Resultaten 1 t/m 6 van 6

Onderwerp: zijspan

Registratie
    Feb 2017
    Thanks
    0

zijspan

hoi allemaal,

ik ben nieuwe op het forum dus ik zal mezelf ff voorstellen,ik ben een vader van 2 kinderen.gepassioneerd door alles wat gemotoriseerd is,daarmee is men job ook mechanicien
    nu heb ik echter de vraag,ik rij zelf met een honda cbf 600n.
    ik wil hier een zijspan op monteren,de eerste vraag is kan dit?en zijn hier specifieke vereisten voor?
    bestaan er speciale kitten hiervoor of is het zelf iets ineen steken?

moet een zijspan aan specifieke vereisten voldoen?qua gordels,verlichting en dergelijke?

bedankt voor jullie antwoorden

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3469
    Welkom op 2fast4u yaroslav.

Ik denk dat dirjax je hier wel mee kan verderhelpen
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

15 februari 2020: 2fast4u Clubavond & Bowling: wie komt af?

3. The Following User Says Thank You to E.M. For This Useful Post:

Schussboelie (09-02-2017)

Registratie
    Aug 2011
    Thanks
    3206
    Welkom @ 2f4u

Ik denk inderdaad dat dirjax de geknipte persoon is om advies te geven i.v.m. je zijspanvraagjes

In de garage: TRIUMPH Bonneville T-120 Black

Lifetime member of the "National SARCASM Society"

Registratie
    Jul 2005
    Thanks
    1310
    Welkom !

Meest eenvoudige uitleg: Dat kan, en alles mag.

wettelijk:
    - De belgische wet is inzake motoren en aanpassingen nagenoeg onbestaand, waardoor je eigenlijk een soort carte blanche krijgt.
    - Ik heb aan mijn verzekering gevraagd wat ik ermee moest, en het enige dat ze aangepast hebben is het aantal inzittenden van dat voertuig

technisch:
    Om een zijspan aan de motor te bevestigen wordt veelal gebruik gemaakt van een "hulpframe".
    Dit hulpframe wordt aan de motor bevestigd en is op maat gemaakt voor dat type/jaartal motor, en aan de andere kant voor een type/soort zijspan.

Je kan bij een bevriend lasser iets laten bouwen (als die zijn werk goed doet heb je geen problemen), maar je kan ook bij een meer gekend zijspanbouwer langsgaan.
    Ik heb mijn eerste zijspan laten bouwen door een bevriend lasser, maar dat is jammer genoeg gepaard gegaan met enkele problemen en weinig vertrouwen in dat zijspan. Daarna ben ik naar http://www.lbszijspantechniek.nl/ geweest, met super resultaat als gevolg, wel prijziger.

Als je er zelf aan zou werken is er genoeg leesvoer om te berekenen hoe en waar je zijspan wiel zou moeten uitkomen om het geheel rijdbaar te houden (in het kort: http://www.moturist.nl/formule.html ).

Het valt dus al te zien of je al weet welk soort zijspan je er tegen wil hangen, en wie weet kan je dan zelfs een tweedehands hulpframe op de kop tikken.

Registratie
    Jul 2005
    Thanks
    1310
    Oh, de cbf is niet een echt krachtige motor, ik raad je dan ook aan van geen te groot/zwaar span aan te hangen.
    Ik had tegen mijn cb sevenfifty een span hangen dat lichter was dan hetgeen waar ik nu mee rijd, van zodra ik een helling tegenkwam mocht ik beginnen terugschakelen .

Registratie
    Apr 2004
    Thanks
    4567
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dirjax Bekijk Berichten
    Oh, de cbf is niet een echt krachtige motor, ik raad je dan ook aan van geen te groot/zwaar span aan te hangen.
    Dat was ook mijn eerste gedacht, ik was alleen zeker of het ook effectief zo was.

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten