Resultaten 1 t/m 6 van 6

Onderwerp: Waddeneilanden - info

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    680

Waddeneilanden - info

Iemand ervaring met met de Waddeneilanden?

Wil er al een tijdje heen, misschien dat we het een keer met de motor gaan doen...
    Laatst gewijzigd door adventurer; 04-01-2017 om 14:07.

Registratie
    Apr 2004
    Thanks
    5158
    Ik heb vroeger een paar jaren zomerkampen begeleid op Terschelling en ben deze zomer nog gaan wadlopen richting Rotummeroog vanuit Pieterburen.
    Ik vind de eilanden en het wad zelf prachtig en de provincies Friesland en Groningen (vanaf Lauwersoog, meest noordelijke stuk NL dus) zijn eigenlijk ook wel de moeite.

Van de Wadden zelf weet ik dat er een aantal autovrij zijn en dat je op de anderen, zoals Terschelling, maar heel beperkt met een gemotoriseerd voertuig uit de voeten kan.
    Op de eilanden wil je vooral fietsen en wandelen, ze zijn echt prachtig.
    Op het vasteland liggen er wel hier en daar prachtige wegen en wegjes met indrukwekkende vergezichten.
    Je komt er wel regelmatig een drempel en pittoreske dorpskernen tegen.
    Ik zou er niet met een racebanaan naartoe trekken maar met motoren zoals die van jullie absoluut wel!

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    680
    Het is de bedoeling dat we ook een dagje "wandelen" inlassen.

Moet alleen bekijken of we met de honden (en de auto dus) gaan of met de motoren.
    Met de honden gaan wadlopen lijkt mij niet ideaal.. de kleinste is niet zo groot en ben bang dat 'm alleen zou moeten zwemmen.

Een verblijf waar de motoren een dag stil staan zodat wij kunnen gaan wadlopen zou ideaal zijn.

Registratie
    Apr 2004
    Thanks
    5158
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door adventurer Bekijk Berichten
    Het is de bedoeling dat we ook een dagje "wandelen" inlassen.

Moet alleen bekijken of we met de honden (en de auto dus) gaan of met de motoren.
    Met de honden gaan wadlopen lijkt mij niet ideaal.. de kleinste is niet zo groot en ben bang dat 'm alleen zou moeten zwemmen.

Een verblijf waar de motoren een dag stil staan zodat wij kunnen gaan wadlopen zou ideaal zijn.
    Goh, bij het wadlopen dat wij gedaan hebben, en dat was toch een serieuze tocht, hebben we maar twee of drie keer tot ons middel in het water gestaan om een geul over te steken, de rest was wandelen op zand/ modder maar niet in het water.
    Ik voorzie geen problemen voor een hond, wel best even checken of die wel mee mag.

Een verblijf in de buurt vinden zou geen probleem mogen zijn.

5. The Following User Says Thank You to Schussboelie For This Useful Post:

adventurer (04-01-2017)

Registratie
    Aug 2011
    Thanks
    3487
    Cowgirl is in haar jeugd (dat moet zowat 2 à 3 jaar geleden zijn dus ) zowat elk jaar een dikke maand op Terschelling geweest.

Dat is dan ook ineens DE reden waarom ze daar met de tipi eens wil gaan kamperen.
    Alleen........het is haast onbetaalbaar (in verhouding met de tijd dat je er verblijft) om daar met de auto naar toe te gaan qua overzet.

Motoren daar is ook haast zinloos, de meesten gebruiken er de fiets.

Bij ons staat het dus op de "To-Do-list" maar nog niet voor binnenkort.
    In de garage: TRIUMPH Bonneville T-120 Black

Lifetime member of the "National SARCASM Society"

Registratie
    Mar 2017
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door adventurer Bekijk Berichten
    Iemand ervaring met met de Waddeneilanden?

Wil er al een tijdje heen, misschien dat we het een keer met de motor gaan doen...
    Texel is zeer zeker de moeite. Plaatsjes als Den Burg, de Koog zijn meest toeristisch.
    Het eiland op zich is echter niet al te groot, niet in de lengte en niet in de breedte en met de motor zal je er dus wel vlug doorheen zijn.

Fietsen en wandelen, dus zeer zeker ook met de hondjes ( die afhankelijk van de tijd van het jaar ook los op het strand mogen ) is ideaal.
    Wij hebben er met onze 2 Shelties op 2 dagen de volledige kustlijn afgewandeld, van Den Hoorn tot de Cocksdorp....was wel heavy shit in het mulle zand...maar soit...'t was plezant.

Ook de Slufter is een mooi natuurgebied om wat rond te kuieren en te relaxen.

Natuurlijk, als je wat meer op en af de boot wil gaan, kan je steeds wat uitstapjes maken naar Friesland. Daar is het voorzekers voortreffelijk tuffen.

Met eender welk Waddeneiland kan je mijns inziens niets foutiefs kiezen. Alleen even opletten of de auto of moto er mee op mag.

Gelijkaardige Onderwerpen

1. DB info
    Door wesley de deckers in forum Algemene Motorpraat
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 09-08-2008, 23:04
  2. GPS info
    Door Streethawk in forum Off-Topic
    Reacties: 47
    Laatste bericht: 27-05-2007, 00:27

Labels voor dit Bericht

Bladwijzers

Bladwijzers