Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 11 t/m 20 van 46

Onderwerp: trip naar RoemeniŽ

Registratie
    Apr 2004
    Thanks
    5158
    Fury in Geel schijnt goed te zijn.

Kijk ook eens naar een Suzuki Freewind of inderdaad de BMW F650 in al zijn gedaantes en versies.

Registratie
    Apr 2016
    Thanks
    949
    Het is idd heel mooi wat jullie voor je vader willen doen!

Had hij een voorkeur voor een bepaald merk? Dat kan de keuze voor een moto misschien ook in de juiste richting zetten...

Zelf rij ik met de 2-cylinder versie van de BMW F650GS. Uit ervaring weet ik dus dat die zeker geschikt is voor een beginner. De oudere uitvoeringen zijn 1-cylinders. Nu weet ik niet of dat verschil iets is waar je in jullie geval rekening moet mee houden? Op die vraag zal iemand anders hier een antwoord moeten geven. (hopelijk zonder daarbij in een eindeloze discussie verzeild te geraken )

People who say it cannot be done should not interrupt those who are doing it.

3. The Following User Says Thank You to ine444 For This Useful Post:

Schussboelie (02-03-2017)

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    680
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door freejerre Bekijk Berichten
    We gaan zo snel mogelijk aan ons rijbewijs starten, maar zonder moto is dit een beetje stom.

Dus mijn vragen aan jullie experts:1: kopen we meteen een moto die een tocht naar RoemeniŽ aankan, en zoja, wat voor iets?
    eerder richting transalp of toch richting een echte touring?

2: kopen we eerst een moto om enkel ons rijbewijs te halen en nadien door te verkopen?

Je hebt geen motor nodig om aan je rijbewijs te starten... het moet snel gaan? Gewoon genoeg uren volgen en meteen het examen met de motor van de rijschool. Duurder, maar sneller en minder gedoe.

Wat die motor voor de trip naar RoemeniŽ betreft... gaan jullie beide een motor kopen of rijden jullie op ťťn motor tot daar?

Ik zag hier al verschillende goei suggesties, ik zou ook zowieso voor een allroad gaan. Ik heb zo'n vermoeden dat de wegen in RoemeniŽ niet overal perfect zijn?

Gaan jullie na de trip met die motor(en) blijven rijden?

Persoonlijk denk ik dat een Yamaha XT660Z Tťnťrť een zeer geschikte motor is voor zo'n trip, maar dan niet als je er met z'n tweeŽn + bagage mee moeten rijden.
    Dan zou ik al iets sterkers zoeken.

Registratie
    Jan 2017
    Thanks
    0
    Als rijschool kan ik ook Fury in Geel aanbevelen, goeie ervaring mee.
    Succes verder .. en ik vind het ook een knap initiatief

Jan

Registratie
    Feb 2017
    Thanks
    22
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door adventurer Bekijk Berichten
    Je hebt geen motor nodig om aan je rijbewijs te starten... het moet snel gaan? Gewoon genoeg uren volgen en meteen het examen met de motor van de rijschool. Duurder, maar sneller en minder gedoe.

Wat die motor voor de trip naar RoemeniŽ betreft... gaan jullie beide een motor kopen of rijden jullie op ťťn motor tot daar?

Ik zag hier al verschillende goei suggesties, ik zou ook zowieso voor een allroad gaan. Ik heb zo'n vermoeden dat de wegen in RoemeniŽ niet overal perfect zijn?

Gaan jullie na de trip met die motor(en) blijven rijden?

Persoonlijk denk ik dat een Yamaha XT660Z Tťnťrť een zeer geschikte motor is voor zo'n trip, maar dan niet als je er met z'n tweeŽn + bagage mee moeten rijden.
    Dan zou ik al iets sterkers zoeken.
    Ik wil al lang m'n rijbewijs A halen, dus dit is wel de moment.
    En ja, ik wil nadien met de moto blijven rijden, als hij mij bevalt natuurlijk.
    Mijn broer wil ook een moto dus we zullen er allebei ťťn moeten aanschaffen.

We krijgen voor de trip trouwens begeleiding van de bizzy pelicans, de motorclub van m'n vader.

Registratie
    Feb 2017
    Thanks
    22
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ine444 Bekijk Berichten
    Het is idd heel mooi wat jullie voor je vader willen doen!

Had hij een voorkeur voor een bepaald merk? Dat kan de keuze voor een moto misschien ook in de juiste richting zetten...
    [/SIZE]
    Hij heeft zowel kawasaki ltd 454 , suzuk gsx 1200 als yamaha fjr 1300 gehad. En nog een suzuki waarvan ik het type niet meer ken.
    Ik denk dat ik hier geen rekening mee moet houden want de kawa is te licht en de rest is te zwaar.

8. The Following User Says Thank You to freejerre For This Useful Post:

ine444 (02-03-2017)

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    680
    Ik wil al lang m'n rijbewijs A halen, dus dit is wel de moment.
    En ja, ik wil nadien met de moto blijven rijden, als hij mij bevalt natuurlijk.
    Mijn broer wil ook een moto dus we zullen er allebei ťťn moeten aanschaffen.

We krijgen voor de trip trouwens begeleiding van de bizzy pelicans, de motorclub van m'n vader.

Om uw rijbewijs te halen heb je iig nog geen motor nodig, dus ik zou me alvast inschrijven om dat al in orde te maken.
    Als ik het goed heb kan je alle lessen + examen met de motor van de rijschool aaneensluitend doen en hoef je ook niet met een L op je eigen motor te rijden. Toch wel handig als je het buitenland in wil.

Wat die motor betreft, heb je al een budget vooropgesteld? En welke motoren zie je graag? Toch niet onbelangrijk als je er na de trip mee wil blijven rijden...

Zoals ik al schreef vind ik de Yamaha XT660Z Tťnťrť een ideale motor om zo'n trip te ondernemen. Oerdegelijk, zuinig, da ding heeft een actieradius van +400km en je kan er een hoop bagage op kwijt.
    Ik heb zelf bijna 50 000km met zo'n motor gereden.

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    4310
    Hij heeft zowel kawasaki ltd 454 , suzuk gsx 1200 als yamaha fjr 1300 gehad. En nog een suzuki waarvan ik het type niet meer ken.
    Ik denk dat ik hier geen rekening mee moet houden want de kawa is te licht en de rest is te zwaar.
    Die "zware" FJR 1300 is wel ideaal om lange reizen mee te doen.
    Waarschijnlijk comfortabeler dan een hoogpoter op de snelweg, en die kan ook degelijk zijn plan trekken in de bochten.

Waar je het nog niet hebt over gehad, is via wat voor route je naar ginder wilt gaan ?
    Ga je er zo snel mogelijk proberen te geraken met veel snelweg ?
    Ga je je tijd pakken en met binnenwegen (eventuŽel afgewisseld met snelweg) naar ginder gaan ?
    Eens ginder ... daar nog wat rondtouren ?

Lijkt me toch belangrijke info om te kiezen tussen een touring of een hoogpoter.

Valt ook natuurlijk te zien voor wat je nadien de moto nog wenst te gebruiken.

Ik zou alvast toch minstens een 3000km oefenen thuis alvorens zo'n lange trip te doen met de moto, en dat op verschillende wegen.

Snelweg met de moto lijkt misschien nu nog ideaal, tot je eens 200km snelweg op een dag doet (en je je doodverveeld).
    't zelfde met in steden te rijden, bochtengebied, of op crappy banen.

Best wat voorbereid zijn.
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)
    2013 Pixel Carpet (rainbow)

Braaaaaaaap braaaaaaap

Registratie
    Feb 2017
    Thanks
    22
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door adventurer Bekijk Berichten

Wat die motor betreft, heb je al een budget vooropgesteld? En welke motoren zie je graag? Toch niet onbelangrijk als je er na de trip mee wil blijven rijden...
    Puur qua uiterlijk vind ik iets zoals de triumph bonneville prachtig, maar ik denk dat voor een trip zoals die naar RoemeniŽ een ander kaliber moto wenselijk is.

Voorlopig budget: max Ä5000
    Hier kan na eventuele verkoop van m'n camperbuske nog wel wat bij.

Registratie
    Feb 2017
    Thanks
    22
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Experience_Matters Bekijk Berichten
    Waar je het nog niet hebt over gehad, is via wat voor route je naar ginder wilt gaan ?
    Ga je er zo snel mogelijk proberen te geraken met veel snelweg ?
    Ga je je tijd pakken en met binnenwegen (eventuŽel afgewisseld met snelweg) naar ginder gaan ?
    Eens ginder ... daar nog wat rondtouren ?
    .
    Het doel van de reis is m'n vader zijn assen uitstrooien aan ťťn van de bochten van de transfagarasan.
    Dus bochtenwerk zal wel aan de dagorde komen ��

Hoe naar ginder gaan hebben we nog niet uitgeplozen, dat zal wat afhangen van hoeveel tijd we er voor uittrekken. Mijn voorkeur gaat in ieder geval uit naar binnenwegen.

Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Reisgenoot (m/v) Transfagarasan RoemeniŽ
    Door Johan61 in forum Motorweekendjes en Reizen
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 12-03-2018, 16:29
  2. Off-road trip: the splinter trip
    Door De Max in forum Motorfilmpjes en Foto's
    Reacties: 17
    Laatste bericht: 24-05-2017, 09:08
  3. 27/12/16 Laatste trip naar Luxemburg
    Door SuperDuke08 in forum Eendagsritjes