ik vind het vooral zeer belangrijk omdat een tracer een hoogpoter is en ik niet goed weet wat het effect is dat het geeft. Ervaren lijkt me de boodschap.

Oh ja, voor derest doe ik woon werk-verkeer 40km enkel door de kennedytunnel en wel een mooi stukje autostrade met beetje filefilteren. Ritjes maken doe ik ook wel graag, maar komt er eigenlijk te weinig van...

Registratie
    May 2016
    Thanks
    126
    als ge nen 2de hands zou nemen van particulier dan mag test rit geen probleem zijn.
    van uit de winkel durf ik mij niet uit spreken.
    misschien als ge daar met u centen staat en zegt dat ge eerst nog wilt een test rit doen.
    kwestie van te zien of dat tippe moto wel u ding is.

ik heb met een GS gereden en als ge meer woon werk doet dan ritjes dan zou ik voor de MT 09 tracer gaan.
    voor meer comfort en weers omstandigheden.
    superkalifrajilisdiespialidojoes

Registratie
    Aug 2008
    Thanks
    37
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door adventure-rider Bekijk Berichten
    als ge nen 2de hands zou nemen van particulier dan mag test rit geen probleem zijn.
    van uit de winkel durf ik mij niet uit spreken.
    misschien als ge daar met u centen staat en zegt dat ge eerst nog wilt een test rit doen.
    kwestie van te zien of dat tippe moto wel u ding is.

ik heb met een GS gereden en als ge meer woon werk doet dan ritjes dan zou ik voor de MT 09 tracer gaan.
    voor meer comfort en weers omstandigheden.
    niet iedereen staat te springen om een testrit te laten doen met zijn moto door onbekenden denk ik. Zeker niet met dit weer.
    Maar vragen staat vrij uiteraard...

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    679
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nico_VDB Bekijk Berichten
    niet iedereen staat te springen om een testrit te laten doen met zijn moto door onbekenden denk ik. Zeker niet met dit weer.
    Maar vragen staat vrij uiteraard...

Moest ik ooit particulier verkopen... het zal toch niet zo simpel zijn om bij mij een testrit te versieren.
    Het lijkt mij zelfs makkelijker om een testrit te verkrijgen bij een dealer..

5. The Following 3 Users Say Thank You to adventurer For This Useful Post:

Cowboy (13-12-2016),Schussboelie (13-12-2016),Tam-Ara (13-12-2016)

Registratie
    Mar 2013
    Thanks
    0
    Zonder testrit koop ik gene motor van een particulier.
    Als er dan uiteindelijk toch iets aan scheelt kan je moeilijk teruggaan naar de verkoper en zeggen dit en dit en dit scheelt eraan.
    Vindt het niet meer als normaal dat een testrit mogelijk moet zijn. Onder welke voorwaarde dat kan je nog bepalen.
    Zoals voorleggen van rijbewijs, eventueel een voorschot van het bedrag, identiteitskaart laten zien,....

Vorig jaar toen ik aan het zien was voor een andere helemaal van limburg naar kortrijk voor een triumph 800 xc.
    op voorhand gevraagd of testrit kon, was geen probleem. Komen daar aan, bekijk de moto, ziet er goed uit. Vervolgens vraag ik of ik een testrit kan maken. Meneer zegt liever niet, ik zeg we hadden toch afgesproken dat dit kon ?
    meneer: blah, blah, blah ik zeg ik heb 1000€ cash in mijn zak wat ik wil hierlaten als voorschot zodat ik mag testrijden.
    Mijn auto stond op hun oprit, mijn vrouw was erbij die daar had kunnen wachten op mij.
    Uiteindelijk geen testrit. Moto laten staan en met men geld ergens anders een motor gaan kopen.

conclusie: ook al heb ik test gereden bij een dealer, zou ik nog altijd een testrit willen met de motor die ik koop aangezien je nooit weet wat er aan kan schelen.
    2010 Kawa Z750 (sold) - 2012 Triumph Sprint GT (sold) - 1994 Suzu DR650 (wrecked -> sold)
    1995 Suzu Dr650 (blown engine - sold)
    2009 Yama FZ6N S2 (wrecked - current)
    2009 KTM 990 Adventure (current)

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    679
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Putmaikel Bekijk Berichten
    Zonder testrit koop ik gene motor van een particulier.
    Begrijp ik. En ik zou ook graag een testrit doen vooraleer ik een tweedehands motor zou kopen.

Maar je begrijpt toch ook dat verkopers niet zomaar elke wildvreemde met die moto laten rijden? Het zal niet de eerste keer zijn dat er proefritten gereden worden waarbij de potentiële koper op voorhand al weet dat 'm toch niet gaat kopen.

Ook gebeuren er teveel diefstallen op deze manier.

En het zal ook niet de eerste keer zijn dat een potentiële koper op z'n gezicht gaat met uwe motor.... en dan begint het gez**k.

Voorwaarden stellen? Moeilijk... of het zou de volledige, overeengekomen prijs moeten zijn die achterblijft...

Registratie
    May 2016
    Thanks
    126
    Geen test rit is laten staan.
    Mag nog blinken gelijk ne spiegel.
    Nadien moe ge ook ni afkomen dat er iets aan mankeert.
    Ge zult het antwoord krijgen = u heeft hem gekocht in de staat dat hij zich beving punt.

Als ik ne verkoper zou zijn da ga ik op de man af.
    Putmaikel die zo als hij zecht toe komt met zijn vrouw en die blijf bij verkoper ect...
    Tegen over ne gast die daar alleen staat en of met ne kameraad en zelf gene euro mee heeft ect.

Ben ik dan slecht om zo te denken ?
    superkalifrajilisdiespialidojoes

Registratie
    May 2015
    Thanks
    988
    Ik heb ene een papier laten ondertekenen voor test rit.
    Daarop staat dat hij de motor koopt in de staat waarin hij zich bevind aan de prijs van xxxx€, moest hij vallen of schade toebrengen aan de motor, in fout of niet.
    Dit is geldig (nagevraagd), maar dekt je enkel in tegen dus valpartijen.
    Indien de sjarel je motor wil pikken, ben je daar nix mee. Want de meeste hebben fake ID/rijbewijs.

Ik spreek trouwens nooit bij mijn thuis af, altijd ergens op locatie waar ik weet dat camera's hangen. Als er 2 gastjes kwamen, dan vroeg ik de sleutel van de wagen in ruil.

Het is altijd een risico, maar jah.. Ik vertel hen wel altijd duidelijk op voorhand wat ik verwacht, hoe we het gaan doen etc.. copy/paste
    Yamaha TDM850 4TX: crashed
    Yamaha FZ6N S2 ABS: sold
    BMW S1000R: sold!
    Speed Triple RS 2019: current

Registratie
    Aug 2011
    Thanks
    3410
    Ben ik dan slecht om zo te denken ?
    Natuurlijk niet

Al blijft het een moeilijke oefening als het om particuliere verkoop gaat.

Uiteraard is er begrip voor het feit dat men wil kijken of alles effectief in orde is met de motor, net zoals er begrip is voor de eigenaar die met een gezonde terughoudendheid hoopt van zijn motor te verkopen en niet dat hij gestolen wordt of dat hij tegen de grond gaat tijdens de testrit.

Het zal dus een "aanvoelen" en compromise worden dat zorgt dat beiden tot een overeenkomst komen, welke dat dit ook moge zijn
    In de garage: TRIUMPH Bonneville T-120 Black

Lifetime member of the "National SARCASM Society"

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    679
    Als ik ne verkoper zou zijn da ga ik op de man af.
    Putmaikel die zo als hij zecht toe komt met zijn vrouw en die blijf bij verkoper ect...
    Tegen over ne gast die daar alleen staat en of met ne kameraad en zelf gene euro mee heeft ect.
    Als ik me niet vergis is er afgelopen zomer een motor gestolen tijdens een testrit... en er bleef ook iemand aanwezig bij de verkoper... kreeg telefoon, ging even in de auto zitten om te telefoneren... en vertrok...

Daar sta je dan. Zonder motor, zonder centen.

Als ze echt komen om de motor te pikken... dan moet je echt wel op je hoede zijn.

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Stalling motor winter
    Door Svekke84 in forum Motorstalling
    Reacties: 18
    Laatste bericht: 18-01-2017, 21:54
  2. Clublokaal 19 maart 2016 - thema: motor rijklaar maken na winter
    Door 2fast4u.be in forum Officiële 2fast4u Events en Activiteiten
    Reacties: 41
    Laatste bericht: 30-03-2016, 22:15
  3. Clublokaal 19 maart 2016 - thema: motor rijklaar maken na winter
    Door 2fast4u.be in forum Aankondigingen en Forum Informatie